Kati Roșca
#Agenti
Kati Roșca / 30 ianuarie 2023

Instrumente digitale ce cresc productivitatea agenților

Timp de citire: 13 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Când le oferi agenților tăi instrumentele de care au nevoie pentru a fi mai productivi, este necesar să iei în calcul un birou mobil, procese de lucru îmbunătățite, un mod unitar de comunicare, project management și partajare a informației.

Broker/Ownerii francizelor RE/MAX bifează aceste aspecte și sunt deja cu un pas înainte față de ceea este considerat astăzi standard în industria imobiliară, atât din punct de vedere al suportului, cât și instrumentelor pe care le oferă agenților. Dacă simți totuși că agenția ta ar putea beneficia de câteva îmbunătățiri, care să crească productivitatea și să te ajute să câștigi mai mult timp, acest articol ți se adresează în mod direct.

art-3-img-1

Creează rapid un birou hibrid pentru agenții tăi

O soluție originală pentru asta este Google Suite. Google oferă multe instrumente gratuite, pe care agenții le pot încorpora în modul lor de lucru și pe care le pot accesa de oriunde s-ar afla. De la căsuță de e-mail, stocare în cloud și documente de tip Excel, până la calendare, opțiune de apel video și luarea notițelor, Google Suite este o opțiune excelentă pentru toți cei care apreciază simplitatea și calitatea.

O altă opțiune este Microsoft 365. Incluzând toate funcționalitățile disponibile cu Google Suite, Microsoft 365 oferă și mai multe opțiuni avansate de securitate, precum și o gamă largă de extensii și aplicații suplimentare ce se pot dovedi utile unei afaceri.

Serviciile incluse în pachetul Microsoft 365 includ: aplicația Teams pentru conferințe video sau vocale, Bookings - un instrument util pentru gestionarea întâlnirilor, SharePoint și OneDrive pentru colaborare și partajare de fișiere, plus toate aplicațiile obișnuite Microsoft Office, cum ar fi Word, Excel și PowerPoint.

Totuși, dacă vrei să diversifici instrumentele folosite, am împărțit sugestiile noastre în categorii de utilizare:

1. Creșterea comunicării interne

Aproape toate birourile dețin deja o soluție de comunicare internă, pentru că știm cu toții că în orice echipă comunicarea e un element cheie. Este necesar să găsești acea soluție de comunicare internă care funcționează cel mai bine pentru agenția ta. Ideea de la care ar trebui să pornești este că pentru o bună comunicare și colaborare cu agenții, ai nevoie în primul rând de o platformă de mesagerie eficientă. Iată doar două sugestii:

Slack:

Reprezintă deja o soluție utilizată de numeroase birouri și echipe de agenți. Slack e mai mult decât o aplicație de mesagerie instantă, pentru că o poți folosi pentru a partaja fișiere, a realiza call-uri cu echipa (numite Huddles), a colabora în grupuri, a seta remindere și pentru alte funcții utile.

Canalele Slack devin tot mai populare printre influencerii din domeniu, așa că de ce nu ți-ai seta propriul canal de imobiliare pe Slack? Aici poți să oferi update-uri persoanelor din lista de contacte și din rețeaua ta profesională, astfel încât lumea să rămână conectată la orice noutăți ai avea.

WhatsApp:

Dacă privim Slack-ul ca pe un instrument de comunicare perfect pentru a împărtăși informații și a partaja sau salva fișiere, fără a mai recurge la e-mail, Whatsapp poate fi văzut ca acea aplicație de zi cu zi, pe care o poți folosi când te grăbești, inclusiv pentru mesaje rapide sau pentru comunicare informală. Whatsapp e ideal pentru momentele în care vrei să trimiți mesaje informale către membrii echipei.

Îți recomandăm să te asiguri că, în calitate de owner, ești principalul administrator al tuturor grupurilor de discuții care au legătură cu munca.

2. Realizarea reclamelor pentru proprietățile listate

Photofy:

O soluție rapidă pentru a crea imagini captivante pentru rețelele sociale este o necesitate pentru orice agent imobiliar, în special când acesta se află pe teren. Photofy este instrumentul preferat al agenților RE/MAX din SUA și Canada și a fost adoptat și de mulți profesioniști RE/MAX din Europa.

Poți folosi modele deja existente, pentru a adăuga în doar câteva secunde elementele de branding, apoi poți posta imaginile direct pe canalele tale de social media.

3. Crearea resurselor de marketing online și offline:

Design Center:

Agenții RE/MAX România au privilegiul unic de a accesa o platformă specializată de marketing cu materiale atât pentru necesarul de marketing online, cât și cel offline. Prin utilizarea platformei, agenții pot economisi timp (și deseori bani) atunci când comandă materialele necesare pentru a crește vizibilitatea brandului în zona lor locală. Agenții care nu fac parte din rețeaua RE/MAX pierd ore întregi în fiecare lună pentru activitățile de creștere a brandului, fără nicio remunerație pentru timpul petrecut în acest scop.

RE/MAX Design Center este excelent și pentru a achiziționa noi materiale digitale, cum ar fi template-urile și elementele grafice branduite.

4. Vizibilitatea căutărilor

Google My Business:

La fel ca în cazul marketingului offline, agenții își doresc să apară și în cele mai vizibile locuri din spațiul online. Bineînțeles, nu există un loc mai vizibil în marketingul online decât prima pagină din Google. Oferindu-le agenților tăi informațiile de care au nevoie pentru a contribui cu conținut pe pagina de birou Google My Business, te asiguri că atrageți clienți calificați și că deveniți din ce în ce mai vizibili. Google My Business oferă și legături directe către site-ul agenției și numărul vostru de contact. De asemenea, datorită acestui instrument clienții pot verifica disponibilitatea.

5. Social media

Facebook Creator Studio:

O obiecție des întâlnită în rândul agenților este că activitățile de social media presupun prea mult timp consumat, în raport cu rezultatele aduse. În primul rând, este important să ne amintim că social media reprezintă unul dintre factorii ce pot influența decizia unui potențial client de a lucra cu un agent. În al doilea rând, activitatea de pe social media nu trebuie să consume timp dacă este bine planificată și gestionată eficient. Facebook Creator Studio este un instrument gratuit pentru paginile de afaceri Facebook, care le permite administratorilor de pagini să creeze postări, să programeze conținut (inclusiv pe Instagram), să răspundă la mesaje, să creeze reclame și să vadă analiza acestora, totul într-un singur loc.

Hootsuite:

Planifică-ți postările de social media pe toate canalele, folosind o platformă de gestionare a rețelelor sociale. Există multe astfel de platforme excelente, dar cea mai utilizată în rețeaua RE/MAX la nivel european este Hootsuite. Poți lua în considerare și Buffer ca o alternativă foarte bună.

6. Newslettere

Mailchimp:

Mailchimp este o platformă de marketing care le permite agenților tăi să gestioneze și să comunice cu rețeaua extinsă, mai precis cu clienții potențiali și cu clienții existenți, totul într-un singur loc. Interfața sa intuitivă facilitează pregătirea unui newsletter profesionist, programarea conținutului și monitorizarea rezultatelor campaniei, direct în browser. 

 

7. Luarea notițelor și externalizarea ideilor

Evernote:

Aplicația este disponibilă atât pe desktop, cât și pe mobil, fiind perfectă pentru agenții care au nevoie să-și organizeze notițele în sistem digital și să le aibă disponibile pe toate dispozitivele. Agenții au acces de oriunde la agenda lor curentă, precum și la idei de conținut, strategii de business și informații despre listări.

8. Stabilirea întâlnirilor

Calendar digital:

Acestea pot fi servicii plătite, ex. Calendly, sau calendarul din CRM în cazul agenților RE/MAX, instrumente prin care agenții își organizează mai ușor programul.

9. Încheierea și semnarea contractelor:

Google Docs:

Google Docs este alternativa Google Suite la Microsoft Word. Dar, spre deosebire de Word, Google Docs este gratuit și permite mai multor membri ai echipei să lucreze simultan pe același fișier, să sugereze modificări și să creeze un istoric al versiunilor. Acest lucru îl transformă în instrumentul perfect pentru agenți, ajutându-i să realizeze schițe ale contractelor și să le partajeze rapid, într-o manieră sigură, cu părțile interesate, înainte de a le transmite clientului.

Semnătură digitală:

Odată ce documentul este finalizat și gata să fie semnat de către client, de ce să pierzi timpul cu trimiterea documentelor fizice prin poștă sau organizarea întâlnirilor la notar? DocuSign sau E-sign anywhere sunt modalități rapide și sigure de a semna documente legale în doar câteva secunde.

Instrumentele pe care ți le-am prezentat pot fi de un real folos pentru agenția ta, ajutându-ți echipa să simplifice procedurile interne, să câștige timp și să crească productivitatea. Testează-le și tu pentru a le observa avantajele.

 

New call-to-action

Află ultimele noutăți de la RE/MAX