Dacă vrei să câștigi mai mulți bani din imobiliare, trebuie să știi clar că banii nu sunt totul în imobiliare.
Înainte să te gândești la veniturile mari din activitatea ta ca agent imobiliar, răspunde următoarelor întrebări:
- Care sunt câștigurile tale raportate la timpul investit?
- Ai un traseu clar în minte?
- Cât de motivat ești să-ți faci bine meseria?
Veniturile tale nu ar trebui să depindă de succesul avut într-o lună, la fel cum motivația de a câștiga mai mult nu ar trebui să fie prezentă doar când observi că ești la limită cu banii rămași până la următoarea tranzacție. E important să știi când să spui stop, să analizezi ce funcționează și ce nu, să îți schimbi obiceiurile și stilul de muncă pentru a avea cu adevărat așteptări către câștiguri mai mari.
Ce fac ceilalți agenți ca să câștige mai mult? Noi am adunat 5 sfaturi de la agenții imobiliari care au reușit să își crească veniturile.
Continuă să înveți și obține certificate
Reglementarea profesiei de agent imobiliar este neomogenă în Europa. În nordul continentului, sectorul imobiliar este puțin reglementat și presupune o mare de responsabilitate din partea agenților. Aceștia sunt autodidacți și mereu la curent cu noutățile, pentru a menține standardele înalte de profesionalism. În partea de sud a Europei, reglementările pun mai multă presiune asupra responsabilizării agenților.
În România, după cum ți-ai dat și tu seama, educația în domeniul imobiliar este vitală și face diferența dintre un profesionist și o persoană care vede în această meserie doar o sursă de venit. Continuarea educației și obținerea de certificare pe care să le adaugi titlului tău de agent imobiliar profesionist îți pot aduce avantajul competitiv de care ai nevoie pentru a transforma prospecții în oportunități reale.
Găsește-ți aria de expertiză
Cu atât de multă informație prezentă astăzi online pentru vânzători și cumpărători, este foarte important să știi cum să te diferențiezi de ceilalți agenți din piață și să atragi spre tine oportunități. Una dintre căi este specializarea într-un segment de imobiliare, de cumpărători sau vânzători.
Specializarea ta poate fi orientată către un segment de tranzacții pe care observi că îl stăpânești foarte bine. Dacă nimeni nu vinde imobiliare de lux mai bine ca tine, asigură-te că pentru vânzătorii sau cumpărătorii acestui tip de imobiliare ești primul la care se gândesc când doresc să înceapă procesul de vânzare / cumpărare.
Diferențierea o poți face și specializându-te într-un segment slab reprezentat de agenții concurenți, dar care știi că ți-ar duce multe tranzacții valoroase în viitor. Observi o creștere a numărului de proiecte imobiliare pentru familie în orașul tău? S-ar putea să nu existe nici un competitor care să se poziționeze ca ”agentul perfect pentru casele sau apartamentele dedicate familiilor”.
Realizează un plan pentru 30/60/90 zile
Poate o să-ți vină greu să crezi, dar există o mulțime de agenți în domeniu imobiliar care își desfășoară activitatea fără nici un plan de acțiune. Dacă pleci la drum fără un plan clar , după tot timpul și efortul depus vei fi puternic descurajat vâzând că așteptările tale nu s-au concretizat. Însă n-ai cum să ajungi la rezultate extraordinare fără o direcție clară. Obiceiul de a rămâne fidel planului se învață.
Răspunde-ți următoarelor întrebări:
- Care este bugetul tău lunar? Cât trebuie să câștigi pentru a-ți plăti cheltuielile lunare?
- Cine formează competiția ta și cum dorești să se diferențiezi de competitori?
- Ai făcut o analiză SWOT? Care sunt punctele forte și cele slabe? Care sunt noile oportunități pe care le poți monetiza în lunile următoare? Dar amenințările pentru care ar fi bine să fii pregătit cu un plan?
- Care sunt obiectivele tale pentru următoarele 30 de zile, 6 luni și următorul?
- Care e viziunea ta de business Unde te vezi peste un an? Dar peste 3 ani?
Încurajează recomandările
Ai calculat vreodată câți dintre clienții tăi au ajuns să apeleze la tine în urma recomandărilor? Să fie mai mult de jumătate dintre cei pe care i-ai ajutat? Atunci e cu atât mai important să păstrezi un nivel ridicat al serviciilor și prin întreaga experiență pe care o oferi să încurajezi recomandările.
Unori, recomandările vin natural, organic, alteori s-ar putea nevoie să faci tu un pas către clienți și să le ceri informații care ar putea sta la baza unor testimoniale pe care orice persoană interesată de tine, ca agent, să le poată găsi cu ușurință și să îi inspire încrederea de care au nevoie când urmează a-ți lăsa pe mâini o tranzacție importantă pentru ei.
Prospectează piața
Clienții nu îți vor ieși în cale, motiv pentru care trebuie să cauți activ prospecți. Chiar dacă e una dintre cele mai vechi strategii, prospectarea este extrem de relevantă și în prezent, deci ar trebui să facă parte din agenda ta zilnică. Ca să generezi mai multe vânzări, ai nevoie de tranzacții în perspectivă, nu doar de tranzacții care să te mențină pe linia de plutire.
Iată câteva acțiuni care te ajută să ajungi la rezultatele pe care le dorești:
- Te promovezi online ca agent.
- Folosești website-ul companiei care te prezintă în cea mai bună lumină.
- Folosești networking-ul pentru a găsi noi oportunități.
- Oferi cartea ta de vizită de câte ori ai ocazia.
- Participi la activități și evenimente din zona în care locuiești.
- Vorbești despre imobiliare în publicații generaliste sau de profil.
Întotdeauna creșterea veniturilor și menținerea unor câștiguri constante din imobiliare va fi posibilă cu un plan foarte clar, pornind de la obiective bine definite și cu un set de acțiuni care să îți ghideze întreaga activitate și să te țină fidel drumului pe care te-ai hotărât să mergi.