Constați cât de puternică e competiția în aria ta de acțiune și că nu mai e suficient să te promovezi ca ”expert în imobiliare în orașul X”? Consumatorii caută mai mult decât oricând experiențe care se potrivesc nevoilor și preferințelor acestora.
Într-un mediu competitiv, agenții de succes știu că pentru a menține succesul nu trebuie să concureze deloc pentru a atrage acești consumatori educați și exigenți. Alternativa este să te concentrezi asupra unui segment de piață extrem de specific - nișa ta - și aici poți reduce competiția și să clădești încrederea clienților interesați de ce ai tu de oferit.
Iată câteva aspecte de reținut pentru a-ți găsi nișa în imobiliare - zona în care te simți cel mai confortabil, ai multe oportunități de business și șanse de poziționare pe primul loc în mintea consumatorilor.
Delimitează-ți publicul țintă
Mulți agenți și proprietari de agenție sunt sceptici atunci când vine vorba de costul de oportunitate implicat dacă rămân fideli nișei lor. Se tem că limitând publicul țintă, le scapă multe oportunități de business valoroase. Dar e important să iei în considerare calitatea și competiția pentru acel business.
E la fel ca atunci când faci SEO și cauți cuvintele cheie pentru site-ul tău. ”Case București” e un cuvânt cheie pe care va fi greu să obții afișarea în primele rezultate în căutările Google ca business mic. În plus, cei care caută această expresie în Google nu sunt neapărat cei pregătiți să cumpere o casă sau să înceapă o conversație cu un agent, așa că de ce să concurezi pentru astfel de cuvinte cheie?
Un tip de căutare care dovedește și dorința de cumpărare este ”casă sub 200.000 € în Otopeni”. Similar se întâmplă și când îți definești publicul căruia te adresezi - te concentrezi asupra unui grup mai mic, dar mult mai motivat de a face tranzacții.
Fii autentic
Tentația e să cauți acea nișă care prefigurează cele mai bune sume obținute în urma tranzacțiilor. Dar dacă tu nu ești pasionat chiar deloc de acea nișă? Nici publicul nu va fi atras de serviciile tale pentru că nu ești autentic. E momentul să îți adresezi câteva întrebări fundamentale despre atuurile și pasiunile care te definesc: la ce ești bun? Ce te menține motivat? Cu cine îți place să petreci timpul?
Unele întrebări par să nu aibă nicio legătură cu imobiliarele, dar toate detaliile acestea compun ceea ce te face autentic. Poate ești un om cu un simț al umorului foarte dezvoltat și atragi oamenii, chiar dacă nu te cunosc, ca un magnet cu această calitate. De ce să nu aplici această calitate atrăgând publicul țintă pe care îl vizezi? Dacă un client te place, colaborarea va fi mult mai plăcută și lucrurile vor decurge armonios.
Aprofundează cercetarea unui segment
Să spunem că primul pas a fost bifat - ai găsit publicul potențial pentru nișă în care vrei să te afirmi. Acum e momentul să știi cum să capitalizezi această nișă și să conturezi abordări care nu sunt atât de evidente, să identifici oportunități pe care nimeni nu le-a explorat.
Spre exemplu, dacă trăiești într-un oraș care atrage mii de tineri, un oraș universitar, iar tu te simți energizat de pofta de viață a acestora, poți deveni agentul imobiliar dedicat studenților. Dacă vizezi și o creștere a capitalului, gândește-te la studenții din zona IT și la ce putere de cumpărare au aceștia încă din timpul studenției și imediat după absolvire căci salariile în IT sunt considerabil mai mari decât orice altă industrie încă de pe poziții entry-level. Cine va fi primul agent la care se vor gândi când sunt gata să își cumpere un apartament?
Devino ”hiper-local”
La fel cum faci în cazul campaniei tale de marketing pentru promovarea serviciilor imobiliare, și în definirea nișei e bine să fii hiper-local. Gândește-te că poți obține rezultate mai bune dacă îți concentrezi atenția pe un segment: un cartier, o comunitate anume, una sau două străzi, etc. În final, ai toate șansele să domini acea nișă, să devii cunoscut pentru acest lucru și să îți crești business-ul micșorând aria de acțiune.
Inventează-ți propria nișă
Dacă îți e greu să găsești o nișă potrivită pentru tine, poate e pentru că nu s-a inventat încă. Poate e o zonă din oraș care nu are parte de atenția cuvenită, deși potențial există. Ceea ce poți tu este să definești această nișă, să crești popularitatea ei în rândul publicului tău țintă prin prezentarea elementelor datorită cărora acel cartier este atât de special. Poate inițiativa ta va atrage atât afacerile locale, instituțiile în nișa definită de tine, iar tu te vei poziționa ca și expert cu autoritate în zona respectivă, generând interes pentru un segment nou, inventându-ți nișa.
Ești gata să scapi de competiție sau să fii deasupra tuturor? Continuă să aduni informații și materiale educaționale specifice domeniului imobiliar. Îți propunem să descarci gratuit ebook-ul ”Cum să promovezi online ofertele agenției tale imobiliare”.