Kati Rosca
#Sfaturi business
Kati Rosca / 13 aprilie 2020

Sfaturi de a lucra de acasă pe perioada crizei COVID-19

Timp de citire: 8 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Fă modificările necesare pentru a-ți organiza biroul de acasă ținând cont de recomandările din acest articol.

Pe măsură ce toți încercăm să stăm acasă pentru a opri răspândirea coronavirusului, munca de acasă a devenit noua normalitate pentru majoritatea dintre noi. Cu toate acestea, chiar și munca de acasă are avantajele sale, fiind blocați în interior – fără a menționa stresul acestei situații – putem avea mai mare grijă de noi.

Citește în continuare câteva sfaturi despre cum să te menții sănătos, atât fizic cât și mental.

birou-munca-de-acasa-criza-covid-19

1. Crează-ți o rutină


Acum în timpul pandemiei COVID-19, când casa ta este noul birou, este important să stabilești limite între muncă și viața personală. Nu este vorba doar de riscul de a urmări Netflix toată ziua. Fără limite clare, vei ajunge să muncești până noaptea târziu sau șapte zile pe săptămână. În schimb, programează ”orele de birou”, respectă acest program începând și terminând ziua la aceeași oră.

Apoi începe ziua cu o rutină vezi sugestiile noastre.

2. Crează un spațiu ergonomic

Pentru o mulțime de oameni, a lucra de acasă înseamnă posibilitatea de a fi mai puțin formal, însă statul pe canapea nu va face bine spatelui tău. Scutește-te de durere și dedică un colț al mesei de bucătărie pentru spațiul de lucru, dacă nu ai o cameră separată pe care o puteți folosi pe post de birou. Ar trebui să te asiguri că nu te poziționezi prea jos sau prea sus față de birou.

Ideal este ca în poziția adoptată, coatele să fie îndoite la 90 de grade. Dacă scaunul tău nu este reglabil, așează-te pe o pernă sau folosește un suport pentru picioare, pentru a îndepărta presiunea de pe zona lombară.

3. Mișcă-te în fiecare oră

Odată cu sălile de gimnastică și antrenamentele de grup anulate, trebuie să fii puțin mai creativ în ceea ce privește menținerea dozei de activitate fizică. Dacă ai echipamente de exercițiu sau greutăți pe care s-a adunat praf, spală-le și pune-le la treabă.

Dacă nu, caută pe YouTube videoclipuri de yoga, exerciții fizice sau abordează un antrenament simplu compus din flotări, genoflexiuni, abdomene etc. Și nu sta toată ziua așezat pe scaun, la biroul de lucru.

Ridică-te în fiecare oră și deplasează-te, indiferent că mergi prin cameră, te întinzi, bei apă sau chiar folosești toaleta.

Nu uita că mai multe pauze scurte pe parcursul zilei vor fi mai benefice decât pauzele mai lungi, dar cu o frecvență redusă.

Citește și: RE/MAX România organizează cursuri online deschise, pe perioada COVID-19

4. Alege-ți gustările

La fel cum trebuie să rezistăm tentației de a porni Netflix, trebuie să urmărim și ce mâncăm. Probabil că ai o bucătărie complet alimentată și având în vedere momentele incerte pe care le trăim, în mare parte pot fi alimente "de consolare" și dulciuri. Amintește-ți că a consuma aceste alimente ocazional este în regulă, dar ar trebui să respecți mesele tale sănătoase și regulate. Mănâncă mesele în mod regulat, în loc să iei gustări toată ziua, astfel încât să fie mai ușor să acorzi atenție la ceea ce mănânci.

Și nu ține gustări lângă birou, pentru că pe măsură ce te vei afunda în muncă nu vei observa când vei termina întreaga pungă de chipsuri!

5. Ia o gură de aer curat

Nu toată lumea poate să iasă și să facă exerciții fizice, dar puțin aer curat poate face minuni pentru starea ta de spirit și nivelul de energie, chiar dacă e frig. Un efect secundar al perioadei de izolare este calitatea aerului, care s-a îmbunătățit în multe comunități. Așa că ia o pauză care să îți aducă o perspectivă nouă: deschide fereastra timp de câteva minute și inspiră adânc aerul curat.

Câteva minute de aer curat și proaspăt te pot ajuta să te simți mai energic și mai pregătit să continui ziua.

6. Alege comunicarea prin telefon în locul comunicării prin e-mailuri

În timp ce ești izolat, s-ar putea să treacă toată ziua fără să vorbești cu nimeni dacă nu depui un efort, iar lipsa de interacțiune umană îți poate dăuna sănătății mentale. Așadar, dacă ai scurte întrebări legate de lucru sau actualizări ale proiectului, pune mâna pe telefon, iar astfel vei avea o conversație reală. A auzi vocea cuiva este un impuls major pentru perspectivele tale, dar un apel telefonic poate fi, de asemenea, mult mai productiv decât un lanț lung de e-mailuri.

Desigur, programul tuturor s-a schimbat, așa că întreabă-ți colegii și clienții dacă sunt liberi și păstrează conversația pe subiect sau cere-le să sune înapoi atunci când au mai mult timp.

Citește și: Agenți! Activați cât mai mult în mediul on-line și faceți-vă clienții fericiți chiar și de acasă

7. Fii blând cu tine

În cele din urmă, amintește-ți că unele zile vor fi productive și de succes, iar în alte zile te vei simți ca și cum nu ai face nimic util. Stabilește-ți așteptări realiste și nu te demoraliza dacă nu le poți îndeplini. Fiind blând cu tine însuți te va ajuta să te menții calm, dar te vei asigura, de asemenea, că ai energia de care ai nevoie pentru a avea grijă de familia ta.

Fii conștient că vei faci tot ce-i posibil într-o perioadă dificilă și amintește-ți că mâine vei avea parte de un început nou.

Află ultimele noutăți de la RE/MAX