7 ablități soft utile în reorientarea către domeniul imobiliar

Timp de citire: 8 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

pexels-photo-101808.jpeg

De la atracție și până la dorința de a ajunge agent imobiliar e doar un pas, pasul pe care mulți se tem să-l facă gândindu-se că a deveni agent imobiliar este un proces lung și complicat. Adevărul este că domeniul imobiliar se schimbă de la o zi la alta. Până și cei mai experimentați agenți sau brokeri trebuie să învețe zilnic pentru a fi la curent cu noutățile în domeniu.


La debutul în domeniul imobiliar e normal să nu ai cunoștințele specifice, dar acestea se învață pe parcurs. În plus, ceea ce face diferența dintre un agent imobiliar de succes și unul care se luptă să supraviețuiască sunt abilitățile soft! Acestea sunt aptitudini interpersonale, sociale și de comunicare înnăscute sau învățate care te ajută să treci peste media profesională și să te afirmi din mulțimea de specialiști.

Iată 7 tipuri de abilități soft care vor rămâne mereu actuale în domeniul imobiliar și te vor ajuta să te diferențiezi în fața agenților competitori:

 

Dorința de a învăța

Începem cu această aptitudine deoarece cheia într-un mediu atât de competitiv este abilitatea de a învăța de la cei din jurul tău. De aceea, ar fi ideal să îți găsești un mentor. Nici cei mai buni agenți și brokeri de azi nu au deținut de la început toate abilitățile soft necesare, însă au fost deschiși spre a învăța. Ține minte că lucrurile pe care le știi acum despre domeniul imobiliar, s-ar putea să nu mai fie valabil mâine, deci învățarea trebuie să fie un proces continuu.

 

Construirea unor relații bazate pe încredere

Achiziția unui imobil este o investiție foarte importantă, deci cumpărătorii și vânzătorii caută deopotrivă agenți în care simt că pot avea încredere. Orice promisiune trebuie ținută și orice informație transmisă trebuie să fie 100% corectă. Inevitabil, va veni un moment când vei greși, dar atunci când se întâmplă, e esențial să vii imediat cu argumente pentru a dovedi că meriți încrederea oamenilor.

 

Ascultarea activă

Ascultarea activă nu implică doar concentrarea la cele spuse de client, ci e nevoie să îi transmiți verbal și nonverbal că ești atent 100%: zâmbește, menține contactul vizual, ai grijă la postura ta. Relația dintre agent și client este una de scurtă durată. În acest timp trebuie să înțelegi cine este clientul tău și ce își dorește, deci e nevoie să fii foarte atent la ce îți spune clientul pentru a înțelege cu adevărat la ce se așteaptă de la această relație profesională.

 

Menținerea legăturii create

Câștigurile din imobiliare pe care toți visează sau invidiază se bifează când tratezi fiecare client cu seriozitate și construiești pas cu pas încheierea tranzacției, menținând o comunicare constantă, orientată spre nevoile lor. Creează-ți propriul sistem pentru a te asigura că contactul pe care tocmai l-ai obținut va deveni client mulțumit de felul în care ați încheiat tranzacția. Obține cât mai multe informații pentru a livra servicii de calitate și asigură o legătură constantă cu contactele tale.

 

Setarea unor așteptări realiste

Cei mai buni profesioniști în imobiliare nu fac niciodată promisiuni pe care nu le pot respecta. Nu promite că obții un preț mai bun, dacă știi că e imposibil. Atunci când contractele sunt semnate, totul se va rezuma la respectarea așteptărilor setate. De aceea, e cel mai bine să le setezi chiar tu și să le prezinți foarte clar clienților, să nu lași loc pentru îndoieli sau interpretări.

 

Atenția la detalii

Ai nevoie de un sistem care să te ajute să ții toate activitățile în frâu și să nu-ți scape nici un detaliu, cum ar fi să răspunzi unei cereri de vizionare, să fii la ora și adresa potrivită pentru întâlniri. În plus, trebuie să le reamintești și clienților să parcurgă pașii care țin de ei. Ai grijă de fiecare client, lucrează pentru încheierea tranzacției și nu uita să ceri feedback. Clienții care și-au cumpărat o nouă casă vor aprecia dacă îi vei contacta după câteva luni să îi întrebi cum s-au acomodat în noul cămin.

 

Răbdare și atenție la negociere

Abilitatea de a negocia un preț corect este crucială pentru o carieră prosperă în imobiliare. Negocierea se face cu răbdare: înainte de toate, te asiguri că tu și clienții sunteți pe aceeași lungime de undă. Apoi, pe durata relației profesionale, fii atent la ce îți transmite clientul și sincronizează-te cu dorințele acestuia.


Dacă alegi o carieră în imobiliare, va trebui să ții pasul cu tehnologia, reglementările din industrie, prioritățile cumpărătorului sau vânzătorului, însă toate  aptitudinile de mai sus te vor duce mai departe decât ajung majoritatea agenților imobiliar. Indiferent ce se întâmplă în domeniu, acestea vor face diferența dintre un agent imobiliar și un profesionist! Profesia de agent imobiliar îți va aduce beneficii și satisfacții pe care puține joburi le oferă: câștiguri consistente, mai mari decât ți-ar putea oferi un job cu salariu fix; un program flexibil în care poți jongla între activități personale și cele profesionale; posibilitatea de a-ți dezvolta propriul business; bucuria de a ajuta cu adevărat și de a fi parte din împlinirea viselor pentru cei ce vor să cumpere o casă.

Află ultimele noutăți de la RE/MAX