Cum folosești experiența în vânzări pentru a deveni antreprenor în imobiliare

Timp de citire: 7 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Dacă ești specialist în vânzări poți deveni cu ușurință antreprenor, deoarece cunoști cu siguranță multiple tactici de creștere ale unei afaceri și mai ales deții capacitatea de a atrage clienți noi. Expertiza în sales este esențială pentru promovarea unui produs sau a unui serviciu, și bineînțeles un business nu există dacă nu ai ceva de vânzare. 

business-1137397_1280

 

Totuși, într-o eră atât de competitivă modul în care realizezi vânzarea este mai puțin important decât serviciul sau produsul în sine. În orice industrie există mulți jucători, iar mulți antreprenori la început de drum sunt depășiți de concurență sau au probleme de cash-flow în primii ani.

Experiența din vânzări te ajută cu siguranță să știi cum să întâmpini multe dificultăți, deoarece domeniul vânzărilor este unul care aduce laturii visătoare a unui antreprenor pragmatismul necesar pentru a aborda diverse categorii de publicuri țintă. Iată care sunt principalele abilități ale unui bun vânzător extrem de utile în antreprenoriat:

Tenacitatea 

Perseverența este calitatea pentru care sunt cel mai bine cunoscuți oamenii de vânzări. Rezistența la aversiune este vitală pentru antreprenori, mai ales datorită faptului că aceștia pot eșua de multe ori până să atingă succesul. 

Este important ca în acest proces viitorul antreprenor să înțeleagă că nu poate face totul singur, indiferent de gradul ridicat de motivație al acestuia. Fiecare om are nevoie de ajutor, iar în loc să te concentrezi pe a coopta oameni motivați intrinsec în echipă, mai bine cultivi o atmosferă bazată pe motivație.

Fiecare echipă are nevoie de colaborare și muncă în echipă, însă este nevoie și de un grad de competitivitate sănătoasă pentru a progresa. De asemenea, un antreprenor poate transforma perioadele mai grele din echipa sa într-un joc, pentru a putea face față cu brio momentelor dificile. 

Expertiza în networking

Pentru a realiza un networking eficient trebuie să ai un plan bine pus la punct. Locurile în care poți realiza conexiuni puternice cu oameni cheie pentru business-ul tău sunt: evenimentele de business, întânirile profesionale, grupurile de interes. Networkingul în contextele mai puțin oficiale poate aduce beneficii în plus. 

Recomandăm evenimentele sportive, salele de gym, cluburile de carte, evenimentele caritabile, sau discuțiile de pe social media. Pentru a realiza un networking de calitate, este esențial să ții cont de următoarele ponturi:

  • Nu este totul despre tine
  • Cunoaște-ți povestea
  • Fii clar în ceea ce privește obiectivele tale
  • Realizează follow-up după discuție
  • Dezvoltă reziliență

Persuasiunea

Abilitatea de a-i convinge pe ceilalți de punctul tău de vedere te va ajuta să ai multe de câștigat în antreprenoriat, mai ales în imobiliare. Nu este vorba despre manipulare, ci de a ține cont de nevoile potențialului tău client. 

Dacă îi ajuți mai mult pe ceilalți, vei fi ajutat atunci când vei avea și tu nevoie. Poziționează-te ca un leader în domeniul tău, oferă soluții și nu te feri să dai detalii și despre ddezavantajele unei tranzacții sau ale unei situații, pentru că acest lucru te va ajuta să obții încredere. 

Cu siguranță ca din perspectiva de vânzător ai abilitatea de a vorbi încrezător, astfel trebuie să poți comunica și din perspectiva de antreprenor. Apreciază munca și activitatea clienților tăi, respectă cerințele acestora și încearcă să oferi soluții specifice pentru problemele și necesitățile lor.

Realismul 

Este bine să ai obiective înalte și scopuri mărețe, însă acestea ar trebui acordate și cu realitatea din acel moment. Important pentru un antreprenor este să fie realist și să nu seteze obiective prea ambițioase. 

Fie că este vorba despre construirea echipei tale într-o agenție imobiliară, sau numărul de tranzacții încheiate într-un an, este esențial să-ți faci planuri inteligente pe termen mediu și lung. 

Împarte obiectivele în indici concreți și măsurabili, care să fie clari pentru echipa ta și măsoară-i în mod constant pentru a vedea dacă te menții pe trendul ascendent. 

Cunoști piața 

Cel mai mare atu al unui om de vânzări este cunoașterea unei categorii mari de domenii și ce ar putea să funcționeze sau nu. Cu siguranța nu te vei orienta către un domeniu în care un anumit produs nu vinde sau nu se potrivește pe o anumită piață sau unui public țintă. 

Cele mai multe afaceri eșuează deoarece au un produs pe care nu-l doresc oamenii. Bineînțeles că o idee poate schimba lumea, însă aceasta trebuie susținută de date concrete. Un om de vânzări știe cum să evalueze un client, nevoile acestuia, potențialele obiecții și dinamica pieței din acel moment. 

Omul de sales este cel care a ieșit din birou și a intrat în contact cu lumea reală. Părerile oferite de acesta sunt esențiale pentru progresul unui business și pot contribui la setarea direcției care trebuie abordată în continuare. 

Concluzii

În principiu, acestea sunt cele mai mari calități ale unui specialist de vânzări cu care se poate porni pe calea antreprenoriatului. Dacă în prezent lucrezi în vânzări și vrei să-ți deschizi o afacere, franciza poate fi un drum potrivit. Mai specific, franciza imobiliară este o pistă extrem de profitabilă pentru cei la început de drum în business. 

Presupune o investiție unică, plata unor redevențe lunare și ai acces la rețea internațională de agenții imobiliare, unde specialiștii împărtășesc cu tine knowledge esențial pentru propriul tău birou imobiliar. 

Click me

 

Află ultimele noutăți de la RE/MAX