Cum să îți atingi obiectivele de business în imobiliare

Timp de citire: 8 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Imobiliarele pot fi o sursă excelentă de venit, așa cum arată și cel mai recent studiu RE/MAX. 13% dintre respondenți au declarat că în 2023 au avut câștiguri medii lunare de peste 20.000 de lei, 17% au câștigat între 10.000 și 20.000 de lei, iar 45% au obținut între 3.000 și 10.000 de lei. Sumele câștigate pot să depindă de o serie de factori, cum ar fi randamentul pieței locale, tipul de activitate pe care o desfășori sau timpul pe care îl aloci.

Dacă ești în căutarea unor metode prin care să îți atingi - sau chiar să îți depășești - obiectivele de business în domeniul imobiliar, ți-am pregătit câteva idei care îți vor fi de ajutor.

Stabilește-ți obiective clare

Înainte de a căuta strategii pentru atingerea obiectivelor, este important să știi exact ce anume vrei să obții. Obiectivele tale de business ar trebui să urmeze modelul SMART - să fie specifice, măsurabile, realiste, relevante și să aibă un termen până la care îți propui să le atingi. De exemplu, poți decide că vrei să închei cu 15% mai multe tranzacții în următorul trimestru. Asigură-te că obiectivele sunt accesibile, ținând cont de contextul în care operezi și de resursele disponibile. Concentrează-te pe aspectele care aduc valoare afacerii tale și stabilește un termen limită pentru a-ți îndeplini ținta.

Înțelege-ți cât mai bine clienții

Pentru a-ți adapta strategiile la nevoile și preferințele clienților, este important să cunoști piața imobiliară locală. Identifică grupurile cărora li te adresezi și nevoile acestora - există o cerere mai mare pentru apartamente, case, terenuri sau clădiri business? Care este segmentul vizat de tine? Astfel de detalii sunt esențiale, pentru că te pot ajuta să îți adaptezi imaginea și mesajele de promovare, pentru a putea avea un impact cât mai mare asupra publicului țintă. Observă ce face concurența ta, pentru a nu rămâne în urma acesteia și totodată a identifica diferențe pe care le poți folosi pentru a-ți promova serviciile.

Folosește instrumente eficiente de promovare

Orice tip de activitate ai desfășura în imobiliare, cu siguranță știi cât de important este să ai vizibilitate în piață, pentru a atrage clienți noi. Prin urmare, trebuie să te familiarizezi cu instrumentele de promovare pe care le poți folosi pentru a-ți evidenția anunțurile. Ai la dispoziție numeroase metode de promovare online și offline, iar ideal este să le alegi pe cele ce rezonează cel mai bine cu publicul tău țintă. Dacă ai un site, nu uita să îl optimizezi pentru motoarele de căutare și să folosești anunțurile plătite pentru a atrage trafic. Creează conținut relevant, în special pe platformele sociale, astfel încât să construiești o comunitate și să interacționezi cu publicul.

Ai încercat până acum diverse forme de promovare, dar nu ai văzut încă rezultatele? Poate este momentul să faci o schimbare și să te alături unui brand de renume, care te va ajuta să atragi mai ușor clienții și să te bucuri de mai multă vizibilitate. Antreprenorii și agenții din cadrul RE/MAX au acces inclusiv la campanii de marketing la scară largă, ce își demonstrează în mod constant eficiența.

Diversifică-ți serviciile

Ai observat că nu reușești să îți atingi obiectivele pe segmentul pe care lucrezi sau pur și simplu vrei profituri mai mari? Poate că piața imobiliară din zona ta nu este suficient de ofertantă pe respectivul segment, iar o diversificare a serviciilor îți poate aduce noi oportunități. Dacă ai o agenție specializată pe segmentul rezidențial, poate că este momentul să te orientezi și către tranzacții care țintesc spațiile de birouri și spațiile comerciale. Dacă ofereai exclusiv servicii de vânzare, poți merge și către nișa de închirieri. Bineînțeles, înainte de a face orice fel de schimbări, este bine să te documentezi, să urmezi cursuri și să ai cât mai multe informații legate de zona pe care vrei să o explorezi - astfel, nu riști să apari nepregătit în fața viitorilor clienți.

Profită de avantajele tehnologiei

Tehnologia te poate ajuta să îți eficientizezi procesele și să îți îmbunătățești serviciile. De exemplu, dacă ai o agenție cu o bază mare de clienți, poți folosi un sistem automatizat de gestionare a relațiilor cu aceștia, pentru a urmări interacțiunile și a personaliza serviciile. Indiferent de specificul afacerii tale imobiliare, platformele online și rețelele sociale au devenit un spațiu excelent de promovare, pe care merită să îți listezi proprietățile. În RE/MAX, folosim tehnologiile potrivite pentru a ne ajuta agenții să-și eficientizeze activitatea și să ofere servicii cât mai bune clienților. Ca parte din franciza RE/MAX, ai acces la instrumente și platforme digitale avansate, ce te vor ajuta să te diferențiezi de competiție, să-ți simplifici activitatea și să construiești relații de succes cu clienții.

Monitorizează rezultatele și ajustează-ți strategiile

Evaluează în mod frecvent performanța afacerii, folosind indicatorii de performanță relevanți pentru obiectivele tale. Astfel îți poți da seama cum evoluează rezultatele și poți lua rapid măsuri în cazul în care lucrurile nu merg așa cum ți-ai dori. De aceea este important să îți setezi obiective specifice și tangibile - este mult mai simplu să măsori creșterea atunci când ai la dispoziție cifre exacte, față de situația în care pur și simplu îți propui mai multe tranzacții, fără a stabili un număr clar. Dacă ai posibilitatea, colectează feedback și de la clienți, pentru a afla cum poți îmbunătăți serviciile.

Strategiile de mai sus te pot ajuta să îți atingi și să îți depășești obiectivele propuse. Cu o bună organizare, o bună înțelegere a pieței imobiliare, multă implicare și instrumentele de promovare potrivite, ai toate șansele să ajungi acolo unde îți propui. Iar dacă vrei să fii parte dintr-o rețea de francize imobiliare în care sprijinim succesul fiecărui agent și al fiecărui antreprenor, te așteptăm în RE/MAX!

banner-top-franciza-nl-v3

 

Află ultimele noutăți de la RE/MAX