Sfaturi de business în imobiliare de la Răzvan Cuc - Președinte RE/MAX România

07 februarie 2018

Informatii utile

webinar-lorand-razvan-cuc.jpgLa sfârșitul lunii ianuarie, Răzvan Cuc, Președintele RE/MAX România, a fost invitatul speakerului Lorand Soares Szasz în cadrul unui webinar pentru a vorbi pe larg despre investițiile imobiliare.

Evenimentul a fost dedicat: Antreprenorilor care vor să investească în imobiliare, Proprietarilor de agenții care vor să își dezvolte business-ul, Oamenilor care vor să intre în imobiliare și nu știu de unde să înceapă.

Dacă și tu te regăsești în una dintre cele trei situații, am rezumat pentru tine o parte din cele mai importante subiecte abordate în cadrul webinarului.


Vrei să urmărești din nou webinarul?
Vezi înregistrarea aici!


Modelul de business RE/MAX - redesenarea piramidei în imobiliare

Primul subiect aborat în cadrul webinarului, cel care a constituit baza tuturor discuțiilor ulterioare, a fost legat de povestea brandului RE/MAX, mai exact de modul în care Dave Liniger, fondatorul francizei imobiliare nr.1, a creat un nou model de business în imobiliare, un model eficient care aduce avantaje pentru toate părțile implicate într-o tranzacție imobiliară. 

Dave Liniger a cercetat piața pentru a observa ce este ”nesănătos” în modul de funcționare al agențiilor, din care majoritatea era alcătuită, la momentul respectiv, din 10 agenți, aceștia având un salariu fix, la care se adăuga un pachet beneficii și un comision 15-30% ca bonus. Acest model de business l-a reprezentat sub forma unei piramide în care:

  • La bază se aflau 80% dintre agenți, care erau mediocrii și generau 20% din business-ul agenției;
  • Următorul nivel era reprezentat de 15% din agenți care generau mai mult business decât cei 80% de la baza piramidei, dar nu acopereau mai mult de 20% din business;
  • Al treilea nivel ocupat de 5% din angajați, cei mai buni agenți ai biroului, care ulterior puteau deveni brokeri, alegând același model de business;
  • În vârful piramidei imobiliare se afla broker owner-ul care genera 60% din business, fiind responsabil de vânzare, training, marketing etc

Bine înțeles, prima măsură luată de Liniger a fost să elimine din noul model de business agenții care nu făceau performanță și să recruteze doar oameni care au spirit antreprenorial, sunt dispuși să își asume riscuri și să depună eforturi împreună cu broker ownerul pentru a crește business-ul.

Astfel, modelul creat de Liniger, modelul RE/MAX, are la bază broker ownerul care devine mult mai concentrat pe partea de management, cu activități orientate spre:

  • Recrutare - definirea unui sistem care să atragă cei mai buni oameni în agenție;
  • Educație - crearea unui sistem de educație în care agenții beneficiază de training pentru  a deveni performanți - training, educare, altfel agenții părăsesc sistemul;
  • Retenție - prin sisteme de motivare și mentoring, care să ajută broker ownerul să păstreze cei mai buni oameni în cadrul agenției.

Sistemul RE/MAX este un sistem bazat pe meritocrație” - Răzvan Cuc, Președinte RE/MAX România

razvan-cuc.jpg?noresize


Modelul de business RE/MAX este o piramidă inversată, în care agenții imobiliari generează cea mai mare parte a business-ului și câștigă între 50 și 80% din comisionele generate prin tranzacții, iar broker ownerul poate să își dedice timp tranzacționării și consultanței în imobiliare, însă cea mai mare responsabilitate a sa este să fie un bun lider, un bun manager pentru echipa sa de agenți.

Unii agenți RE/MAX ajung extrem de performanți și pot să își facă o echipă în interiorul biroului, fără să aibă fie nevoiți să se ocupe de aspectele administrative, specifice business-ului, iar astfel generează mult mai mult business decât ar genera ca broker ownerul propriei agenții, un ar trebuie să se concentreze pe partea de recrutare.

Învățarea continuă - element cheie în succesul agenției

Răzvan Cuc atrage atenția asupra nevoii de educare a tuturor agenților și brokerilor din imobiliare pentru a crește încrederea pieței în serviciile oferite. În cadrul RE/MAX România, există o entitate separată care se ocupă de partea de training, Academia RE/MAX România în cadrul căreia există cursuri special create pentru agenți și brokeri owneri, care sunt adaptate pieței locale și constant actualizate.

Training-urile de bază din cadrul Academiei RE/MAX conțin peste 150 de ore de pregătire cu informații specifice domeniului imobiliar, nu unul general, de vânzări. De asemenea, RE/MAX România încurajează învățarea continuă pentru păstrarea serviciilor la un nivel înalt de profesionalism, și organizează constant evenimente pentru cei din domeniu sau cei care doresc să debuteze în imobiliare, periodic având loc sesiuni de training cu traineri internaționali importanți din real estate, la care poate participa oricine, indiferent că e sau nu parte din rețeaua RE/MAX.

Pe scurt despre…

Ce presupune investiția într-o franciză imobiliară RE/MAX
Franciza presupune un cost inițial de investiție de aproximativ 8.000 de Euro pentru tot pachetul de know-how, acces la brand, instrumente etc., la care se adaugă costurile aferente investiției într-un spațiu de birou și dotării sale, plus un buffer care să îți asigure ieșirea în zona de profitabilitate. Per total, în funcție și costurile pe care le dictează fiecare oraș în parte, e nevoie de o sumă în jurul valorii de 20.000 de Euro, care pot fi acoperite dintr-o tranzacție.  

Cui i se potrivește modelul RE/MAX
Modelul RE/MAX se adaptează diferitelor tipologii umane, iar abilitățile de bază pentru a reuși sunt cele de bun lider, bun manager. Astfel că oricine are aceste date poate avea succes în imobiliare, indiferent că înainte au activat în corporații sau au încercat să își deschidă propriul business urmând alte modele de antreprenoriat. Important e să ai mindset-ul potrivit și să recrutezi agenți care sunt deschiși să se adapteze unui model diferit față de cel cu care erau ei obișnuiți.

Sistemul de reprezentare exclusivă
Agenții, proprietarii de imobiliare și cumpărătorii realizează imediat după ce li se explică modul în care funcționează reprezentarea exclusivă că acesta este unicul mod de colaborare reciproc avantajos. E la fel ca atunci când ești reprezentat într-un proces în instanță de un singur avocat care lucrează 100% pentru cazul tău.

Viitorul pieței imobiliare din România
România se aseamănă mult cu piața imobiliară din Portugalia de acum 10-15 ani, regăsim mai multe similitudini cu această țară față de Grecia, Franța sau țările germanice. În prezent, Portugalia are peste 6.000 de agenți cu rezultate fantastice, existând agenți care câștigă și peste 1 milion de Euro pe an. Cu alte cuvinte, dacă intri azi în business, peste 10 ani ai mari șanse să ajungi unde sunt azi agenții imobiliari din Portugalia. 

Ce faci pe timp de criză
Mulți antreprenori se gândesc la ciclicitatea din domeniu, iar în ceea ce privește RE/MAX, la ultima criză financiară business-ul a crescut puțin în acea perioadă, însă a câștigat mult share market, iar după criză a reușit să își păstreze și să își amplifice poziția. Fiind un sistem testat, există un ”antidot” prin care să se gestioneze aceste situații.

Echipa RE/MAX România îți stă la dispoziție pentru orice întrebări ai despre sistemul de franciză imobiliară și te poate consilia pe teme de antreprenoriat în imobiliare, așadar, te invităm să ne contactezi completând acest formular, iar un consultant RE/MAX va reveni în cel mai scurt timp posibil cu răspunsuri pentru întrebările tale.

New Call-to-action

Publicat de Kati Rosca

Kati este o persoană sinceră, corectă, organizată și creativă. Corectitudinea și sinceritatea sunt 2 valori importante pe care le apreciază la oameni. Este pasionată de cărți și călătorii. Absolventă a 2 facultăți, Litere și Drept. Îi place ceea ce face și se dedică 100 % pentru aceasta.