Chiar dacă toate documentele sunt clare și finalizate, procesul de împachetare și de mutare este departe de a se termina.
În această etapă, te confrunți cu sarcina fizică de a te muta și aceasta poate fi o experiență stresantă pentru oricine. Dar, cu un pic de planificare, stresul poate fi redus. Primul și cel mai important lucru este să începi planificarea din timp; în mod ideal, între șase săptămâni și două luni înainte de data prevăzută pentru mutare.
De asemenea, este o idee bună să-ți notezi numere de telefon, date și nume ale companiilor importante pe checklist-ul de mutare. În acest fel, toate informațiile importante de care ai nevoie în timpul mutării sunt într-un singur loc.
Checklist 1 - Înainte cu 6 săptămâni de a te muta în casa nouă
- Confirmă data de mutare cu agentul tău imobiliar înainte de a rezerva orice servicii.
- Dacă stai în chirie în prezent, informează proprietarii despre data de mutare propusă în scris.
- Înștiințarea ar trebui să includă data de mutare și să precizeze clar data în care a fost scrisă.
- Verifică dacă proprietarul are cerințe cu privire la restituirea garanției, mutarea, predarea cheilor etc.
- Informează compania de asigurare a locuinței cu privire la data propusă de mutare. Astfel, asigurarea ta la noua adresă începe din ziua mutării.
- Dacă consideri că firmele de mutări sunt o prioritate, solicită cotații de la mai multe firme înainte de a lua o decizie. Persoanele responsabile cu mutarea ar trebui să fie informate despre orice piese extrem de grele sau speciale care vor trebui mutate și despre orice problemă de accesibilitate pentru oricare dintre proprietăți.
Nota ar trebui să includă:
a. Tipul de asigurare pe care îl au și ce anume acoperă aceasta
b. Numărul de persoane implicate la fiecare mutare
c. Dacă materialul de ambalare este inclus sau dacă există o taxă suplimentară - Dacă persoanele responsabile cu mutatul nu sunt o opțiune, începe să soliciți ajutor cu aproximativ șase săptămâni înainte de mutare. Întrebă întotdeauna mai multe persoane decât este necesar, în cazul în care cineva renunță aproape de data mutării.
- Rezervă spațiu de stocare, dacă este necesar.
- Informează companiile de servicii publice corespunzătoare despre mutare și data mutării.
- Evaluează bunurile actuale și donează/vinde orice poți.
- Acest moment este ideal să comanzi orice mobilier, covoare, jaluzele sau perdele la comandă, dacă ai măsurătorile exacte ale noii proprietăți.
Citește și: Ești gata pentru ziua în care te muți? Această listă te va ajuta
Checklist 2 - Mai puțin de două săptămâni înainte de mutare
- Împachetează toate articolele mai puțin esențiale și pune etichete pe fiecare cutie.
- Informează serviciile de asistență medicală cu privire la mutare și înregistrează-te la noi furnizori dacă te deplasezi din zona inițială.
- Dacă este nevoie, vorbește cu cineva care să aibă grijă de copii sau de animalele de companie pe durata mutării.
- Finalizează detaliile cu firma de mutări aleasă și confirmă ora de sosire și indicațiile pentru ambele adrese.
- Dacă noua ta casă este ocupată, trebuie finalizate detaliile cu proprietarul actual. Ora de sosire la noua adresă trebuie să fie adecvată atât pentru cumpărător, cât și pentru vânzător.
Ultimul checklist - În ziua dinaintea mutării
- Finalizează împachetarea și pune deoparte o pungă/cutie cu toate lucrurile esențiale necesare zilei (poți include haine, articole de toaletă, medicamente, mâncare etc.)
- Curăță pentru ultima dată casa, închizând fiecare cameră după ce a fost verificată.
Nu ezita să soliciți sfaturi agentului tău imobiliar. Angajarea la timp a unui agent competent și de încredere, te va lăsa cu timp și energie pentru a face procesul de mutare lin și fără dificultăți.
Ia legătura cu agentul tău RE/MAX astăzi!