Un suflu nou pe piata imobiliara romanesca

Timp de citire: 11 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Clujeanul Razvan Cuc a preluat, in urma cu aproape un an si jumatate, master franciza RE/MAX Romania, partea celei mai mari retele de agentii imobiliare din lume. Acesta spune ca a fost un pariu care se dovedeste, de pe acum, a fi unul castigator. Chiar daca, in momentul de fata, reteaua din Romania numara doar 90 de agenti, planurile antreprenorului clujean sunt ca in mai putin de opt ani RE/MAX Romania sa numere peste 100 de birouri in care sa lucreze mai bine de 1.000 de agenti.Razvan Cuc este unul dintre primii clujeni care imediat dupa Revolutie au decis sa faca pasul inspre antreprenoriat, acesta punand bazele, la inceputul anilor 1990, retelei telecom Plus GSM, care a ajuns, pana la exitul din 2008, unul dintre cei mai importanti parteneri ai concernului de telefonie mobila, Orange, reteaua numarand la momentul vanzarii catre fondul spaniol GED Capital aproape 60 de magazine. Dupa ce a vandut reteaua telecom, potrivit unor surse din piata, cu aproape zece milioane euro, a decis sa investeasca intr-un nou tip de business, acesta achizitionand, acum un an si jumatate, master franciza RE/MAX Romania, planurile acestuia fiind de a revitaliza un domeniu care nu este reglementat si in care romanii nu au foarte mare incredere.Razvan Cuc spune ca decizia de a investi in acest tip de afacere are si o componenta emotionala puternica in conditiile in care sotia sa, Ramona Cuc, activeaza in acest domeniu de mai bine de 20 de ani, aceasta punand bazele uneia dintre cele mai vechi si mai de succes agentii imobiliare clujene, Grup de Lux.“RE/MAX este o companie care a fost fondata acum 41 de ani in Denver de catre un cuplu de agenti imobiliari care vroiau sa creeze un concept de birou de consultanta imobiliara altfel, care sa fie, in primul rand, orientat inspre agent si atunci, in anii 1970, au pornit prin a acorda comisioane foarte mari agentilor, acestia find perceputi ca parteneri in business, nu ca angajati. Aceasta parte din filosofia RE/MAX s-a pastrat pana astazi, filosofie pe care am preluat-o si pe care o impartasim si noi. Decizia de a investi in acest domeniu are si o componenta emotionala destul de importanta in conditiile in care sotia mea activeaza in acest domeniu de peste 20 de ani. Astfel, dupa ce in 2008 am iesit din businessul telecom, am decis sa dezvoltam impreuna o afacere in domeniul imobiliar la nivel de retea. Totusi, am constat ca este destul de dificil sa creezi un standard pe care sa-l multiplici si am zis ca trebuie sa existe pe piata un asemenea model pe care sa-l preluam. Primul pas a fost sa cumparam o franciza RE/MAX pentru biroul pe care sotia mea il avea ca un brand independent in Cluj si, dupa inca aproape doi ani, am preluat master franciza RE/MAX Romania”, afirma Cuc.Odata cu preluarea francizei pe Romania, Razvan Cuc si-a stabilit un target, acesta dorind ca in maxim zece ani reteaua sa numere 110 birouri in care sa lucreze peste 1.000 de agenti, si-a afirmat ca acest obiectiv este realizabil, la nivel teoretic, in conditiile in care in Portugalia lucreaza peste 3.500 de agenti la o populatie de zece milioane locuitori.

“Noi am preluat managementul RE/MAX Romania cam de un an si jumatate si ma preocupa, in acest moment, dezvoltarea acestui sistem de retea in franciza. Fiecare birou este administrat independent, noi nu suntem actionari si nu avem in niciun fel controlul managementului unui birou francizat. Oamenii care detin acel SRL care este intr-o relatie de franciza cu RE/MAX Romania au un set de norme si reguli dupa care isi administraza afacerea. Totusi, nu oricine poate sa cumpere o franciza RE/MAX. Ne concentram, deocamdata pe orasele mari, pe resedintele de judet, urmand ca ulterior sa cautam parteneri si in orasele mai mici. Noi am facut un plan de dezvoltare pe zece ani si in aceasta perioada ne-am propus sa avem 110 birouri la nivel national, si un numar de peste 1.000 de agenti, lucru perfect realizabil la nivel teoretic, avand in vedere ca Portugalia are 3.500 de agenti la o populatie de zece milioane locuitori. Potentialul per agent este cu atat mai mare cu cat numarul de agenti este mai mare. Cu cat sunt mai multi agenti RE/MAX in Cluj cu atat sansa lor de a castiga mai multi bani este mai mare pentru ca brand recognition este la un nivel mult mai inalt, pentru ca toate colaborarile sunt mult mai deschise, mai posibile, acest fapt generand, implicit, si mult mai multe tranzactii”, mai spune Razvan Cuc.

Proprietarul francizei pe Romania a celei mai mari retele de agentii imobiliare din lume spune ca principalul atuu al agentilor RE/MAX in competitie cu concurenta este faptul ca acestia trec printr-o perioada de traininguri intensive, in care sunt invatati cum sa reprezinte cat mai bine clienii.

RE/MAX, in comparatie cu principalii competitori, are cateva atribute mai valoroase, in primul rand este vorba despre brand, fiind liderul mondial in imobiliare spune ceva. In al doilea rand, ar fi partea de retea si avantajele care deriva din apartenenta la o retea. Al treilea atuu ar fi cel legat de educatie. In Romania nu exista niciun fel de sistem de educatie al agentului imobiliar, nu exista nici macar o breasla care sa fie organizata si sa aiba un set de norme care sa fie respectate. Noi avem ceea ce se numeste Academia RE/MAX, un program care este dezvoltat dupa modelul american, pentru Europa si pe care noi l-am adaptat. In cadrul acestei academii, agentii trec prin diverse cursuri sau traininguri care ii ajuta sa se dezvolte profesional si sa isi ajute clienii. Eu consider ca cel mai important avantaj al nostru, dintre cele pe care le-am amintit pana acum este educatia, acest atuu fiind imbatabil, in conditiile in care nimeni nu mai ofera training de specialitate agentilor imobiliari din Romania. Clientul ar fi motivat sa lucreze cu noi intelegand, din intalnirea cu agentul, ca el poate sa-i reprezinte cat se poate de bine interesele", mai afirma Cuc.

sursa: www.bzc.ro

Află ultimele noutăți de la RE/MAX