The Web Summit este unul dintre cele mai mari și mai influente evenimente tech din lume. Guru-ul tehnologic al RE/MAX Europe - Alexander Laengauer a revenit cu idei interesante despre tehnologie pe care le poți pune în practică pentru a schimba modul în care faci business.
Iată ce spun experții despre cele mai mari provocări ale marketingului pe mobil în 2020 și cum să le depășești.
Ecranul este mai mic, atenția este mai mică
Călătoria unui client va începe, în general, pe un dispozitiv mobil, deci o experiență excelentă a clientului pe mobil este un criteriu esențial pentru succes. Marketingul pe mobil nu este atât de ușor de realizat pentru branduri. Există din ce în ce mai multă concurență pentru spațiul mai mic al ecranului, iar atenția utilizatorilor este mai scurtă ca niciodată. Dacă nu poți atrage atenția unui client la începutul călătoriei sale, îl vei pierde. Cei doi factori principali care te vor ajuta să obții conversii pe dispozitive mobile sunt: motivația și ușurința în utilizare.
Cu cât poți oferi mai multă motivație - cum ar fi un produs sau un serviciu bun, soluții inovatoare sau stimulente - cu atât utilizatorii sunt mai dispuși să se convertească. Cu cât este mai ușoară experiența, cu atât mai bine. Așadar, concentrează-te pe simplificarea lucrurilor pentru clienții tăi, anticipându-le nevoile și abordând problemele, chiar înainte ca acestea să apară.
Fii acolo înaintea clienților tăi
A ajuta clienții noi să te găsească a fost întotdeauna dificil. Fie că e vorba de o căutare clasică sau de o descoperire bazată pe intenție, clienții își tastează preferințele într-o bară de căutare, cum ar fi bara de căutare Google. Dar acest lucru nu înseamnă că ei ar trebui să te caute pe tine în special.
Cu toate acestea, în descoperirea bazată pe intenții, platformele sugerează ce i-ar putea interesa pe clienții tăi, iar rezultatele vor apărea pe pagină fără ca ei să fie nevoiți să întrebe.
În acest an, Google a introdus Discovery ads pentru a oferi agenților de publicitate o modalitate de a implica utilizatorii pasivi.
Similar cu formatul caruselului glisabil pentru Facebook, anunțurile Google Discovery sunt organizate în categorii de care utilizatorii ar putea fi interesați - cum ar fi vânzările de locuințe sau închirieri - pe care le pot personaliza pentru a răspunde și mai bine nevoilor lor. Cel mai bine, aceasta nu se limitează doar la aplicația Google. Anunțurile de descoperire pot fi difuzate și în fluxul mobil YouTube și în filele sociale și promoțiile Gmail pentru o mai bună abordare.
Universul mobil devine și mai dezordonat
Crearea de conținut pentru dispozitive mobile este deja un act de jonglerie. Trebuie să iei în considerare mai multe sisteme de operare diferite pe o varietate de dispozitive care se conectează la o serie de platforme și pe multe, multe canale. Din păcate, acest tip de fragmentare a utilizatorilor se va complica, numărul dispozitivelor conectate fiind în creștere. În momentul de față, clienții tăi sunt răspândiți pe șapte dispozitive diferite, dar se preconizează că acesta va crește la 12 dispozitive foarte curând.
Dar nu crede că trebuie să fii peste tot. Deși publicul tău țintă este disponibil pe mai multe canale, gândește-te la prezența ta ca la o cetate unde îți aduni majoritatea resurselor. Apoi, fie că este vorba de Facebook, Instagram sau LinkedIn, construiește-ți fortăreața pe mai multe canale și asigură-te că prezența ta este solidă. Amintește-ți că trebuie să fii prezent pentru a fi recunoscut și pentru a ajunge în atenția clienților.
Cunoaște-ți clienții
Soluția pentru a avea o prezență pe multiple platforme pentru afacerea ta este să te asiguri că brandul tău este suficient de consistent pe acele platforme, astfel încât clienții să te recunoască atunci când te văd pe un alt canal. Dar cum îi recunoști pe acești clienți când trec brusc de la citirea blogului tău pe web la defilarea prin social media de pe smartphone-ul lor?
Posibilitatea de a-ți recunoaște clienții pe diverse platforme, cunoscute sub numele de rezoluție de identitate, va fi un obiectiv important pentru marketeri în 2020, astfel încât este esențial să afli totul despre publicul tău pentru a înțelege mai bine cine sunt clienții tăi cu adevărat.
Instrumente precum Google Analytics sunt ușor de folosit, atunci când evidențiezi tot ce trebuie să știi despre clienții tăi. Faptul de a ști că un client s-a uitat astăzi pe site-ul tău de pe tabletă, dar a defilat prin aceleași pagini ieri pe computerul său, nu ajută doar afacerea ta, ci ajută clientul să se simtă în controlul experienței sale.
Surprinde clientul cu conținutul potrivit atunci când acesta se așteaptă să îl vadă. Adaptarea conținutului pentru fiecare pas din călătoria clientului îl face pe acesta să se simtă implicat și nu urmărit.