Kati Roșca
#Sfaturi business
Kati Roșca / 15 ianuarie 2018

Crește traficul online pentru proprietățile listate

Timp de citire: 12 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

photo-header-articol.png

Site-ul tău, cu proprietățile pe care le ai în portofoliu, poate fi unul dintre cele mai puternice instrumente de promovare online, dar e nevoie să vezi dincolo de acesta și să cauți noi modalități de a atrage mai mult trafic către listările tale. După ce ți-ai pus la punct site-ul, e momentul să începi noi acțiuni, iar noi avem câteva recomandări pentru tine.

Promovează-te pe agregatoare din domeniul imobiliar

Nu le poți învinge? Atunci alătură-te. Pe agregatoarele cu proprietăți imobiliare ajung zilnic mii de persoane și potențialul de a crea vizibilitate pentru listările tale e mare. Chiar dacă există costuri, e locul în care îți poți expune profilul tău care va reflecta profesionalismul. 

Dacă vrei să măsori calitatea traficului adus de aceste site-uri, folosește Google Analytics. Dacă aceste surse de trafic aduc vizitatori care rămân pe site-ul tău și se transformă în oportunități, atunci merită să dedici timp pentru acest canal de promovare.

Fiind foarte mulți agenți care se promovează pe aceste agregatoare, nu te aștepta ca brandul tău personal să aibă de câștigat aici, dar e o metodă foarte bună de a atrage vizitatori pe site-ul tău, unde poți să prezinți pe larg cine ești, ce servicii oferi, cum vezi modul de lucru cu clienții etc. 

Distribuie proprietățile în Social Media

Agenții spun că Social Media este unul dintre cele mai eficiente instrumente de a promova proprietățile listate. Deoarece aduc volume mari de trafic, cu siguranță vei dori să integrezi promovarea în Social Media în strategia ta.

E foarte simplu să distribui link-uri cu proprietățile tale, dar trebuie să nu abuzezi de aceste medii de promovare și să vii mereu doar cu mesaje comerciale. Postând pur și simplu, fără nici un fel de context, fără un mesaj care să îmbrace postarea poate avea efect negativ, iar like-urile și followerii pe care i-ai adunat de-a lungul timpului vor dispărea unul câte unul. Ține cont că orice proprietate promovată poate fi îmbrăcată într-o descriere atractivă.

E important să îți creezi profiluri business:

  • O pagină business de Facebook în care postezi atât link-uri cu proprietăți, cât și articole utile pentru publicul tău țintă;
  • Un grup de Facebook în care să fii văzut ca un profesionist de încredere, conectat la realitatea locală;
  • Un cont de LinkedIn în care să te orientezi poate către proprietățile comerciale;
  • Un cont de Instagram în care să postezi galerii cu fotografii profi ale imobilelor din portofoliu;
  • Un canal de YouTube unde să prezinți turul proprietăților și să surprinzi detalii pe care poate nu le poți spune în cuvinte.

Creează un tur video al proprietății

Avantajul tururilor video de pe YouTube este faptul că poți atrage mai multe căutări din motoarele de căutare, căci video-urile sunt indexate. Fii sigur că titlul video-ului este optimizat și că descrierea include link-ul către proprietate, dar și multe cuvinte cheie relevante. 

E foarte important ca link-ul din descriere să fie link direct către proprietatea promovată, nu către homepage, căci vrei ca vizitatorii să ajungă exact la ceea ce îi interesează, nu să fie nevoiți să navigheze ca să găsească ceea ce caută.

Indiferent ce tip de proprietate vinzi, dacă știi că poți obține un comision mare, merită să depui un efort suplimentar pentru această filmare și să prezinți în cel mai profesionist mod posibil. E important ca atunci când prezinți o proprietate să apari și tu în cadru pentru a crește încrederea oamenilor și pentru a demonstra că tu cunoști proprietatea în detaliu. 

Ceea ce poți oferi suplimentar pe pagina proprietății de pe site-ul tău, mai ales în cazul imobilelor de lux, este un tur virtual care va permite oamenilor interesați să se ”plimbe” prin casă și să surprindă detalii pe care poate le-ai ratat în realizarea video-ului. 

Scrie pe blog despre proprietățile listate

La fel ca Social Media, blog-ul îți permite să comunici mai puțin formal cu vizitatorii site-ului și să eviți un discurs dedicat clar vânzării. Aici poți apela mai ușor la anumite nuanțe care știi că vor face vizitatorii să rezoneze mult mai puternic cu proprietatea din listă. Astfel vei câștiga încrederea și dorința oamenilor de a colabora cu tine pentru una dintre cele mai importante tranzacții din viața lor. 

Optimizările SEO ale postărilor de blog contribuie la creșterea poziției listărilor tale în motoarele de căutare, împreună cu turul video și imaginile optimizate.

Pe lângă postările de blog în care descrii sub o formă mai prietenoasă despre listările tale, blog-ul este un mediu perfect pentru a pune la dispoziția vizitatorilor informații valoroase în procesul lor de achiziție, indiferent că sunt vânzători sau cumpărători. Tu știi cel mai bine care sunt întrebările pe care ți le adresează, dar și ce obiecții au de obicei - pornind de la acestea dezvoltă conținut valoros, cu exprimări simple, pe înțelesul tuturor.

Optimizează-ți site-ul pentru mobil

Numărul de utilizatori de dispozitive mobile a avut o creștere explozivă în ultimii ani. Se vede cu ochiul liber că oamenii sunt tot mai dependenți de telefoanele lor inteligente, așa că nu te mira dacă vezi că o parte importantă din traficul înregistrat pe site-ul tău vine din mobile.

Experiența cu site-ul optimizat pentru mobile ar trebui să se reducă la cuvântul ”simplitate” - oamenii vor să găsească ușor și rapid ceea ce caută și să fie extrem de simplu să te contacteze atunci când sunt interesați. Afișează la vedere numerele de telefon pe care pot da click și să apeleze direct. De asemenea, asigură-te că fotografiile cu imobilul pot fi ”răsfoite” ușor și de pe mobil, nu să facă vizitatorul să iasă de pe site-ul tău.

Folosește căutările plătite

Dacă ai o listă de proprietăți pe site-ul tău în sistem de reprezentare exclusivă, poți folosi ad-uri pay-per-click pentru a genera trafic către paginile proprietăților din căutările oamenilor. Textele pentru aceste ad-uri vor fi diferite în funcție de target și ceea ce oferi. Dacă proprietățile listate sunt similare ca preț și tip, atunci îți va fi mult mai ușor să creezi un text de ad-uri pentru a targeta o anumită audiență, cum ar fi oamenii care caută ”vilă lux cu piscină”. 

Folosește componenta de email marketing

Email marketingul reprezintă un element important pentru a menține legătura cu oamenii interesați de listările tale. Aici sunt extrem de utile instrumentele de marketing automatizat care îți permit să transmiți conținut extrem de targetat. Există tool-uri care urmăresc acțiunile unui contact pe site-ul tău și îți permit să trimiți email-uri personalizate 100% plecând de la comporamentul lor pe site-ul tău. Astfel de tool-uri îți oferă accesul la numeroase date pe care le poți folosi în avantajul tău pentru a genera trafic.

Prin natura jobului, ca agent imobiliar trebuie să înveți și trucuri de marketer, efort care știi că merită atunci când închei cu succes noi și noi tranzacții importante. Știm cât de importantă e pentru tine învățarea continuă, motiv pentru care am creat Academia RE/MAX România, locul în care poți afla o mulțime de informații importante pentru cariera ta. În plus, am creat un ghid dedicat celor mai eficiente tehnici de marketing în domeniul imobiliar, pe care îl poți descărca gratuit.

New Call-to-action

Află ultimele noutăți de la RE/MAX