Beneficiile marketing-ului online în domeniul imobiliar sunt clare - agenții caută constant potențiali clienți pentru a-și menține sau crește câștigurile, iar căutările online ale oamenilor joacă un rol important în procesul de decizie când vine vorba de vânzarea sau de cumpărarea unui imobil. Dacă încă te mai întrebi dacă e necesară prezența ta în online, există cel puțin 4 argumente care să te convingă:
- Cumpărătorii de imobiliare încep căutările online: cel mai bun mod în care te poți face util pentru noii clienți este să îi educi, să le oferi resurse și sfaturi, să le setezi așteptările chiar de la începutul procesului lor de cumpărare
- Competiția ta e deja online: competiția este acerbă, iar tu nu poți lăsa alți agenți să domine o platformă atât de valoroasă pentru atragerea de clienți. Fii cu ochii pe activitatea lor online și vino cu propria strategie pentru a atrage audiența spre serviciile tale
- Clienții apreciază agenții imobiliari cu prezență online: procesul de decizie este complicat pentru mulți oameni și tu ai oportunitatea de a rămâne în legătură cu ei prin multiple moduri de comunicare online, iar ei te pot contacta ușor pe calea preferată
- Oamenii vorbesc online despre tine: chiar dacă nu ai o prezență online, foștii tăi clienți vorbesc despre tine, mulți cu review-uri pozitive despre serviciile și abilitățile tale. Potențialii tăi clienți acordă mare atenție acestor review-uri, așa că ai nevoie să fii parte din conversație, să mulțumești pentru opiniile pozitive și să lămurești nemulțumirile
Tot mai puțini oameni caută în zilele noastre anunțurile în ziare. Focusul lor s-a mutat pe informația găsită online, și la fel ar trebui să se întâmple și cu eforturile tale de promovare.
O întrebare des adresată de agenți este ”Ce fel de acțiuni de marketing online ar trebui să desfășor pentru a-mi promova serviciile?”. Iată doar o parte din elementele esențiale care ar trebui să fie parte din setul tău de acțiuni de promovare online.
Un website cu design actual
Asigură-te că felul în care arată design-ul website-ului tău lasă o primă impresie bună. Pe lângă elementele grafice, navigarea trebuie să fie ușoară și vizitatorii să se simtă ”bine-primiți” de cum intră pe site.
Realizează o mică cercetare în rândul website-urilor de succes și află ce înseamnă un site eficient pentru domeniul imobiliar. De exemplu, fotografiile de înaltă calitate sunt cu siguranță un element cheie pentru a dovedi că ești un profesionist.
Include un blog în site
Un blog plin de informații utile pentru potențialii tăi clienți poate face cu adevărat diferența. Ca în orice efort de promovare, și blogul ar trebui actualizat constant, să poți posta măcar odată pe săptămână un articol sau un material. Nu ai nevoie întotdeauna să scrii articole lungi, complexe, și indiferent de ce dorești să comunici, rezumă-te la mesaje și elemente grafice simple, subiecte de interes / subiecte hot, pe cât posibil targetate.
Rolul tău ca agent imobiliar este de a educa și de a ajuta clienții, iar cu cât apari mai repede în procesul de decizie, cu atât vei avea un impact mai mare asupra percepției oamenilor cu privire la serviciile tale și profesionalismul tău.
Folosește-te de puterea SEO
Având o prezență online constantă, cu timpul, reputația ta online va crește organic. Ca să ai mai mult succes cu eforturile tale de promovare, poți apela la un specialist SEO care să te ajute să ajungi în primele rezultate organice generate de căutările Google. Eforturile SEO nu o să își fac efect imediat, așa că dă-le răgaz specialiștilor 3-6 luni să-și dovedească capacitățile.
Ia în considerare investiția într-o campanie de Google Adwords
Alături de eforturile de SEO, Google Adwords dau un boost vizibilității tale în căutările oamenilor. La fel ca în cazul SEO, cel mai bine e să găsești un specialist în advertising Pay-Per-Click, căci este o arie destul de complexă a marketing-ului digital. Ei te vor ajuta să transformi cât mai multe din căutările bazate pe cuvinte cheie în vizite și noi potențiali clienți.
Ai o prezență puternică pe social media
Fie că îți place sau nu, e important să ai profile de social media puternice, pentru că oamenii te vor căuta cu siguranță pe Facebook sau chiar LinkedIn să afle mai multe despre tine și să vadă dacă inspiri încredere. Asigură-te că postezi lucruri interesante, nu doar proprietăți imobiliare din portofoliu. De asemenea, gândește-te unde e publicul tău țintă: cei care caută spații comerciale poate sunt mai des pe LinkedIn, Facebook e mai potrivit pentru a ajunge la părinți, în timp ce Instagram e mai potrivit pentru tineri până în 25 de ani.
Prezența online se construiește în timp, cu pași mici. Te încurajăm să gândești și să aplici o strategie de promovare - vei fi uimit de cât de repede vor apărea persoane interesate de serviciile tale și care au ajuns la tine prin ceea ce ai tu vizibil online. Aplică ceea ce știi deja din profesia ta ca agent imobiliar în ceea ce comunici online și cu siguranță reputația ta și afacerea ta vor avea de câștigat.
Vrei să faci parte din rețeaua RE/MAX?
Află mai multe despre ce beneficii îți aduce franciza RE/MAX!
VEZI DETALIIAflă de ce avantaje te bucuri ca agent RE/MAX!
VEZI DETALII