Cum alegi agenția imobiliară prin care să îți vinzi locuința

Timp de citire: 8 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Vânzarea unei proprietăți este un moment important pentru orice persoană pentru că implică atât sume substanțiale, cât și o serie de pași până la găsirea cumpărătorului ideal și la încheierea propriu-zisă a tranzacției. 

Tocmai de aceea, este foarte important să îți alegi un partener de încredere care să te sprijine în tot acest proces. Identificarea agenției imobiliare potrivite pentru vânzarea proprietății tale poate fi un proces scurt și eficient dacă ții cont de o serie de aspecte pe care le vom aborda în continuare.


De ce aspecte să ții cont atunci când alegi agenția imobiliară

de ce trebuie sa tii cont cand alegi o agentie imobiliara

Asigură-te că este o agenție imobiliară cunoscută

Acest tip de agenție are deja un pool de potențiali cumpărători și este top of mind pentru cei care sunt în căutarea unei proprietăți. Dacă vei decide să lucrezi cu un brand puternic pe piață, proprietatea ta va fi listată în locul potrivit pentru a putea fi remarcată rapid de către cei interesați de astfel de achiziții. 

O agenție aflată de o perioadă lungă de timp pe piață a câștigat deja încrederea cumpărătorilor, iar orice proprietate care va fi în baza ei de date va fi considerată că îndeplinește criteriile de calitate cu care agenția și-a obișnuit deja clienții.  

 

Caută recenzii sau testimoniale de la clienți care au beneficiat deja de serviciile ei

Ca în orice alt domeniu de activitate, feedback-ul lăsat de clienți unui business este o sinteză a calității serviciilor pe care compania respectivă le oferă. Cu o simplă căutare în mediul online, vei putea găsi astfel de păreri și îți vei putea face o idee despre ce înseamnă să colaborezi cu agenția respectivă. 

În plus, poți întreba în cercul tău de cunoștințe despre experiența avută cu agenția respectivă, poate chiar vei fi surprins că unul dintre apropiații tăi a colaborat deja în trecut cu aceasta. 

 

Verifică prezența online a agenției 

Pe lângă a vedea părerile clienților, mediul online poate fi o sursă bună de informare despre agențiile imobiliare. Vei putea să vezi ce fel de proprietăți are listate pe site, cum sunt realizate descrierile imobilelor respective și cât de profesionist sunt promovate acestea. Investește agenția, de exemplu, în realizarea de fotografii sau videourile de calitate cu proprietățile pe care încearcă să le tranzacționeze? Cumpărătorii preferă cu siguranță anunțurile complete, cu imagini de calitate, care îi ajută din start să își facă o părere despre locuința de care sunt interesați. 

De asemenea, probabil că în etapa în care te-ai documentat pentru a stabili prețul de vânzare al proprietății tale ai accesat diferite portaluri imobiliare unde ai analizat oferta de locuințe similare celei pe care intenționezi să o listezi. Cât de des te-ai întâlnit cu anunțuri postate de agenția respectivă? Cât de profesionist erau redactate? Ce fel de proprietăți promovau? Apăreau pe prima pagină în categoriile respective? Toate aceste aspecte dovedesc profesionalismul agenției imobiliare respective.

 

Află dimensiunea și seriozitatea business-ului cu care intenționezi să colaborezi

Încearcă să înțelegi mai mult despre afacerea respectivă. Cine este agenția respectivă, cine este proprietarul, aparține unui grup internațional sau național, care este dimensiunea afacerii, cifra de afaceri, câte tranzacții intermediază anual, cum s-a dezvoltat afacerea de-a lungul anilor. Toate acestea sunt informații pe care agențiile imobiliare serioase le furnizează prin intermediul presei, în interviuri, comunicate de presă sau în intervenții pe diferite portaluri online sau canale TV. 

Deși sunt cifre din zona de business, tu vei putea vedea cât de serioasă este agenția respectivă și cum a evoluat de-a lungul timpului numărul de clienți care au apelat la serviciile ei, dar și alte informații despre companie. 

 

Află dacă agenția are expertiză pe tipul de proprietate pe care o vinzi

Intră pe site-ul agenției și verifică dacă mai are listate proprietăți asemănătoare cu cea pe care dorești să o vinzi, dar și dacă are chiar un departament dedicat tranzacționării acestui tip de imobil. 

Dacă agenția are deja un istoric în intermedieri de acest tip, cu siguranță lucrurile vor decurge foarte bine, iar potențialii clienți o au deja în vedere.

 

Informează-te despre consilierii imobiliari din agenție specializați pe tipul tău de proprietate 

Chiar dacă vei colabora cu o agenție imobiliară, de fapt, de proprietatea ta se va ocupa, în special, un anumit membru al echipei. Pe site-ul companiei vei putea afla care sunt agenții care sunt specializați pe tipul acesta de proprietate, vei putea observa și ofertele pe care le are deja listate, dar și informații despre tranzacțiile pe care le-a realizat deja. Sunt agenții care marchează cu SOLD ofertele vândute recent. 

În cele din urmă, îți dorești să colaborezi cu un agent imobiliar care are expertiză în vânzarea de proprietăți cum este a ta, o persoană care a dat dovadă de seriozitate în trecut, care are o rețea de potențiali cumpărători și care cunoaște în detaliu etapele vânzării unui astfel de imobil.

Despre RE/MAX România

birou remax

Atât la nivel internațional, cât și național, RE/MAX este cel mai cunoscut brand din domeniu imobiliar, beneficiind de încrederea clienților care aleg să își vândă proprietățile și să facă achiziții noi cu ajutorul agenților lor.

Doar în 2021, RE/MAX a intermediat aproximativ 10.000 de tranzacții imobiliare în România, care au însumat peste 300 milioane de euro. Cele mai multe tranzacții intermediate au fost pe segmentul rezidențial (83%), urmat de terenuri (9%), comercial (4%), office (2%) și industrial (2%). Cele mai valoroase proprietăți tranzacționate de birourile RE/MAX România în 2021 au fost: Hotelul Opera Plaza din Cluj-Napoca (8 milioane euro), urmat de două terenuri – unul în Sibiu (4,8 milioane euro) și unul în București (3,3 milioane euro).

RE/MAX România are o acoperire foarte largă în întreaga țară. La nivelul național, compania deține peste 60 de birouri francizate, urmând ca până la finele acestui an, să crească numărul de francize la 90 de unități, cu focus în Iași, Timișoara, Craiova și multe alte reședințe de județ. Astfel încât, indiferent de colțul de țară în care vei avea o proprietate de vânzare, vei reuși să găsești un birou RE/MAX.

 
bnr-btm-new-2

 

 

Află ultimele noutăți de la RE/MAX