Kati Roșca
#afaceri imobiliare
Kati Roșca / 05 decembrie 2023

Ce pot învăța agenții imobiliari de la piloții de Formula 1

Timp de citire: 9 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Pentru sfaturi despre cum să ai o afacere profitabilă, trebuie doar să te uiți la pista de curse.

La prima vedere, imobiliarele și cursele profesioniste sunt domenii total diferite. În fond, piloții de Formula 1 au de-a face cu drame la viteză mare, în locații spectaculoase din întreaga lume, pentru a simți adrenalina la maxim. Dar privind dincolo de locul de muncă unic, vei putea vedea că piloții de curse și agenții imobiliari au mai multe în comun decât ai crede.


Având în vedere că ultima cursă din sezon a avut loc în 26 noiembrie în Abu Dhabi, e momentul ideal să te gândești la câte poți învăța din lumea curselor de înaltă performanță. De la capacitatea de a gândi repede la rezistența necesară pentru succes pe termen lung, îți vom arăta cum îți poți duce cariera la nivelul următor încorporând lecții din domeniul curselor profesioniste în afacerea ta. Deci pune-ți centura și să începem!

PRECIZIE ȘI ATENȚIE LA DETALII

Un motor de Formula 1 este o capodoperă mecanică a ingineriei și tehnologiei de ultimă oră, iar echipele de curse cheltuie mai mult de jumătate din buget pe motorul monopostului. Prin urmare, piloții trebuie să fie foarte atenți la performanța mașinii și să se asigure că fiecare aspect al motorului funcționează la cel mai mare grad de precizie și eficiență.


În mod asemănător, agenții imobiliari trebuie să fie atenți la detaliile afacerii lor și la nevoile clienților lor. Asta înseamnă să se informeze corespunzător cu privire la proprietăți și să înțeleagă caracteristicile unice și posibilele dezavantaje ale fiecăreia, fiind capabili în același timp să comunice această informație eficient, pentru a transmite încredere și credibilitate clienților. În piața imobiliară sau pe pista de curse, performanța înaltă înseamnă că fiecare detaliu contează, indiferent cât de mic este acesta.

VITEZĂ ȘI AGILITATE

E evident că piloții de Formula 1 trebuie să fie rapizi. Monoposturile merg în medie cu o viteză de 260 km/h pe circuit. Dar aceste mașini nu sunt concepute pentru a atinge viteze de top în linie dreaptă, iar adevărata performanță și eficiență se vede în viraje unde mașinile pot lua lua curba la viteze de până la 300 km/h. Pentru a ajunge la aceste viteze, piloții trebuie să poată eficientiza procesele și reacționa rapid la condițiile schimbătoare de pe pistă.


Vitezele mari sunt esențiale și pentru succesul agenților imobiliari. Nu doar tranzacțiile mai rapide sunt cheia creșterii afacerii tale, ci agenții trebuie să răspundă prompt clienților și să se adapteze repede nevoilor acestora. Asta înseamnă să poți răspunde imediat întrebărilor clienților, să programezi vizionările când sunt disponibili clienții și să poți negocia eficient și să închei tranzacții rapid. Fiind prompt și agil, vei încheia tranzacții mai repede și vei avea clienți mulțumiți care îți vor face recomandări pe viitor.

GÂNDIRE STRATEGICĂ

În perioada incipientă a curselor de mașini, se bazau pe cronometre și clipboard-uri, dar Formula 1 de azi are la bază o analiză de date foarte sofisticată – există între 150 și 300 de senzori pe fiecare mașină care generează milioane de date de care au nevoie pentru a planifica și executa o strategie pentru câștigarea unei curse. Cu ajutorul acelor date, echipele de Formula 1 încep să planifice strategia de cursă cu mai mult de trei luni înainte, analizând rezultatele și condițiile anterioare pentru a încerca să prevadă cum ar putea decurge cursa.


Turul victoriei arată puțin altfel pentru agenții imobiliari, dar tot gândirea strategică face acest lucru realizabil. Asta presupune dezvoltarea unui plan de afaceri, stabilirea de obiective și ținte și execuția eficientă a acestora. Acest lucru poate însemna identificarea zonelor sau clienților țintă, dezvoltarea unui plan de marketing sau crearea unui sistem de follow-up și gestiune a clienților. Dacă ai un plan strategic, îți vei vedea cariera progresând.

ANDURANȚĂ

Deși se pune mult accent pe monoposturi, piloții de Formula 1 trebuie să fie într-o formă extraordinar de bună. Au nevoie de un nivel incredibil de putere și anduranță pentru a rezista la temperaturi medii de 50° în monopost și la forțele gravitaționale intense pe care le experimentează când frânează sau virează. Mai mult, piloții trebuie să aibă rezistența pentru a menține controlul și pentru a se concentra ore în șir.


În același timp, agenții imobiliari trebuie să fie pregătiți să facă față provocării de a munci din greu și de a avea un program lung. Asta înseamnă că trebuie să poată face față stresului negocierilor, să aibă de-a face cu clienți dificili și cu nevoia constantă de a fi disponibili. Dacă te pregătești pentru cerințele slujbei, poți crește rezistența și poți gestiona mai bine echilibrul dintre muncă și viața personală.

GESTIONAREA RISCURILOR

Există o expresie în Formula 1 care spune că piloții câștigă cursele în viraje, nu pe porțiunile drepte, pentru că acolo se pot întâmpla lucruri neașteptate. E adevărat, oamenii pot comite greșeli și pot avea loc accidente, dar este de asemenea momentul în care un pilot poate câștiga un avantaj. Prin urmare, piloții trebuie să evalueze riscurile și să ia hotărâri profitând de situație.


La fel se întâmplă și în imobiliare. Agenții trebuie să înțeleagă că virajele fac parte din domeniu și să privească în viitor și să anticipeze fluctuațiile pieței. Trebuie să știe când și unde să își canalizeze energia pentru a putea să se reorienteze rapid astfel încât să creeze cel mai bun rezultat pentru toți. Dacă gestionezi riscurile eficient, îți vei proteja afacerea și te vei poziționa pentru avantaje și mai mari.

LUCRU ÎN ECHIPĂ ȘI COMUNICARE

Poate că pilotul învingător se va afla pe coperțile revistelor după o victorie spectaculoasă, însă există o echipă întreagă în spate, formată din sute de persoane, care se asigură că mașina trece linia de sosire. Pentru a reuși, inginerii, mecanicii, administratorii și piloții trebuie să comunice eficient și să lucreze împreună spre același obiectiv.


Agenții imobiliari trebuie să procedeze la fel, dezvoltând relații puternice cu clienții, colegii și alți profesioniști din domeniu. Asta presupune să petreci timp să îi cunoști pe cei cu care lucrezi și să cultivi încrederea pentru a-ți putea comunica eficient strategiile și obiectivele, ca toată lumea să fie pe aceeași lungime de undă. Dacă dedici timp pentru a dezvolta aceste relații, vei oferi o experiență mai bună pentru clienți și vei avea genul de legătură cu colegii tăi care face să merite totul.


Probabil cea mai mare diferență dintre imobiliare și curse este modul în care este privită competiția. În Formula 1, piloții se luptă pentru poziție împotriva a alte 20 de mașini, pe când în imobiliare ai sprijinul întregii familii RE/MAX – iar colegii tăi agenți te susțin pentru a trece linia de sosire. Așadar, de ce să nu pui în practică aceste lecții și să schimbi viteza carierei tale?


Îmbunătățindu-ți performanța cu ajutorul mentalității piloților profesioniști, vei atinge noi culmi ale succesului. Ai undă verde – să pornim!


banner-top-franciza-nl-v3

 

Află ultimele noutăți de la RE/MAX