Kati Roșca
#Sfaturi business
Kati Roșca / 23 iulie 2018

Cum creezi o cultură organizațională care inspiră oamenii agenției tale

Timp de citire: 9 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

cultura organizationala agenti imobiliari, remaxSuccesul agenției tale imobiliare depinde într-o mare măsură de cultura organizațională, având un impact mult mai mare decât ai putea crede asupra rezultatelor obținute de fiecare agent în parte. 

Competiția din domeniul imobiliar implică un grad ridicat de stres în drumul către tranzacții încheiate cu succes, iar tu trebuie să ai mereu soluții pentru a ține sus moralul agenților atunci când motivația intrinsecă nu mai e de ajuns.

Indiferent de experiența agenților din echipă, fiecare poate trece printr-o perioadă mai nefavorabilă, una de epuizare, iar rolul tău, ca proprietar de agenție și lider este esențial pentru a evita astfel de situații extreme. Află câteva elemente de cultură organizațională necesare pentru a crea un mediu de lucru care să asigure inspirație în fiecare zi, să crească satisfacția muncii și să mențină atmosfera pozitivă în echipă.

Obiective clare

Unul dintre cei mai importanți pași în construirea unei culturi  care încurajează agenții să aspire către țeluri mai înalte este stabilirea unui obiectiv clar pentru companie și relevant pentru fiecare agent. Toți membrii al echipei tale trebuie să înțeleagă foarte bine rolul în agenție și cum contribuie fiecare la succesul agenției. De la office manager, la agent începător sau agent de top, trebuie să oferi atenția cuvenită pentru a fi sigur că toată echipa funcționează la capacitate maximă.

Strategii pentru dezvoltare profesională continuă

Pentru tine, ca lider și antreprenor în imobiliar, a încuraja echipa să investească în educație înseamnă să ai o echipă de profesioniști talentați care își iubesc meseria și care simt susținerea ta. În schimbul grijii pentru dezvoltarea lor profesională vei vedea că lucrează din greu la atingerea obiectivelor comune și rata de retenție a angajaților va crește deoarece știu că la baza strategiei tale educaționale stau cele mai bune intenții.

Încurajarea colaborării

Probabil ai observat că agenții tăi lucrează mult mai bine în echipă, lucru pe care trebuie să îl încurajezi deoarece îi va motiva să își îndeplinească obiectivele. Când stai mereu izolat la birou, concentrat asupra sarcinilor individuale pe care le ai de îndeplinit, e mult mai ușor să pierzi din vedere obiectivele comune și să te străduiești pe cont propriu poate deveni tot mai epuizant. Colaborarea sau lucrul într-o rețea de agenți facilitează accesul la proiecte mai mari, poate accelera procesul de vânzare - cumpărare și crește semnificativ șansele de a încheia cu succes tranzacții.

Sărbătorirea victoriilor

O cultură organizațională sănătoasă presupune sărbătorirea succeselor din cadrul agenției. Succesul atrage succes, așa că alocând timp pentru marcarea victoriilor va atrage noi performanțe și va inspira și alți membri ai echipei să continue munca lor către atingerea obiectivelor individuale și comune. Un prânz mai special sau un email de felicitare? Alege orice formă de a marca momentul cât timp știi că va avea efectul dorit în rândul echipei tale.

Îmbunătățirea ambientului

Întotdeauna o atmosferă plăcută, relaxantă, va oferi capacitatea de concentrare și va inspira agenții, iar pentru a schimba fața biroului nu e nevoie de investiții de mii de lei. Modificări mici, așa ca achiziția unui espressor nou, a unei canapele colorate, a unor plante de interior pentru creșterea nivelului de oxigen și pentru a da senzația de apropiere de natură, pot genera reacții pozitive în rândul echipei, încurajând agenții către zone în care pot vorbi sau desfășura activități comune.

Lider și model de urmat

Unul dintre cele mai importante elemente de la baza unei culturi organizaționale sănătoase este motivarea celorlalți prin oferirea propriului exemplu. Acțiunile tale vorbesc de la sine, dau tonul pentru modul în care decurg lucrurile în întreaga organizație, de aceea, acționează așa cum ai vrea să acționeze agenții din biroul tău.

Asigurarea transparenței

Încrederea e cuvânt cheie în imobiliare. Ea generează tranzacții, recomandări din partea clienților, armonie în cadrul biroului. Nimic din ceea ce încerci să construiești în cadrul companiei nu contează dacă oamenii simt că nu pot avea încredere în tine. Așadar, fii transparent, ține ușa deschisă pentru agenți, răspunde sincer la întrebările agenților, fii direct și sincer căci minciuna se poate citi de la o poștă și poate dărâma tot ceea ce încerci să construiești prin agenția ta imobiliară.

Agenții nefericiți și lipsiți de o direcție clară sunt rareori productivi, iar echipele cărora nu li se recunoaște valoarea sau nu sunt respectate, rareori vor avea performanțe de top. În schimb, când agenții tăi simt suportul tău, au parte de încurajare și apreciere, apar rezultatele. Dezvoltarea unei culturi organizaționale sănătoase și oferirea de inspirație în fiecare zi este drumul sigur către acest obiectiv.

Click me

 

Află ultimele noutăți de la RE/MAX