Agentul imobiliar, viața personală și munca

04 mai 2020

Informatii utile, CX Corner, COVID-19

Echilibrul muncă/viață a fost mult timp o temă de discuție principală în cercurile antreprenoriale, în care lupta este deosebit de grea, deoarece munca se întâmplă la toate orele și te afli în orice loc. Nimeni nu înțelege asta mai bine decât un agent imobiliar sau un broker!

Spre deosebire de mai multe start-up-uri tradiționale, care încă se concentrează în jurul unei zile de lucru și a unui loc de muncă „normal”, imobiliarele îți oferă jonglări între întâlniri cu clienții, evenimente sau o semnare la notar. 

A face loc pentru viața personală este esențial și poate este timpul să-ți schimbi vechile moduri de a încerca să le separi. 

Iată 7 idei simple pentru a te readuce pe drumul cel bun:

agent-imobiliar-viata-personala-munca

1. Stabilește obiective realiste care funcționează pentru tine

Deși cele mai multe abordări ale echilibrului dintre muncă și viață ajung la momente în care „închizi” sau „deconectezi”, realitatea celor mai multe activități antreprenoriale - în special imobiliare - nu sunt atât de flexibile. 

Este posibil să fii nevoit să răspunzi la telefon pentru un client important, care nu pleacă de la serviciu până la 20:00 sau să răspunzi la e-mail dimineața înainte de începerea agitației zilnice.

Așadar, decât să te forțezi să nu lucrezi, dacă nu ai acel lux, caută și profită de oportunități în pauzele neașteptate, zile libere și de momentele de „me time” atunci când apar.

2. Fă o prioritate din Flexibilitate

Binecuvântarea antreprenorului este flexibilitatea, îți poți programa sarcinile oricum îți dorești. Însă, ceva ce deseori nu observăm este faptul că aceste sarcini au niveluri diferite de flexibilitate ele însele. Unele sunt de urgență majoră (în următoarele două ore!), altele au nevoie de multă pregătire, iar altele ar putea să nu fie deloc urgențe.

În loc să încerci să faci totul dintr-o dată, ordonează sarcinile după nivelul lor de necesitate și apoi lasă-le pe unele dintre cele mai puțin urgente, astfel încât să poți face și o pauză!

Citește și: 7 sfaturi pentru un lider în imobiliare, în contextul crizei COVID-19

3. Îmbină, nu separa

Ideea de a-ți împărți strict viața între „muncă” și „viață” care trebuie să fie echilibrate este o preluare învechită din zilele în care majoritatea oamenilor s-au ocupat de un job de birou de care nu le păsa înainte „să-și revină la realitate”. 

În lumea antreprenorială de azi, munca noastră este adesea pasiunea noastră; este distractiv, împlinitor și este plin de lucruri de care ne bucurăm, precum creativitatea, socializarea și întrajutorarea oamenilor.

În loc să împarți timpul în secțiuni diferite, le poți integra pe ambele într-o rutină care  te face să zâmbești. După ce ai lăsat copiii la antrenamente, s-ar putea să te plimbi pe la vreo cafenea pentru o întâlnire cu clienții, apoi să iei prânzul cu prietenii înainte de a îți lua telefonul și a-ți verifica postările din social media. 

Bucură-te de libertatea de a trăi între viața personală și cea profesională.

4. Bazează-te pe prieteni!

Unul dintre secretele despre modul nostru de lucru este că, în timp ce lucrezi pentru tine, lucrezi cu o echipă de profesioniști cu experiență, care lucrează în spatele tău din biroul RE/MAX local.

Caută modalități prin care poți obține sprijinul din jurul tău, fie că profiți de materiale de marketing editabile, fie primești sfaturi de la un mentor sau înveți din social media. Acest lucru va reduce volumul de muncă și senzația de copleșire și te vei putea bucura mai repede de o bună și meritată pauză.

Citește și: Sfaturi de a lucra de acasă pe perioada crizei COVID-19

5. Folosește-te de agendă

Efectuarea unei agende și respectarea acesteia poate fi cea mai plictisitoare parte a muncii, dar este esențială. Și nu doar pentru că te ajută să îți îndeplinești sarcinile, ci și pentru că te vei putea relaxa după ce ți-ai îndeplinit toate task-urile. 

Planifică-ți ziua de dimineață, astfel încât să ai timp de pauze, de exerciții fizice, plimbări, gustări, timp de repaus acasă și o întâlnire cu cineva drag.

Nu ai suficient timp? Revino la strategia ta de prioritizare și vezi dacă ceva poate fi mutat pe mâine. Odată ce te obișnuiești să îți faci timp pentru tine, timpul tău de lucru va începe să devină mai puțin planificat și va fi doar o parte naturală și obișnuită din ziua ta!

6. Ai grijă de tine

Știi cine este cel mai important jucător din noua ta activitate prosperă? Tu. Fără tine, totul se oprește. Grija ta pentru MVP (most valuable player/ cel mai valoros jucător) este esențială și dacă accepți faptul că grija de sine este la fel de importantă ca grija pentru toți ceilalți, vei avea parte de zile mai sănătoase și mai productive.

Atunci când îți construiești un regim unic de grijă de sine, fă-ți cadou multă odihnă (atât somn, cât și pauze în timpul zilei), alimentație sănătoasă care energizează, îngrijirea și ritualul de răsfăț și spiritual precum cititul, gătitul, grădinăritul, jocul cu animalele de companie și timpul petrecut alături de cei dragi. 

Este posibil să simți că pierzi timpul, dar nu este nici pe departe vorba de așa ceva - de aceea trebuie să rămâi la curent pentru afacerea care se bazează pe tine!

Citește și: Fii mai productiv de acasă cu o rutină bine organizată, în timpul crizei COVID-19

7. Centrează-ți scopul

O capcană ușoară pentru un antreprenor este de a deveni un sclav al listei de activități. Acest lucru înseamnă că începi să te plafonezi în realizarea sarcinilor, ceea ce te determină să nu depui efort intens, provocând regrete atunci când nu sunt finalizate. 

Înainte de a-ți da seama, ceea ce faci devine mai degrabă centrul vieții tale, decât de ce faci acel lucru. Este benefic să îți iei un timp pentru a te întreba de ce ești unde ești și cum ai ajuns până aici?

Pentru majoritatea dintre noi, încercăm să îndeplinim un vis pe tot parcursul vieții sau să susținem un stil de viață pe care ni l-am dorit dintotdeauna. Atunci când îți fixezi obiectivele în muncă, sentimentul pe care îl ai față de acestea devine mai ușor și mai satisfăcător, nu mai te uiți la o listă lungă de lucruri nefăcute, ci la rodul muncii tale - pentru că tu lucrezi pentru tine!

Savurează victoria și bucură-te de ea!

 

Click me

 

Publicat de Kati Rosca

Kati este o persoană sinceră, corectă, organizată și creativă. Corectitudinea și sinceritatea sunt 2 valori importante pe care le apreciază la oameni. Este pasionată de cărți și călătorii. Absolventă a 2 facultăți, Litere și Drept. Îi place ceea ce face și se dedică 100 % pentru aceasta.