RE/MAX Freedom Group înseamnă, înainte de toate, reprezentare exclusivă și maximizarea rezultatelor

26 octombrie 2018

Informatii utile

header-badescu-1

Antreprenorul Octavian Bădescu a devenit cunoscut ca fondator și manager în diferite proiecte în domenii precum cel de curierat, de cercetare de piață și de marketing direct, cele mai relevante fiind Sameday Courier și Retailplus Eastern Europe.
Recent, el este identificat și ca broker owner în domeniul imobiliar, odată cu deschiderea propriei agenții sub franciza RE/MAX: RE/MAX Freedom Group. Pentru a marca și analiza primul an de activitate, l-am invitat pe antreprenorul și proprietarul de agenție imobiliară Octavian Bădescu să ne împărtășească experiența sa sub umbrela brandului nr 1 în lume:

  1. Strategia de dezvoltare a companiei RE/MAX Freedom Group
  2. Elementele de diferențiere ale companiei față de alte agenții din piață
  3. Modul de lucru cu agenții și cel al agenților cu clienții
  4. Realizările după primul an de activitate
  5. Sfaturi pentru cei care doresc să fie agenți imobiliari
  6. Așteptări de la un viitor agent RE/MAX Freedom Group
  7. Avantaje pentru viitorii agenți în cadrul biroului RE/MAX Freedom Group
  8. Povești de succes din cadrul biroului
  9. Motivele pentru care un client aleage să lucreze cu RE/MAX Freedom Group
  10. Rezolvarea momentelor de cumpănă

Răspunsurile lui au rezultat într-un material valoros, util oricărui antreprenor, broker owner sau agent imobiliar care aspiră către rezultate excepționale alături de parteneri de încredere. Te invităm să citești integral acest material.

Strategia de dezvoltare a companiei RE/MAX Freedom Group

Proiectul RE/MAX Freedom Group a avut și are 4 etape până la maturizare: în primul rând, faza preliminară - de studiu, vorbim de anul 2017, când am studiat industria și am analizat opțiunile.

Apoi, primul an de activitate efectivă - 2018, care a fost unul de setare, de a pune bazele și de învățare, în aria de generare de clienți, de tranzacționare, în recrutare, în management șamd. Am urmărit în paralel și stabilizarea financiară, să ajungem cât mai aproape de break-even-ul operațional.

În 2019 este necesar a apăsa mai tare pe pedala așa-numitei “recrutări”, în fapt a identificării de colaboratori asociați care să împărtășească aceeași viziune, aceeași manieră de abordare a situațiilor și care să își dorească să treacă în carieră lor la nivelul următor. Să consolidăm identitatea, poziționarea și sub-brandul Freedom Group, să ocupăm un loc în mintea consumatorului. Și să începem să recuperăm din investițiile inițiale.

Vom vedea dacă vom încheia anul 2019 cu 10-15 consultanți și cu venituri peste 250.000 euro, dar cam asta avem acum în minte. Să nu uităm că RE/MAX este un sistem pentru top-performeri. La nivelul consultanților, nimeni în Freedom Group nu prea poate rămâne alături de noi în primul an fără comisioane brute generate de minim 10.000 euro, ca principal indicator al calității serviciilor oferite până la urmă. Însă, în viziunea noastră, pragul minimal optim se situează la nivelul de 25.000 euro anual.

Performanță medie înseamnă comisioane brute generate individual de peste 50.000 euro anual, iar cea de top înseamnă depășirea pragului de 100.000, performanță la care să se ajungă în 2-3-4 ani, în funcție de capacitatea fiecăruia. Nivelul de câștig al specialiștilor noștri va depinde de cât de mare va fi cererea pentru ei, de cât de utili se vor face clienților lor și de cât de bine reușesc să le faciliteze acestora percepția cu privire la valoarea serviciilor oferite, întotdeauna fiind necesar ca valoarea să fie superioară prețului plătit.

Probabil că performanță financiară solidă a companiei poate veni cel mai devreme în 2020, când ar trebui să ajungem la circa 30-50 de consultanți asociați, iar din 2021 va urma să intrăm într-o nouă etapă a dezvoltării companiei, în care sperăm să trecem de 100. Însă, indiferent dacă în 2021 vom și 5, 55 sau 105, ideea de bază va rămâne aceeași.

Închei precizând că absolut toate demersurile pe care le facem se circumscriu unei viziuni ambițioase: ne dorim să devenim cea mai respectată companie de consultanță imobiliară din România, cu cei mai performanți consultanți asociați, care să ofere într-o manieră etică cele mai bune și apreciate servicii de reprezentare exclusivă a clienților lor, beneficiind de cele mai mari satisfacții posibile, conform aspirațiilor fiecăruia.

Elementele de diferențiere ale companiei față de alte agenții din piață 

Avem în principal 3 elemente diferențiatoare, la nivel de servicii: lucrul doar în sistem de reprezentare exclusivă, posibilitatea oferirii unor servicii de administrare de proprietăți, deschiderea accesului la oportunități investiționale în plan local, național și internațional. Având și eu investiții în această piață de câțiva ani, probabil că înțeleg exact nevoile și căile optime de răspuns.

Elemente de diferențiere regăsim și în modul de lucru, pe toate palierele sale. Aici aș puncta doar strategia primară, aceea de a pune la dispoziția proprietăților “de masă” acele servicii de care în mod normal ar fi putut beneficia doar proprietățile din segmentul de lux, începând cu o evaluare realistă realizată prin metodele potrivite, respectiv setarea așteptărilor și generarea acelui BPO (broker’s price opinion), și continuând cu prezentarea, marketingul, vizibilitatea, calificarea cumpărătorilor, suportul în negociere, închiderea tranzacției.

A pune la dispoziția acelui client care oferă o garsonieră spre închiriere o ședința foto profesionistă, o prezentare video sau utilizarea realității virtuale (VR) pentru promovare, nu este la îndemâna oricui. Însă beneficiile pentru proprietari și pentru cumpărători sau chiriași sunt extraordinare, ducând la economii semnificative de timp și bani.

Apoi faptul că am optat să lucrăm doar în sistem de reprezentare exclusivă, maximizând șansele clienților de a identifica (în cei mai buni termeni pe care piață îi poate da) o contraparte și evitând conflictul de interese prin comisionarea unei singure părți (clientul nostru) în tranzacție, precum și prin deschiderea pentru colaborări cu întreagă piață, reprezintă argumente puternice în favoarea noastră pentru orice potențial client.

RE/MAX înseamnă maximizare în tot ceea ce înseamnă real-estate, implicit și calitatea serviciilor, iar Freedom Group se poziționează cât mai sus și din acest punct de vedere.

Modul de lucru cu agenții și cel al agenților cu clienții

Consultanților asociați le oferim aceeași oportunitate de a-și maximiza rezultatele obtenabile, potențialul. Ne interesează foarte mult performanță acestora. Am lărgit spectrul posibilităților de colaborare în asociere cu noi, practic agenții se pot afilia la noi cu redevențe începând de la nu mai mult de 50 euro lunar, având acces la o serie de beneficii.

De asemenea, pot opta și pentru un sistem prin care să le revină până la 85 % din comisioanele brute generate. Totodată, avem un sistem prin care stimulăm și recompensăm suplimentar punctual tranzacțiile mari și comisioanele aferente realizate de către consultanții afiliați la RE/MAX Freedom Group, sistem pe care nu-l voi dezvolta acum, dar pe care îl putem detalia celor interesați. Avem practic acum sisteme de colaborare oarecum personalizate, pe tiparul fiecăruia și ne-am dus la maximum posibil în întâmpinarea lor.

În privința lucrului consultanților cu clienții, există un flux operațional standardizat, permanent perfectibil, obiectivul fiind serviciile de o calitate superioară, singurul mod prin care fiecare ne vom putea atinge obiectivele. Toate aceste aspecte sunt prezentate destul de detaliat cu precădere pe site-ul nostru www.freedomgroup.ro, nu doar pe pagina companiei noastre din site-ul www.remax.ro. Clienții ne pot contacta și la 0729.101.102, stabilim o întâlnire cu ei eventual la sediul nostru din Șos. Nicolae Titulescu 64 și povestim tot ceea ce putem face pentru ei.

Realizările după primul an de activitate

Așa cum menționam anterior, primul an de activitate efectivă - 2018, a fost unul de setare, de a pune bazele și de învățare, în aria de generare de clienți, de tranzacționare, în recrutare, în management șamd. Am urmărit în paralel și stabilizarea financiară, să ajungem cât mai aproape de break-even-ul operațional.

Am avut câțiva consultanți stabili și vom trece ca firma de pragul de 100.000 euro în comisioane brute generate; începând cu a doua parte a anului am avut majoritatea consultanților în topul RE/MAX România lună de lună, depășind astfel anumite praguri prin tranzacționarea de proprietăți și de 7 cifre în euro și generând venituri per tranzacție de mii și zeci de mii de euro. Am marcat recorduri zonale în tranzacționare, am generat recomandări, foarte importante în acest business. Nu știu dacă, realist vorbind, puteam speră la mai mult.

Pe lângă tranzacționări, am adunat informațiile necesare unui fine-tunning în strategiile noastre pe diverse paliere. Am început să formăm o echipă atât în zona de management, cât și în cea de consultanți, și organizăm acum bilunar întâlniri la sediul nostru cu potențialii colaboratori, cu agenții imobiliari din piață interesați de modul nostru de lucru și cu alți potențiali parteneri. Ne dorim să arătăm cum plănuim să îi ajutăm să se pună mai bine în valoare, din toate punctele de vedere, cu efecte benefice (inclusiv la nivel financiar) asupra rezultatelor lor.


 

Citește eBook-ul RE/MAX
De la viziune la realitate: Ce înseamnă să ai o agenție RE/MAX

DESCARCĂ ACUM

 


Sfaturi pentru cei care doresc să fie agenți imobiliari

Am rezerve în “a da sfaturi”. Aș puncta doar faptul că, din fericire, o astfel de carieră poate continua până la vârste foarte înaintate, ceea ce conferă avantaje, mai ales în contextul demografico-fiscal din următoarea perioadă. În plus, ecartul de competență dintre un consultant imobiliar și clientul său este în cele mai multe cazuri teoretic foarte mare, ceea ce determină ca nevoia de servicii de calitate să fie tot mare și să putem realmente să oferim valoare.

Dacă la acești factori mai adăugăm faptul că valorile de tranzacționare în imobiliare nu sunt mici, că există și alte beneficii adiționale (relaționale, informaționale) ale activării într-un astfel de domeniu, iar pentru a deveni expert în domeniu nu este nevoie de foarte mulți ani, rezultă că este o oportunitate foarte interesantă de carieră. Îți trebuie însă răbdare, determinare, capacitate de adaptare la situații, de a găsi soluții, flexibilitate și inventivitate.

Este util să înțelegi cât mai devreme că într-o tranzacție imobiliară sunt foarte mulți factori umani implicați, nu doar un vânzător și un cumpărător, cu rațiunile și cu emoțiile lor. Uneori sunt mai mulți: familiile lor, agenții lor, “pafariștii păreriști”, influențe din ambele părți. Este necesară o abilitate strategică, de comunicare și diplomație.

Și o ultima idee – să-și construiască un brand personal, de expert în domeniul lor, experții întotdeauna vor avea parte de apreciere din toate punctele de vedere. Filozofia RE/MAX în general și a Freedom Group în particular favorizează o astfel de abordare. În același timp, e util de reamintit și realitatea faptului că în general în viață, “împreună” ajungi mai departe și mai rapid decât singur, mai ales dacă ai parteneri puternici. De aceea, eu – un antreprenor ce știe valoarea brand-ului propriu - am investit achiziționând franciză nr. 1 în lume, inclusiv pentru că timpul este cea mai valoroasă resursă. Împreună cu un partener de top la nivel mondial, cu un master francizor de top la nivel național, cu o companie/franciză de top la nivel local, șansele de a ajunge un agent de top și de a-ți construi eventual o carieră de top, cu diferite roluri, în industrie sunt cele mai favorabile.

Așteptări de la un viitor agent RE/MAX Freedom Group

În prima instanță, să înțeleagă că în această afacere sunt “în mare” 4 piloni cheie: vânzătorii, cumpărătorii, agenții și brandul împreună cu sistemul de lucru și cultura organizațională. Responsabilitățile sunt împărțite, agenții/consultanții având în aria de responsabilitate primii doi piloni, în timp ce broker/ownerii, proprietarii de francize răspund de ultimii.

Consultanții trebuie să se întrebe permanent “Cum pot să îmi găsesc clienți? Cum pot să îi servisez mai bine? Ce pot să fac azi pentru ei?”, iar cei care manageriază să se întrebe “Cum pot să identific un nou agent cu potențial azi care să lucreze în afiliere cu compania mea? Cum pot să îi ajut azi pe agenții mei să își facă treaba cât mai bine și, implicit, să fie mulțumiți?”. Pe această linie s-au dezvoltat cele mai performante francize RE/MAX din Europa. Cele din Portugalia sunt un exemplu, aici există lideri de piață și unele companii au multe sute de consultanți afiliați, generând în consecință venituri de milioane bune de euro - către aceste modele tindem și noi.

Apoi ne așteptăm să rezoneze cu viziunea companiei, cu modul de lucru, să se dedice clienților săi în aceeași manieră în care ar face-o pentru propria persoană. Și este bine pentru ei să muncească constant, să aibă continuitate în rezultate, aceasta fiind una din provocările industriei.

Responsabilitatea este una foarte mare, întrucât și puterea deținută este semnificativă. Unii ar putea fi tentați să minimizeze această dimensiune, ținând cond de faptul că un vânzător are un activ și un cumpărător are o suma de bani, însă agentul imobiliar este cel care deține puterea de a influența.

Avantaje pentru viitorii agenți în cadrul biroului RE/MAX Freedom Group  

Pe scurt, pe lângă aspectele comune – apartenența la brand-ul nr. 1 în lume, accesul la tehnologie, la rețea, la oportunități de training, de marketing ș.a.m.d., RE/MAX Freedom Group oferă în particular un mediu de lucru într-un spațiu de top, stradal, cu vitrine și cu expunerea aferentă.

Oferim un suport în zona de mentorat și chiar de tranzacționare, oferim un marketing de înalt nivel pe listări la cele mai mici costuri posibile, oferim un sistem în care fiecare își poate alege formula de afiliere care îi satisface în cel mai înalt grad aspirațiile.

Am demarat construcția unui sub-brand puternic, cu diferențiatori meniți pentru a facilita obținerea de lead-uri pentru clienții care își doresc calitate și care îi înțeleg valoarea, apartenența la acesta urmând a reprezenta un avantaj pentru agenți, mai ales privind în perspectivă.

Ne propunem nu doar să creștem numeric, ci și să îmbunătățim performanțele financiare individuale ale consultanților cu minim 20-30.000 euro cel puțin la nivelul comisioanelor brute generate anual - principalul indicator al valorii în domeniu. Însă din experiență de până acum, cred că putem adăugă valoare agenților (“clienți” ai noștri, într-o anumită accepțiune) într-un grad și mai înalt. Pur și simplu ne propunem să îi ajutăm să devină mai buni și să beneficieze de cât mai multe atuuri pentru a-și maximiza performanță.

Mai în glumă, mai în serios, încercând să mă detașez de rolul actual și să fiu cât mai obiectiv – eu unul aș opta să lucrez în afiliere cu RE/MAX Freedom Group.

Povești de succes din cadrul biroului

La nivel de consultant, în primul an am avut o stabilitate peste medie:

  • Consultanți începători au toate șansele să depășească pragul de 25.000 euro comisioane brute generate anual
  • Consultanți cu experiență care se pare că vor realiza în plus chiar și cca 50.000 euro față de anul precedent, când nu erau afiliați la noi.

Dacă raportăm la valoarea oferită clienților, ajungem la sume cumulate de ordinul sutelor de mii de euro, de care clienții noștri au acum libertatea de a se bucură.

La nivel de clienți, am adăugat valoare și am intermediat tranzacții și de 1.000.000 euro, am ajutat proprietari și cumpărători să își atingă obiectivele. Am obținut recomandări.

În cadrul rețelei, am început să acumulăm diplome și alte însemne de recunoaștere a rezultatelor, ceea ce ne încântă, dar ne și obligă să performăm în continuare. Obiectivele noastre sunt foarte înalte, nu am intrat în acest domeniu pentru a fi a “o mia” agenție imobiliară de pe piață.

La nivel mondial RE/MAX este nr.1 la nivel de număr de tranzacții, de număr de consultanți, de francize șamd. În România, a devenit cea mai mare rețea, Bucureștiul are cel mai mare potențial, deci este evident că nu ne permitem obiective mediocre. Dar factorul timp, mai ales pentru construcțiile solide, poate fi comprimat, însă nu complet eludat, astfel încât toate vor veni la timpul lor, noi, cel puțin, vom face tot ceea ce ține de noi pentru a ne atinge obiectivele.

Motivele pentru care un client alege să lucreze cu RE/MAX Freedom Group

Pe scurt – maximum de calitate a prezentării, maximum de vizibilitate a listării, maximum de rezultate de care toți cei care lucrează cu noi au libertatea de a se bucură.

In extenso – începem printr-o evaluare realistă. Continuăm cu prezentarea, marketingul, vizibilitatea. După listare, calificăm cumpărătorii sau chiriașii interesați de ofertele din portofoliul nostru, oferim suport în negociere și în închiderea tranzacției. Iar clienților cumpărători le putem oferi proprietăți fără comision sau îi putem reprezenta versus un comision fix, nu procentual raportat la valoarea tranzacției, evităm conflictele de interese, chiar și cu noi înșine.

Iar faptul că lucrăm doar în sistem de reprezentare exclusivă, necomisionând partea nereprezentată în tranzacție și colaborând cu orice alt agent din piață capabil să ne ajute să identificăm o contraparte în tranzacție, stimulându-l și recompensandu-l financiar în caz de reușită, toate acestea ajută clienții care lucrează cu noi să obțină rezultatul logic vizat, acela de a tranzacționa în cei mai buni termeni pe care piață îi poate oferi la un anumit moment.

Sunt beneficii incontestabile.

Rezolvarea momentelor de cumpănă 

Au fost numeroase situații în care am influențat decisiv încheierea tranzacției, în momente în care părea o cauză pierdută. Am întâlnit însă și situații în care clienții noștri au ratat, în pofida recomandărilor noastre, trăgând pe lângă poartă în momentul penalty-ului decisiv, afectând pe toată lumea și în primul rând pe ei înșiși.

Astfel de situații se întâmplă datorită lipsei de experiență, de cunoștințe, de realism și excesului de emoții. Cel mai bine este ca în astfel de momente de dubii (cu toții le avem), să mergi pe mâna consultanților pe care i-ai angajat tocmai pentru astfel de momente de cumpănă.

Se întâlnesc și situații mai puțin plăcute, chiar penibile aș putea spune, când anumiți cumpărători, fără să fie clienții tăi direcți și fără să îi comisionezi cu vreun euro, își imaginează că sunt mai convingători într-o negociere directă cu proprietarii și încearcă să îi contacteze ulterior direct, incitându-i, în forme mai mult sau mai puțin agresive, la demersuri lipsite de etică în raport cu cei care îi reprezintă, agenții.

Sunt uneori și clienți, proprietari, cărora, după ce se văd “cu sacii-n căruță”, cum s-ar spune, începe să li se pară exagerate sumele pe care le au de plătit furnizorului de servicii de consultanță imobiliară (agenției), conform celor agreate. Sunt tentați să caute maniere de a scăpa de obligațiile ce le revin. Alții se răzgândesc după ce noi am demarat derularea contractului angajând costuri, sunt surprinși că o astfel de decizie îi poate afecta și încearcă să evite minima răspundere normală în astfel de situații.

Astfel de modalități neprincipiale de abordare se întâlnesc pe piață imobiliară din România și derivă și dintr-o lipsa de cultură de business pe care unii clienți, persoane fizice, o manifestă ca urmare a eșecului unor consultanți imobiliari de a-și câștigă respectul și de a-și securiza relațiile sociale și contractuale pe care le au. Din fericire, gradual, piață se schimbă în bine și din acest punct de vedere și la noi, în particular încep, să apeleze cu precădere cei serioși.

Lucrul în sistem de reprezentare exclusivă, în care agentul reprezintă o singură parte în tranzacția imobiliară, necomisionând partea nereprezentată, în care agentul e dispus la colaboare cu oricare alt agent din piață, reprezintă fără îndoială rezolvarea pentru 99% din situațiile cu potențial dăunător atât pentru consultant, cât și pentru clientul său. Agențiile imobiliare ar trebui să caute să generalizeze această manieră de lucru, contribuind la curățarea pieței de impostori și de neserioși, fie ei clienți sau agenți.

Și noi, RE/MAX Freedom Group, am avut de învățat din absolut fiecare situație, sper să devenim din ce în ce mai buni în evitarea finalurilor nedorite și în maximizarea situațiilor în care lucrurile ies așa cum ne propunem atât noi, cât și toate categoriile de clienți cu care lucrăm.

Dacă dorești să afli mai multe despre ce înseamnă să ai o agenție RE/MAX, noi credem că proprietarii de agenții imobiliare sub franciza RE/MAX sunt cele mai potrivite persoane pentru a-ți răspunde la această întrebare.

Te invităm să descarci gratuit eBook-ul de mai jos și să afli punct cu punct cum faci trecerea de la viziune la realitate cu ajutorul răspunsurilor oferite în exclusivitate cu brokerii RE/MAX din România.

Click me

Publicat de Kati Rosca

Kati este o persoană sinceră, corectă, organizată și creativă. Corectitudinea și sinceritatea sunt 2 valori importante pe care le apreciază la oameni. Este pasionată de cărți și călătorii. Absolventă a 2 facultăți, Litere și Drept. Îi place ceea ce face și se dedică 100 % pentru aceasta.

X