5 greșeli care țin departe de succes cariera ta ca agent imobiliar

Timp de citire: 10 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

confused-muddled-illogical-disoriented.jpg

Începutul carierei tale în domeniul imobiliar a fost greu, dar treptat, treptat, ai învățat tot mai multe lucruri, iar veniturile tale au crescut de la o perioadă la alta. Chiar și așa, simți că lipsește ceva și că ești departe de succesul pe care îl visai la început de drum. S-ar putea să faci și tu una dintre cele mai frecvent întâlnite greșeli în rândul agenților imobiliari cu experiență.

 

Mergi înainte fără un scop clar și fără pasiune pentru meseria ta

Muncă, muncă și iar muncă. Nu-i de mirare că te simți extenuat, deconectat și frustrat. De unde să vină satisfacția profesională dacă tot ce faci, faci din inerție? Plata facturilor, cumpărăturile săptămânale, plata ratelor nu ar trebui să fie motivul pentru care ai ales să profesezi ca agent imobiliar.

Agenții imobiliari sunt persoane creative - zi de zi, își creează propriile destine și joacă un rol important în viața clienților cu care interacționează. Dacă te simți blocat în ceea ce faci și zilele trec pe bandă rulantă fără să te simți împlinit, probabil nu îți este clar ceea ce îți dorești cu adevărat.

Care e scopul tău din spatele muncii pe care o faci?

Ce te pasionează?

Dorința de a acoperi cheltuielile lunare nu vor fi sursă de energie pentru tine. Privește retrospectiv și amintește-ți pasiunea care te ghida la început. Viziunea, scopul și pasiunea sunt cele care pun în mișcare cariera ta, ajutându-te să rămâi concentrat la drumul tău.

Nu te-ai specializat pe o nișă clară

Specializarea te va diferenția de zecile de agenți imobiliari. Când jurnaliștii, bloggerii și realizatorii de evenimente sunt în căutarea unei opinii, vor căuta experții - numele specialiștilor sunt cele care rămân întipărite în memoria publicului.

Specializarea te va ajuta să îți direcționezi energia și timpul. Cunoscându-ți clientul ideal, vei ști unde trebuie să fie focusul în marketing-ul pe care îl aplici. În loc să fugi după fiecare tranzacție de care afli, vei alege doar ceea ce se aliniază cu obiectivele, valorile, intențiile și punctele tale forte.

Ai auzit pe cineva spunând ”Am un amic, îl cheama George și știe să ajute oamenii să vândă și să cumpere case!”... slabe șanse. Însă sigur ai auzit ”Ar trebui să vorbești cu Matei Popescu despre casa mamei tale. E singurul agent din oraș care se pricepe la a ajuta oamenii în vârstă să vândă casa în care au locuit pentru multă vreme cu familia lor. Și o să îi găsească mamei tale o nouă casă într-un cartier care să fie pe placul ei.

Concluzia: specializarea face diferența - îți oferă un punct de plecare în conversațiile cu potențialii clienți sau în recomandările pe care le fac oamenii care fie au lucrat cu tine, fie știu cu ce te ocupi și cât de multă pasiune pui în ceea ce faci.

Nu ai prioritizat sarcinile în programul tău zilnic

Mulți oameni își doresc să devină agenți imobiliari pentru libertate, flexibilitate și prosperitate financiară. Unii dintre ei reușesc să și ajungă agenți, dar în libertatea și flexibilitatea lor, uită să se ocupe de prosperitatea financiară.

Disciplina e literă de lege într-un mediu atât de dinamic precum cel imobiliar, deoarece cu ajutorul ei generezi noi oportunități. Se spune că trebuie să faci 20% din ceea ce contează cel mai mult în 80% din timpul disponibil. Ce se află în aceste 20 de procente?

Iată ce ar trebui să fie inclus și prioritizat în calendarul tău:

  • Generarea de noi oportunități, ceea ce presupune să vorbești cu cât mai mulți oameni.
  • Menținerea legăturii cu potențialii clienți și convertirea lor, deci să rămâi conectat pânâ sunt gata să cumpere sau să vândă cu ajutorul tău.
  • Prezentarea la întâlnirile programate, iar cele selectate trebuie să fie cele care sunt cu adevărat oportunități pentru tine, altfel cad din categoria celor 20% activități importante.
  • Negocierea contractelor, motivul pentru care clientul te-a ales pe tine, așa că e momentul să îți faci meseria cât mai bine.
  • Închiderea tranzacției, rodul unei tranzacții bine negociate.

 

Nu clădești relații cu oamenii și nu îți asculți activ clienții

Da, tehnologia a devenit vitală în conectarea cu oamenii, însă nu e decât o unealtă pe care trebuie să înveți să o folosești eficient, la fel cum încerci să comunici față în față. Comunicarea fără construirea unor relații puternice duce la frustrare și vei simți că toate eforurile tale online și offline au fost în zadar.

Cheia e să te conectezi cu oamenii și să menții legătura constantă: să-i suni chiar dacă acum 10 minute nu ai putut răspunde la telefon, să le răspunzi la email-uri, să revii cu oferta - orice gest care le dovedește că ești acolo pentru a ajuta.

O greșeală critică este să nu asculți ce vor și ce refuză clienții tăi. În vreme ce unii sunt dispuși să scadă din preț pentru a face o tranzacție cu suma plătită integral, alții vor fi total împotrivă. Ascultarea activă este imperativă.

 

Nu ai ales agenția potrivită

În momentul în care un agent alege brokerul trebuie să ia în considerare criterii precum: cât reprezintă comisionul pe care îl va câștiga ca agent, care este reputația agenției imobiliare, câți clienți are în prezent etc. Proximitatea biroului față de casa ta, accesul la mașină de serviciu, cât de nou și se bine arată biroul - acestea nu sunt criterii reale de selecție.

Rolul unui broker este să te ajute să îți clădești o bază solidă pentru cariera ca agent și să îți ofere perspective clare de dezvoltare. Dacă simți că nu ești avantajat, caută o agenție care să răspundă așteptărilor și valorilor tale ca profesionist.

Evită aceste greșeli și vei reuși să ai clienți fericiți și o carieră împlinită. Dacă unele par mai oportune pentru a-ți îmbunătăți activitatea, începe cu acelea și vei vedea că recomandările și clienții mulțumiți nu vor întârzia să apară.

Află ultimele noutăți de la RE/MAX