Luna septembrie s-a încheiat cu un nou webinar organizat de RE/MAX România, iar de data aceasta, cel care a acceptat invitația noastră a fost Eliade Rotariu, unul dintre cei mai cunoscuți traineri de management din țară, cu o experiență de peste 20 de ani în domeniu.
Prin acest seminar online interactiv ne-am propus să atingem câteva teme extrem de importante în activitatea fiecărui agent sau broker imobiliar căci, indiferent de nivelul de carieră, cu toții sunteți antreprenori și aveți nevoie de adevărate abilități de management.
Nu uita că poți vedea aici înregistrarea video a acestui webinar, dar și a celor pe care le-am găzduit de-a lungul timpului, oricând ești în căutarea de noi idei și sfaturi din partea experților.
În continuare te invităm să descoperi câteva dintre ideile principale sintetizate plecând de la principalele întrebări care au fost adresate de Răzvan Cuc, Președinte RE/MAX România, pe parcursul webinarului.
Ce obiceuri sănătoase putem dobândi fiecare pentru a fi mai eficient în managementul propriei activităţi?
Când un manager este dezorganizat, acest lucru se reflectă în acțiunile lui și ale echipei sale. Problemele de gestionare a timpului apar din cauza dezordinii din propriile noastre gânduri, ceea ce se reflectă și în exterior, prin dezordinea din documente, prin acțiuni, prin lipsa unei agende. A ține o agendă - un lucru aparent banal, este un obicei necesar dacă dorești time management eficient.
Eliade Rotariu spune: ”Multă lume discută despre cum să facem time management, dar nu acordăm timp planificării timpului.”
Trainerul spune că timpul este doar o referință, nu poate fi manageriat, însă ce poți face este să manageriezi activitățile în funcție de reperul numit timp. E esențial să faci nu doar activitățile care îți plac, ci acelea care te duc către obiective clare. Prioritizarea e esențială și e stabilită după propriile tale criterii. Astfel scapi de capcana sarcinilor care vin neașteptat și te copleșesc.
”A ține o agendă e similar construirii unei case: pui cărămidă peste cărămidă în fiecare zi.” - Eliade Rotariu
Care sunt calităţile definitorii pentru un bun lider?
Pentru a evita confuzia dintre management și leadership, Eliade Rotariu a vorbit despre conceptul de conducător - un mix între calitățile unui lider și cele ale unui manager.
Managerul este o persoană a cărei acțiuni sunt influențate în special de emisfera dreaptă a creierului, de aici și orientarea către logică, numere, planificare, sisteme de lucru, indicatori de performanță, fluxuri de activitate.
Despre lider, trainerul spune că este omul care este orientat către partea emoțională, este concentrat pe lucru profund, afectiv cu oamenii, acorda mare atenție modului în care inspiră oamenii, creează viziune și știe să motiveze oamenii lucrând diferențiat cu ei.
”Esențială pentru un lider este viziunea, urmată de forță în acțiunile generate de această viziune și armonie sau ușurința în realizarea sarcinilor.” - Eliade Rotariu
Ce presupune managementul situaţiilor de criză şi pregătirea unui plan de acţiune în acest caz?
Criza se ivește neplanificat, iar uneori faptul că ai planificat diferit evoluția lucrurilor poate fi perceput ca o criză. De aceea e important să ai de la început în vedere riscuri posibile și moduri în care să le elimini.
În caz de criză, un manager are de parcurs pașii specifici oricărei planificări și să se întrebe:
- Ne confruntăm cu adevărat cu o criză? E una reală sau sentimentală?
- Schimbăm obiectivul sau rămâne același?
- Putem transforma criza într-o oportunitate?
Criza poate fi percepută ca un lucru benefic într-un business - e un semn că există ceva ce nu funcționează și că a venit momentul schimbării. În perioade de criză, cel ce rezistă este cel care se adaptează ușor noilor situații.
Cum costruiesti şi dezvolţi o echipă care obţine performanţe?
Pentru a formă ”the dream-team”, un manager trebuie să caute oameni creativi și orientați către inovație, oameni capabili de a învăța rapid și oameni care au obiceiuri benefice formate, așa cum e organizarea timpului ținând o agendă sau oferirea de feedback constructiv colegilor.
Rotariu a insistat pe faptul că feedback-ul de bună calitate este cea mai potrivită unealtă pentru a dezvolta oameni, iar retenția și motivația este posibilă prin salariu, recunoaștere și învățarea care are loc prin oferirea de feedback și corectarea de comportamente dăunătoare echipei sau business-ului.
”Noi, oamenii, suntem setați genetic să ajutăm. Un manager poate ajuta echipa să crească prin viziune și feedback clar în acțiune” - Eliade Rotariu
Ideile prezentate în acest articol reprezintă doar câteva dintre multe alte sfaturi pe care Eliade Rotariu le-a împărtășit în cadrul webinarului.
Dacă ai ratat evenimentul sau vrei să reasculți discuția, te invităm să obții acces la înregistrarea webinarului!