Kati Roșca
#Sfaturi business
Kati Roșca / 04 iulie 2018

5 moduri prin care să dovedești că ești expert imobiliar pe plan local

Timp de citire: 7 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

 

 

expert-imobilar-pe-plan-localCând ai nevoie de un doctor, un avocat, un trainer personal, vrei să mergi la cel mai bun. La fel se întâmplă și cu oamenii care plănuiesc o vânzare, închiriere sau o cumpărare în zona imobiliară, indiferent că e teren sau clădire. Cum faci să fii văzut ca expert în nișa pe care ai ales-o?

Desigur, trebuie să cunoști cât mai bine piața imobiliară, să știi statistici, previziuni, dar trebuie să înțelegi foarte bine și comunitatea în care acționezi și să devii parte activ implicată în cadrul ei. Iată câteva moduri prin care te poți face remarcat în rândul agenților imobiliari.

 

Creează tururi video

Un expert local este mai mult decât un agent imobiliar pregătit să ofere servicii clienților. Este o persoană care dovedește că are multiple cunoștințe despre piața sau nișa în care activează. Pe lângă video-urile cu sfaturi în tranzacțiile imobiliare, poți crea video-uri în care să inviți oamenii într-un tur al anumitor cartiere, afaceri, școli, parcuri din zona ta de acțiune. În alt clip ai putea să prezinți motivele pentru care orașul tău e atât de minunat. Pentru a maximiza rezultatele unui astfel de videoclip, integrează-l în toate platformele pe care ești activ, de la website-ul tău, la canalul de YouTube, pagina de Facebook etc.

 

Interacționează cu alți experți locali

Prin natura meseriei tale interacționezi cu foarte mulți oameni, iar unii dintre ei cu siguranță se remarcă prin rezultatele deosebite din domeniul lor, prin acțiunile pe care le desfășoară, prin impactul asupra comunității. Un alt mod în care poți dovedi că ești un expert local este să cunoști și să susții alți experți locali. Poate e vorba despre proprietarul unui mic butic cu produse cu specific românesc din cartierul pe care tu te-ai axat și care are povești frumoase de spus, ce pot deveni rapid material viral în rândul locuitorilor din orașul tău. Este un câștig pentru toate cele trei părți: publicul tău țintă, afacerea acelui antreprenor și brandul tău ca agent imobiliar cu expertiză dovedită.  

 

Alătură-te sau creează o comunitate locală printr-un grup de Facebook

Există grupuri de Facebook pentru orice în zilele noastre, chiar și grupuri pentru cumpărători și vânzători de imobiliare. Grupul tău de Facebook nu trebuie să fie unul în care doar răspunzi întrebărilor prospecților tăi. Poți crea și invita oameni să se alăture pe acest grup în care se discută despre subiecte legate de zona, orașul în care activezi, orice dezbatere care ajută la creșterea comunității. Când intri în astfel de discuții, ai grijă cum îți formulezi comentariile și evită pe cât posibil să te promovezi în mod direct. Te-ai alăturat acestor comunități sau ai creat acest grup ca să aduci valoare celor ce la un moment dat pot fi interesați de un expert în imobiliare.

 

Sprijină echipele locale sau ONG-urile de copii

Indiferent că e vorba de echipele de juniori de fete sau băieți, ori ONG-uri care au ca scop dezvoltarea armonioasă a copiilor, câteva sute de lei pot face diferența, pot acoperi suma necesară în cazul unei deplasări pentru meci sau pentru organizarea unui eveniment dedicat copiilor. Chiar dacă nu se vor gândi cine a făcut posibile aceste lucruri, părinții lor vor ține minte gestul tău generos și vor apela cu încredere la tine când vei avea nevoie sau te vor recomanda prietenilor.

 

Participă regulat la întâlnirile autorităților locale

Politizarea iese din discuție. Nu e vorba de culoarea politică, ci despre faptul că prin expertiza ta poți face declarații puternice și să dovedești angajamentul față de comunitate.

Ceea ce se hotărăște la nivel local poate influența pozitiv sau negativ comunitatea din care faci parte. Tu, ca expert local în imobiliare, poți participa la discuțiile publice și să aduci argumente în favoarea comunității, a clienților tăi. Prin natura meseriei, cunoști foarte bine grijile și provocările lor și poți să le aduci în atenția factorilor de decizie.

Orice se decide la nivel de administrație locală are impact asupra afacerii tale într-un fel sau altul, astfel că e important să dovedești interesul tău pentru dezbaterile locale.

După ce ți-ai determinat nișa în domeniul imobiliar și atuurile pe care le comunici potențialilor clienți, este extrem de important să investești timp, iar uneori și bani, în a te face remarcat ca expert în real estate pe plan local. Activitățile prezentate mai sus nu au legătură directă cu serviciile imobiliare pe care le oferi, însă pot face o reală diferență și te pot propulsa ca expert imobiliar pe plan local.

New Call-to-action

 

Află ultimele noutăți de la RE/MAX