Kati Roșca
#Sfaturi business
Kati Roșca / 07 martie 2023

7 reguli pentru a avea o agenție imobiliară de succes

Timp de citire: 10 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

 

Orice antreprenor sau viitor antreprenor își dorește ca businessul său să fie unul profitabil, însă lucrurile nu sunt întotdeauna atât de simple. De exemplu, știai că un raport al Comisiei Europene arată că 50% din companiile nou înființate dau faliment în primii 5 ani? Bineînțeles, acest aspect nu trebuie să te demotiveze, ci din contră, să te determine să fii parte din afacerile care rămân pe piață și se bucură de succes.

Descoperă în continuare care sunt factorii care te pot ajuta să ai o agenție imobiliară cu rezultate excelente.

 

Dă dovadă de proactivitate și implicare

Agențiile imobiliare de succes sunt cele care știu să profite de ocaziile potrivite și să atragă clienții. Dacă agenții tăi așteaptă să fie contactați de persoane interesate să realizeze o tranzacție, e posibil ca rezultatele să fie pe măsura efortului, adică minime. 

Discută cu colegii tăi și explică-le cât de important este să se implice în ceea ce fac și să fie proactivi. Asta înseamnă să aibă mereu în vedere anunțurile nou apărute online, să prospecteze piața și să contacteze orice client care ar putea fi interesat de o colaborare. E posibil ca unii clienți să spună că au nevoie de mai mult timp pentru a se decide dacă vor să lucreze cu agenția sau că sunt în tratative deja și cu alte persoane. Atâta timp cât există posibilitatea unei colaborări, agenții ar trebui să facă follow up și să mențină legătura cu clienții respectivi.

 

Păstrează o bună comunicare cu clienții și potențialii clienți

Reputația afacerii tale este un aspect esențial, care poate cântări foarte mult în ochii persoanelor care caută o agenție cu care să colaboreze. De aceea, trebuie să te asiguri că fiecare client are parte de o experiență ireproșabilă, care să îl determine nu doar să vă aleagă ca parteneri, ci și să vă recomande mai departe. Nu uita că recenziile din mediul online pot promova sau distruge o afacere în ziua de astăzi.

Pentru a nu pierde niciun client și a lăsa întotdeauna o bună impresie, recomandă-le agenților să răspundă cât mai prompt la mesaje, apeluri și e-mailuri. Nicio întrebare a clienților nu ar trebui să rămână fără răspuns, chiar dacă e vorba de un aspect legal sau financiar pe care tu sau agenții tăi nu îl cunoașteți foarte bine. Oferiți un termen de contact și căutați răspunsul la cineva avizat, care să poată clarifica situația. Explică-le colegilor că e important să fie mai mult decât intermediari între vânzători și cumpărători. Un agent imobiliar este acel consilier pe care clientul își dorește să se poată baza pentru cele mai bune sfaturi legate de tranzacția pe care dorește să o efectueze.

 

Lucrează pe principiul reprezentării exclusive

Contractul de reprezentare exclusivă stabilește o relație de încredere între agenția imobiliară și client. Astfel, agentul îi garantează clientului că va pune interesele sale pe primul loc și îi va reprezenta interesele cu profesionalism și transparență, iar clientul renunță la colaborarea cu alți agenți. Reprezentarea exclusivă este benefică pentru ambele părți, pentru că oferă un grad crescut de siguranță și poate duce astfel la tranzacții cu adevărat reușite, realizate în interesul clientului și profitabile inclusiv pentru agenție.

 

Cunoaște-ți publicul țintă și promovează-te corespunzător

La fel ca în cazul oricărei afaceri, agențiile imobiliare au un public țintă. Unele agenții colaborează exclusiv cu persoane juridice sau tranzacționează proprietăți de lux, în timp ce altele operează cu tranzacții de vânzare-cumpărare și închiriere pentru case, apartamente și garsoniere. Evident, activitatea ta nu trebuie să se restrângă la un singur segment, dar cu cât îți creezi un public țintă mai concret, cu atât știi mai bine cum să îl abordezi, cum să i te adresezi sau ce proprietăți să ai în vedere.

Totodată, când ai un public bine definit, poți crea reclame care să își atingă în mod real ținta. Așa cum poate știi deja, anunțurile și reclamele proprietăților de care te ocupi trebuie să fie, ca stil de comunicare, adaptate la profilul clientului căutat. În plus, dacă recurgi la reclame plătite pe Facebook sau Instagram, dar și dacă vrei să promovezi agenția pe un site sau într-o anumită publicație online, trebuie să știi care sunt caracteristicile persoanelor cărora te adresezi.

 

Fii prezent pe social media

Pentru că vorbeam de promovare și de atragerea clienților potriviți, nu uita de importanța rețelelor de social media. Dacă vrei ca agenția ta imobiliară să se bucure de suficientă vizibilitate, creează-i conturi de Facebook, Instagram și LinkedIn și postează suficient de des, pentru a construi o comunitate și a atrage potențialii clienți. Nu uita nici aici regula comunicării prompte: ai comentarii sau mesaje lăsate pe platforma de socializare? Răspunde cât mai rapid, oferă informațiile solicitate și dă întoteauna dovadă de politețe.

Grupurile de imobiliare de pe Facebook pot fi o bună ocazie de a găsi clienți, așa că recomandă-le agenților tăi să se înscrie și să fie atenți la anunțurile apărute. Subliniază-le cât de important este ca, dacă postează ei înșiși un anunț și primesc comentarii negative, să trateze utilizatorii cu respect, pentru că altfel vor leza imaginea agenției.

 

Rămâi la curent cu tendințele din domeniu

O afacere imobiliară de succes trebuie să rămână mereu ancorată la schimbările și tendințele care au loc în piață. Astfel, se poate adapta rapid, poate adopta noi instrumente de lucru și poate avea acces la informații juridice esențiale, care sunt utile în cadrul tranzacțiilor. Înscrie-ți agenții la cursuri, oferă-le acces la resurse care i-ar putea ajuta și asigură-te că îi ajuți să își dezvolte competențele.

Iar ca să observi cât de important e să fii la curent cu tendințele în domeniu, îți vom da un exemplu relevant: în timpul pandemiei, unele agenții imobiliare s-au văzut nevoite să își sisteze temporar activitatea, deoarece clienții nu puteau participa la vizionări. Altele au ales să urmeze tendințele nou apărute și să își mute activitatea în mediul online, realizând anunțuri video sau prezentări pe Zoom. Poți ghici care dintre cele două categorii a avut de câștigat?

 

Acordă importanță networkingului

În lumea imobiliarelor este vital să fii văzut și cunoscut de parteneri și clienți deopotrivă, să îți construiești un brand puternic și să inspiri încredere. Pentru asta, nu ezita să participi la evenimentele pe teme imobiliare, să socializezi cu alți specialiști și să legi relații profesionale care îți pot fi utile pe viitor. Creează un blog al agenției și oferă, pe lângă serviciile tipice, articole și alte materiale utile, prin care să îți confirmi expertiza în domeniul imobiliar.

Dacă îți dorești să fii parte dintr-o rețea imobiliară cunoscută și apreciată atât în România, cât și pe plan internațional, nu ezita să iei legătura cu noi. RE/MAX este numărul 1 mondial în real-estate și îți poate pune la dispoziție un model de business de succes, cursuri, programe de mentorat și asistență, soluții eficiente de promovare și - bineînțeles - umbrela unui brand puternic.

 

Alege să fii broker/owner al unei francize RE/MAX și poți atinge succesul dorit mult mai curând decât te-ai aștepta.
Află mai multe

Află ultimele noutăți de la RE/MAX