Kati Roșca
#Tehnologie
Kati Roșca / 28 februarie 2020

De ce este important să înțelegi diferențele dintre generații pentru website-ul afacerii tale

Timp de citire: 5 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Pe măsură ce comportamentul clienților s-a modificat radical în ultimii ani, și obiectivele de business s-au schimbat. Un website cu o interfață prietenoasă, optimizat SEO și cu un conținut relevant nu mai este de mult doar o opțiune, ci o necesitate clară, dacă vrei să atragi potențiali clienți pe website-ul afacerii tale.

1-5016

Dar cum știi dacă website-ul tău poate răspunde nevoilor clienților tăi? În primul rând, trebuie să înțelegi ce determină fiecare generație să dea click. 

Deși suntem cu toții diferiți, gândim și acționăm în mod diferit, în funcție de mediul în care ne-am format, anumite trăsături pot fi regăsite la persoane care fac parte din generații diferite. Este important să ții cont de dimensiunea culturală atunci când îți analizezi clienții, pentru că acest lucru te poate ajuta să te concentrezi pe valorile importante ale fiecărei genera

Să luăm pe rând cele patru generații din care pot face parte clienții tăi:

  1. Generația Z – este reprezentată de persoanele născute între jumătatea anilor 1990 și jumătatea anilor 2000. Aceasta este generația cea mai experimentată în ceea ce privește folosirea tehnologiei, tinerilor le este ușor să folosească social media, pentru că au avut acces la Internet de la vârste fragede;
  2. Milenialii – născuți între anii 1980 și jumătatea anilor 1990. La fel ca cei din Generația Z, milenialii sunt familiarizați cu tehnologia și cu social media;
  3. Generația X – persoanele născute între jumătatea anilor 1960 și începutul anilor 1980. Aceste persoane au crescut cu mai puțină supraveghere din partea părinților, pe măsură ce femeile au început să intre pe piața muncii;
  4. Baby Boomers – persoanele născute între 1946-1964. Persoanele din această generație au experimentat o perioadă de redefinire a valorilor tradiționale.
De exemplu, potențialii clienți interesați de piața imobiliară care fac parte din Generația Z vor avea așteptări diferite față de cei care fac parte din generația Baby Boomers, astfel că modul în care acestea consumă conținutul website-ului tău este foarte diferit.

Cum să îți faci website-ul atrăgător pentru diferite categorii de clienți


Google Analytics oferă o funcție foarte utilă care poate fi folosită pentru a afla cât de interesant este un website pentru anumite categorii demografice, precum vârsta și sexul. Google Analytics poate analiza traficul website-ului tău pe grupe de vârstă pe care apoi poți să le încadrezi în cele patru generații menționate mai sus. 

Poți analiza date precum „Audiență/Date demografice/Prezentare generală”, care îți pot oferi o imagine exactă a comportamentului persoanelor din diferite segmente de vârstă care utilizează website-ul tău și cât de atrăgător este acesta pentru ei. Prin funcția „Compară” poți face mai ușor acest lucru, iar în funcție de setările pe care le bifezi, poți compara aceste date lunar (month-over-month) sau anual (year-over-year). De exemplu, dacă vezi diferențe mari la generațiile mai tinere year-over-year, ai o problemă: website-ul afacerii tale nu atrage aceste categorii de persoane. Pentru a nu pierde viitori clienți, ia legătura cu specialiști de marketing digital și regândește-ți strategia, pentru a putea răspunde mai bine nevoilor noilor generații.

Redefinește-ți strategia de marketing digital


Pentru o analiză mai aprofundată a comportamentului utilizatorilor website-ului tău, poți adăuga pe lista indicatorilor vârsta și sexul. Numărul mediu de pagini vizitate per sesiune de navigare pe website (Page-per-Session), Timpul mediu petrecut pe website de o persoană într-o sesiune (Average Session Duration) și Rata de respingere (Bounce Rate) sunt indicatori care te ajută să vezi cât de interesant este website-ul afacerii tale pentru anumite generații de clienți. Nu ezita să lucrezi îndeaproape cu specialiști în marketing pentru a elabora aceste analize. Vei avea mai mult succes dacă acești indicatori sunt setați, monitorizați și evaluați corect. 

Din moment ce majoritatea clienților intră în contact cu business-ul tău mai întâi prin intermediul website-ului, cea mai importantă sursă de informații despre comportamentul acestora este Google Analytics. Configurează-ți cei mai importanți indicatori de performanță, monitorizează cifrele constant și analizează punctele tari și punctele slabe ale website-ului tău. 

Odată ce vei obține date despre profilul și acțiunile utilizatorilor website-ului tău, poți colabora cu specialiști pentru a duce strategia de marketing digital la nivelul următor.

New call-to-action

 

Află ultimele noutăți de la RE/MAX