Kati Roșca
#afaceri imobiliare
Kati Roșca / 14 noiembrie 2023

Cum să începi o afacere în imobiliare

Timp de citire: 8 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Îți dorești să deschizi o afacere în domeniul imobiliar, însă nu știi ce pași ar trebui să urmezi, astfel încât totul să meargă cât mai bine? Chiar dacă fiecare business este unic, există o serie de aspecte generale de care este indicat să ții cont - de la realizarea planului de afaceri până la definirea brandului. Descoperă în cele ce urmează tot ce trebuie să știi înainte de a deveni antreprenor în imobiliare.

Alege tipul de afacere imobiliară care ți se potrivește

În funcție de experiența pe care o ai în domeniu, dar și de capitalul de care dispui, este important să te decizi asupra tipului de afacere care ți se potrivește. Dacă ai lucrat ca agent imobiliar, deschiderea unei agenții poate fi cea mai bună variantă. Aici ai, de asemenea, două opțiuni: o agenție cu brand propriu sau o agenție în franciză. Cea de-a doua opțiune presupune faptul că vei folosi un model de business deja testat, vei face parte dintr-o rețea și vei beneficia de mai mult sprijin pentru deschiderea și promovarea afacerii. 

De exemplu, dacă alegi să deschizi o franciză RE/MAX, vom fi alături de tine încă din prima zi, asigurându-ți toate elementele de care ai nevoie pe drumul către succes: traininguri specializate și suport constant, instrumente eficiente de promovare, umbrela unui brand puternic, asistență în dezvoltarea agenției și un model de business de succes.

Pe lângă aceste variante, poți opta și pentru alte tipuri de afaceri imobiliare - în cazul în care capitalul îți permite, poți fi dezvoltator sau investitor. Ține însă cont de faptul că trebuie să ai un buget consistent, pe care să îl investești în terenuri sau clădiri. În plus, câștigurile nu vor veni de la început, ci mai degrabă pe termen lung, ceea ce înseamnă că va trebui să ai un plan financiar de rezervă până când vei recupera investiția.

Realizează un plan de afaceri

Imaginează-ți că ai construi de la zero o locuință, fără să ai niciun plan legat de structura și compartimentarea sa - care ar fi șansele să obții o construcție solidă și de calitate? Același lucru este valabil și în cazul unui business: înainte de a-l demara, este important să realizezi planul de afaceri. În cazul unei agenții, acesta ar trebui să cuprindă obiectivele, analiza pieței imobiliare, studiul concurenței, precum și strategiile de marketing pe care le vei aplica. 

Atunci când concepi planul, nu uita să incluzi și partea financiară, adică toate cheltuielile presupuse de afacere, de la înființare, sediu, salarii și plata utilităților, până la activitățile de promovare. De asemenea, gândește-te la termenul în care îți propui să amortizezi investiția și la profitul pe care ți-l propui pentru primul an.

Pentru a-ți fi cât mai simplu să înțelegi oportunitățile și riscurile presupuse de viitorul tău business, apelează și la o analiză SWOT. Aceasta ar trebui să conțină punctele forte și punctele slabe ale afacerii, eventualele oportunități din piață, dar și amenințările la care te poți expune. Identificarea fiecărui aspect te va ajuta să iei cele mai inspirate decizii pentru afacerea ta imobiliară.

Creează brandul companiei

Dacă îți dezvolți propria afacere imobiliară, trebuie să gândești brandul de la zero. Alege un nume de impact, care să fie ușor de reținut, dar și distinctiv. Asociază-i un logo care să îți definească activitatea și pe care viitorii clienți îl vor recunoaște cu ușurință. O imagine coerentă este esențială pentru construirea încrederii în piața imobiliară.

În cazul în care alegi să faci parte dintr-o franciză imobiliară, lucrurile decurg mai simplu în acest pas, pentru că majoritatea aspectelor care țin de brand sunt deja stabilite. Franciza îți va oferi un logo, un nume, dar și materiale pe care le poți folosi pentru promovare. În plus, afacerea ta va beneficia de încrederea și reputația pe care brandul respectiv le-a câștigat deja în piață.  

Alege un sediu potrivit pentru afacerea ta

În ziua de azi, numeroase afaceri pot funcționa online, însă un business în imobiliare ar trebui să aibă și un sediu fizic, pentru a putea interacționa cât mai bine cu clienții. Prin urmare, va fi necesar să cumperi sau să închiriezi un spațiu, pe care ulterior să îl amenajezi astfel încât să devină un loc cât mai primitor.

Dacă deschizi o agenție imobiliară, poți alege sediul în funcție de doi factori importanți: oportunitățile din zonă, dar și de poziționarea eventualelor agenții concurente. Optează pentru un cartier accesibil pentru potențialii tăi clienți, astfel încât agenția să fie vizibilă și să atragă publicul. 

Găsește oamenii potriviți pentru echipa ta

În funcție de specificul afacerii tale imobiliare, va fi necesar să poți conta și pe o echipă bine pregătită. De exemplu, dacă ai o agenție, vei vrea să contezi pe unul sau mai mulți agenți imobiliari, un contabil și eventual persoane care să se ocupe de HR, marketing și web design. Totul depinde de planurile tale și de abilitățile pe care le deții deja - pentru început, te poți ocupa chiar tu de recrutare sau de promovare, însă pe măsură ce agenția se dezvoltă, va trebui să delegi responsabilitățile și să mărești echipa.

Este bine ca agenții cu care lucrezi să aibă deja cunoștințe și experiență în domeniu, însă așa cum știi deja, lumea imobiliară este în continuă dezvoltare. Pentru a te asigura că fiecare agent este suficient de pregătit din toate punctele de vedere, poți oferi echipei tale acces la cursuri și resurse utile. În RE/MAX, punem accent pe învățarea continuă, motiv pentru care îți oferim acces la traininguri și numeroase resurse care vă vor ajuta să fiți adevărați profesioniști în domeniu. 

Începe să promovezi afacerea

Indiferent dacă faci parte dintr-o franciză sau dezvolți afacerea imobiliară de la zero, materialele de promovare sunt esențiale - atât cele online, cât și cele fizice. Bannerele, broșurile, website-ul și paginile de pe rețelele sociale reprezintă instrumente prin care îți poți face cunoscută afacerea, prezentându-le clienților informații relevante.

Franciza îți poate oferi o serie de materiale de promovare deja create sau template-uri pentru acestea, precum și strategii și instrumente eficiente de marketing online. Acest lucru te va ajuta să dai startul campaniilor cu mai puțin efort și mai puține cheltuieli. Francizele imobiliare investesc adesea în tehnologie avansată, cum ar fi sisteme de management al clienților sau platforme de marketing online, pentru a te ajuta să gestionezi și să promovezi afacerea cât mai simplu.

De aici mai departe, povestea de succes a afacerii tale imobiliare poate începe. Dacă vrei să îți crești șansele de a avea un business profitabil, RE/MAX îți este alături. Ia chiar acum legătura cu unul dintre consultanții noștri și află cum deschizi o franciză imobiliară în cel mai scurt timp.

Află ultimele noutăți de la RE/MAX