Indiferent de urcușurile și coborâșurile pe care le-a avut agenția ta imobiliară, știi că promovarea este o componentă vitală într-o piață în care competiția este acerbă. Fie că apelezi la un expert în comunicarea online și offline, fie că încerci singur să te poziționezi cât mai sus în mintea publicului țintă, trebuie să știi care sunt elementele care merită atenția și resursele tale.
Noi avem pentru tine 12 sfaturi fulger care să te ajute să ajungi la publicul tău într-o lume puternic digitalizată.
1. Dezvoltă un site care este ușor de navigat
Cele mai bune experiențe de navigare sunt cele simple, care ajută vizitatorul să găsească rapid răspunsuri pentru problemele sale. Orice funcționalitate sau conținut ai adăuga pe site, focusul tău sunt oamenii care îl vizitează.
Ca să realizezi un site user-friendly, ține cont că oamenii care ajung pe site-ul tău au abilități digitale variate, studiază comportamentul userilor pe site și testează până descoperi ce funcționează mai bine.
75% dintre oameni cred că cel mai important factor în design-ul unui website este ușurința cu care găsesc informația de care au nevoie (HubSpot)
2. Creează o ofertă de conținut irezistibilă
Fiecare dintre noi este selectiv vis-a-vis de materialele citite și le alegem pe acelea care rezonează cu noi, ne intrigă sau ne atrag atenția printr-un titlu foarte bine ales. Orice ai scrie pe site-ul tău, trebuie să gândești din perspectiva cititorului și să cauți metode să îl convingi că merită să parcurgă textul publicat de tine până la sfârșit.
Dacă l-ai convins că îl poți ajuta și că nimeni nu cunoaște piața imobiliară locală mai bine ca tine, sunt șanse foarte mari să devină lead și chiar mai mult de atât. Va reveni pentru a obține mai multe informații și va simți nevoia să distribuie mai departe conținutul creat de tine.
”Conținutul construiește relații. Relațiile se bazează pe încredere. Încrederea generază venituri.”
- Andrew Davis, regizor, producător și scriitor
3. Afișează vizibil toate informațiile de contact pe diferite pagini ale site-ului
Pagina de contact poate însemna începutul relației tale cu potențialul consumator, deci nu lăsa această secțiune la finalul listei de priorități. De asemenea, adaugă informații de contact vizibile pe paginile de proprietăți sau oriunde e nevoie să stimulezi vizitatorii să ia legătura cu tine.
Conținutul inclus în pagina de contact trebuie să fie, scurt și la obiect, orientat în jurul valorilor percepute de vizitator și orientat către acțiune. Pagina și informațiile de contact (adresa de email, numărul de telefon) trebuie să fie funcționale și să fie responsive pentru dispozitivele mobile. Din punct de vedere vizual, informația trebuie prezentată într-un mod atrăgător.
În cazul agențiilor imobiliare, pagina de contact primește mai multe vizualizări decât multe alte secțiuni ale site-ului.
4. Asigură-te că site-ul tău este Mobile-Friendly
Tot mai mulți userii de Internet folosesc dispozitive mobile pentru activități online. Nu mai este nici un secret că Google ia în considerare design-ul responsiv drept criteriu de ranking, poziționarea în rezultatele motorului de căutare.
Un site responsiv va atrage publicul care evita până atunci să petreacă timp pe site-ul tău de pe tabletă sau mobil. Trecerea la un singur site responsiv te va ajuta să economisești timp petrecut cu aplicarea modificărilor de site pentru desktop și dispozitivele mobile.
89% dintre cei care caută o casă nouă folosesc căutările de pe device-uri mobile la începutul și pe parcursul cercetării lor. (Google)
5. Apelează la un fotograf profesionist
Agențiile imobiliare de succes se bazează foarte mult pe fotografii realizate de un profesionist, căci acestea cresc interesul vizitatorilor site-ului pentru proprietățile aflate în portofoliu. Apelează la un fotograf profesionist, de preferat cu experiență în fotografierea caselor, arhitecturii.
Dacă ai echipament profesionist și ai încredere în abilitățile celor din echipă, cu înclinații spre fotografie, merită să încerci cel puțin pentru câteva proprietăți. Există o multitudine de resurse online dedicate chiar acestei nișe - proprietățile imobiliare.
6. Folosește imagini din orașul în care activezi
Pentru a dovedi ce are de oferit o anumită zonă, trebuie să arăți că îți cunoști foarte bine orașul și să ajuți cumpărătorul să cunoască toate avantajele achiziției unui anumit imobil.
În momentul în care vinzi o proprietate, intră în ecuație și zonele din jurul acesteia, cartierul sau orașul din care face parte. E important să folosești o descriere pentru facilitățile din zona imobilului, însoțită de imagini de calitate înaltă.
7. Creează un tur virtual
Tururile virtuale sunt perfecte pentru oamenii interesați să descopere potențialul proprietății pe care o ai spre vânzare. Timpul clienților tăi potențiali este prețios și vor să aibă o imagine cât mai clară asupra proprietății înainte de a se deplasa personal pentru vizionare. În plus, și brokerii tăi economisesc timp căci vor merge la vizionări doar cu persoanele care au trecut de ”primul test”, turul virtual.
Tururile virtuale scad cu 40% timpul petrecut inutil de vizitatori pe website-ul tău. (Property Week)
8. Adaugă butoane de social sharing pe pagina fiecărei proprietăți disponibile spre vânzare
Multe agenții și brokeri imobiliari au început să folosească social media pentru proprietățile și brandul lor deoarece au la dispoziție metode și tooluri de promovare gratuite, ușoare și eficiente.
Gândește-te doar la butoanele de social sharing: sunt mari șanse ca proprietarii să dorească să împărtășească pe conturile lor de social media fotografiile imobilului oferit spre vânzare. Asigură-te că aceste butoane sunt funcționale, vizibile și incluse pe pagina fiecărei proprietăți pentru orice vizitator care dorește să răspândească oferta agenției tale.
”Cu siguranță, Social Media a devenit o parte din viitorul promovării pentru industria imobiliară.” (Melissa Savenko, RE/MAX Commonwealth)
9. Fii activ în rețelele social media în care este activ publicul tău țintă
Asigură-te că ai conturi de social media pe cele mai cunoscute rețele și interacționează cu userii, distribuie informații valoroase pentru publicul țintă și promovează proprietățile.
E important să menții o comunicare constantă, dar să alternezi cu tipurile de postări, încercând să ajuți publicul țintă cu informații valoroase din domeniul imobiliar, nu doar să postezi proprietățile din ofertă.
10. Creează un newsletter și o strategie de email marketing
Email marketing-ul este una dintre cea mai bune metode de a construi relații de durată cu contactele tale. Adresele de email colectate cu ajutorul formularelor de pe website-ul tău sau prin alte metode offline formează baza ta de date, o resursă pe care trebuie să o folosești inteligent.
Ai nevoie de o strategie de email marketing care să te ajute să faci o segmentare între aceste contacte, ca fiecărui segment să îi transmiți informațiile de care are nevoie, prin newsletter sau printr-o serie de email-uri educative.
Segmentarea contactelor și email-urile targetate generează 58% din veniturile totale ale unui business. (The Direct Marketing Association)
11. Găzduiește un Webinar interactiv
Folosește tot ceea ce știi despre piața imobiliară locală și organizează un webinar (un seminar organizat în mediul online) care să atragă atenția asupra agenției tale. Alege o temă potrivită obiectivelor tale, apoi asigură-te că webinarul este unul interactiv, că există timp pentru întrebări și răspunsuri la finalul acestuia. Un alt avantaj al acestor webinare este faptul că pot fi înregistrate și urcate pe YouTube ca video-uri ce pot fi accesate permanent pe canalul tău.
Între 20% și 40% dintre participanții la webinarii devin lead-uri calificate (ReadyTalk)
12. Cere testimoniale din parte clienților din trecut pentru a construi încrederea potențialilor clienți.
Testimonialele sunt un mijloc important prin care să construiești încrederea clienților potențiali înainte de a începe discuții avansate. Când un cumpărător sau un vânzător a avut o experiență deosebită datorită abilităților tale și a serviciilor de care a beneficiat, contactează-i și cere-le acordul de a publica un testimonial, căruia să îi adaugi și o fotografie, dacă e posibil. Folosește-te la maximum de aceste testimoniale și poziționează-le strategic pe website și distribui-le ocazional pe rețelele sociale.
39% dintre consumatori citesc testimoniale atunci când vor să afle dacă un business local este unul de încredere. (Search Engine Land)
Te simți copleșit de multitudinea acțiunilor de promovare? Începe cu pași mărunți - nimeni nu a devenit specialist peste noapte! Dacă vrei să afli mai multe despre componentele esențiale de marketing pentru o agenție imobiliară, îți recomandăm să descarci gratuit eBook-ul ”Cum să-ți dezvolți o agenție imobiliară de succes”.