Potrivit unei analize realizate de RE/MAX Romania, principalele greșeli pe care le fac românii atunci când au în plan vânzarea unei locuințe țin de poziționarea greșită a prețului, implicarea mai multor agenții imobiliare și prezentarea neprofesionistă a proprietății.
Primul pas în procesul de vânzare a unui imobil este, de fiecare dată, fixarea prețului corect. Astfel, potrivit repezentanţilor RE/MAX, prin necunoașterea pieței și a posibilelor consecințe, cea mai frecventă greșeală în rândul vânzătorilor români este poziționarea greșită a prețului, fie sub valoarea pieței, fie și peste piață.
„Locația este unul dintre criteriile principale în setarea prețului corect, indiferent de tipul sau categoria de locuință. Ulterior, se iau în calcul aspecte legate de nivelul de finisare/echipare, vechimea imobilului, infrastructura, utilitățile și facilitățile de care dispune, situația juridică și, nu în ultimul rând, vecinătățile și coproprietarii”, a declarat Răzvan Cuc, Președinte RE/MAX România.
Un alt factor care influențează semnificativ prețul unui imobil este existența unui spațiu verde – grădină, o curte bine amenajată sau apropierea unui parc. Conform reprezentantului companiei, aceste imobile înregistrează un succes mai mare în sezonul de primăvară.
Odată stabilit prețul locuinței, următorul aspect de care românii ar trebui să țină cont este prezentarea casei într-un mod profesionist, lucru pe care, de asemenea, foarte mulţi vânzători îl ignoră. Curățenia, ordonarea acesteia, imaginea spațiului, calitatea aerului și animalele de companie sunt aspecte care pot influența decizia cumpărătorului, iar o pregătire în prealabil va spori șansele locuinței de a fi vândută într-un timp mai scurt.
Nu în ultimul rând, Răzvan Cuc remarcă tendința românilor de a apela rar la agenții imobiliare, iar atunci când o fac, aleg să lucreze simultan cu mai mulți agenți. Potrivit acestuia, greșelile pot fi evitate prin contractarea unui agent imobiliar profesionist, deoarece o colaborare cu mai mulți agenți nu implică un angajament din partea acestora, iar eforturile depuse pentru clienți sunt minime.
„Un agent imobiliar poate să aducă valoare dacă acesta înțelege și lucrează în interesul clientului. În acest caz, beneficiile pot fi multiple, de la economia de timp si energie, promovare, pregătirea locuinței pentru vânzare, în negociere, până la suport în plan juridic. Un agent competent poate optimiza tranzacția și să o închidă la un preț mai bun și într-un timp mai scurt”, a menționat reprezentantul RE/MAX.
sursa: www.evz.ro