Cum să-ți creezi branding-ul personal în 2018

15 noiembrie 2017

Informatii utile

brand-remax.pngCând vine vorba de succes, branding-ul este o componentă crucială. Gândește-te numai la câteva dintre cele mai mari companii din lume, cum ar fi Nike, Apple, Coca-Cola etc. Toată lumea este familiară cu brandul creat în jurul lor, chiar dacă nu sunt neapărat consumatori sau clienți. 

Un branding realizat bine te ajută să ieși din mulțime, să faci cunoștință cu succesul spre care țintești. Te invităm să descoperi de ce în prezent, branding-ul personal e mai important ca niciodată, mai ales dacă lucrezi în imobiliare, dar și să afli câteva metode care te ajută să-ți construiești branding-ul personal.

De ce ai nevoie de branding personal?

Putem spune că brandingul personal a devenit chiar o necesitate, în special pentru specialiștii din anumite domenii sau nișe, la fel cum se întâmplă și în rândul oamenilor ca tine, care lucrează în imobiliare.

Înainte să te cunoască personal, oamenii cu care intri în contact, în special potențialii clienți, îți vor analiza prezența în online, indiferent că au aflat de tine în urma unei recomăndări sau căutând singuri pe Google un agent imobiliar.

Clienții tăi actuali sau potențiali vor să cunoască persoana din spatele serviciilor pe care le oferi - vor să știe povestea cu eșecurile, provocările și succesul care vin la pachet pentru un agent imobiliar. Tu ce le comunici? Care sunt valorile cu care se pot identifica și îi determină să te aleagă pe tine?

Construindu-ți brandul personal vei fi capabil să împingi în față atuurile tale, lucru cu impact direct asupra succesului în carieră. Iată câteva sfaturi care te ajută să-ți creezi branding-ul personal în 2018.

Cum construiești branding-ul personal?


Realizează un ”audit” personal
Ce părere vrei să își formeze oamenii care te găsesc online sau care interacționează cu tine online? Pot deduce faptul că ești expert în imobiliare? Acesta e doar punctul de pornire când vrei să îți construiești, optimizezi sau reinventezi brandul personal. 


Procesul e asemănător brandingului unei afaceri. Ai nevoie de o voce, un slogan, fie și el doar subînțeles, care să împacheteze tot ceea ce poți oferi publicului tău țintă. Chiar dacă nu te consideri încă un brand, alții te vor vedea astfel.

Când realizezi un audit, pe lângă evaluarea propriului site, îți recomandăm să acorzi timp și pentru fiecare profil pe care îl ai online, rețele sociale, forumuri, publicații pentru care ai acordat un interviu sau care au scris despre tine - totul.

Promovează ceea ce te face unic
Ca în cazul unei companii, trebuie să știi cine ești, ce te face să te remarci în mulțime și să folosești aceste caracteristici pentru construirea brandului personal.

  • Ești mai pasionat de munca ta decât alți agenți?
  • Poți oferi ce alții nu pot?
  • Ești văzut ca un influencer în domeniu?

Odată ce ai creat acea imagine pe care dorești să afișezi, vei rămâne fidel acesteia și o vei ajusta pe măsură ce evoluezi și înțelegi din ce în ce mai bine care din lucrurile ce te definesc ca brand rezonează cu publicul pe care îl atragi.

Fii vizibil și accesibil
Prezența ta online depinde foarte mult de timpul pe care îl ai la dispoziție pentru a menține o frecvență rezonabilă a postărilor și o legătură cu publicul vizat. Nu e nevoie să fii activ pe toate rețelele sociale, ci să te implici acolo unde publicul tău este activ. Identifică tipul de conținut pe care publicul tău țintă nu îl găsește online și folosește ceea ce știi pentru blog-ul tău - scrie pe un ton prietenos, relaxat, cât mai concis și clar.

  • Creează un blog sau un website unde oamenii pot afla mai multe despre tine,
  • Fii activ pe rețelele sociale folosite de publicul tău țintă
  • Implică-te în comunitățile sociale unde sunt prezenți potențialii clienți și unde să oferi informații utile.

Înțelege industria în care activezi
Industria în care lucrezi e definită de oamenii care o reprezintă. La fel, afacerea sau cariera ta e la fel de bună precum ești tu ca și profesionist. Când deții cunoștințe vaste și înțelegi în detaliu industria în care lucrezi, acest lucru te va ajuta să te diferențiezi.
Faptul că ești la curent cu cele mai noi trenduri, știrile de ultimă oră sau că analizezi competiția, te ajută să fii privit ca un lider în industria imobiliară. Mediul online e ideal pentru a împărtăși cu potențialii clienți ceea ce știi, indiferent că împărtășirea de informație are loc pe blog sau pe social media.

Networking cu beneficii de ambele părți
Mulți greșesc atunci când, cred ei, fac networking. Se concentrează doar pe nevoile și beneficiile proprii și ignoră complet nevoile celuilalt. Participă la conferințe, evenimente, absorb tot ceea ce primesc, fără să împărtășească din propria experiență, lăsând o impresie nu tocmai bună în ochii celor cu care au interacționat.

Dacă vrei să câștigi cu adevărat, trebuie să oferi ceva în schimb, să practici networking-ul reciproc avantajos. În neworking trebuie să te asiguri că oferi un beneficiu în schimbul celui primit și să îți asiguri astfel conexiuni și oportunități care pot să-ți întărească branding-ul personal.

Live streaming
Verifică orice sondaj făcut referitor la evoluția mediului online în anul în curs și vei vedea că marea majoritate arată că 2018 va fi anul video-urilor live. Pentru un specialist care lucrează în domeniul imobiliar este un tool excelent pentru a susține și întări brandingul personal.

Folosește acest instrument tot mai popular pentru a implica publicul tău într-o discuție importantă pentru ei, cu un subiect care le va capta interesul. Realizează un tutorial, poartă o discuție cu un alt profesionist, un coleg din domeniu, realizează o vizionare transmisă live de tine cu un imobil superb căruia îi cauți cumpărător. Poți aborda orice subiect simți că va avea impact pozitiv asupra imaginii tale și a câștigurilor ulterioare.

Un branding personal bun te poate ajuta să ai succes în carieră mult mai ușor și mai rapid. În clădirea acestui branding, nu uita să rămâi autentic, sincer și uman, nu o copie a altora. Aplică treptat acele metode care simți că te ajută cu adevărat și investește timpul necesar în imaginea ta!

 


 

 

Publicat de Kati Rosca

Kati este o persoană sinceră, corectă, organizată și creativă. Corectitudinea și sinceritatea sunt 2 valori importante pe care le apreciază la oameni. Este pasionată de cărți și călătorii. Absolventă a 2 facultăți, Litere și Drept. Îi place ceea ce face și se dedică 100 % pentru aceasta.