Kati Roșca
#Sfaturi business
Kati Roșca / 08 decembrie 2022

10 sfaturi pentru mai multe lead-uri pe rețelele sociale – pentru agenți

Timp de citire: 10 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Ni se spune că fiecare agent ar trebui să se ocupe cu generarea de noi lead-uri prin rețelele sociale. Cu toate acestea, dacă nu știi cum să începi sau ce aport aduc rețelele sociale afacerii tale, poate părea o sarcină copleșitoare. În acest articol vom explica felul în care ar trebui să fie utilizate rețelele sociale de către agenții imobiliari și în special agenții RE/MAX, pentru a-ți construi un brand și pentru a genera noi contacte cu potențial de conversie.


1 | Setează-ți corect contul și postează regulat

Să începem cu esențialul: fă-ți profilul public. Un agent imobiliar nu este asemenea unui adolescent pe Instagram.

Următorul pas este să îți setezi contul corect, indiferent pe ce canal de comunicare te vei concentra. Dacă te concentrezi pe Facebook, Instagram sau LinkedIn, asigură-te că ai un profil de business. Asigură-te că este public și că incluzi toate aspectele vizuale și de business. Algoritmele rețelelor sociale favorizează paginile complete și utilizarea celor mai noi funcționalități de postare.

2 | Alcătuiește un program de creare de materiale și postare 

Dedică suficient timp pentru a crea și posta conținut. Rezervă o dimineață pe lună pentru a veni cu noi idei de materiale pentru luna următoare. Te poate ajuta să îți împarți strategia de conținut pe piloni. De exemplu, dacă te concentrezi pe informații din domeniu, sfaturi locale și listări recente și postezi de trei ori pe săptămână pe rețeaua socială preferată, ai nevoie să găsești doar 4 idei de conținut pentru fiecare pilon.

3 | Nu le face pe toate deodată

Asigură-te că îți este clar pe ce canale dorești să te axezi înainte să îți iei angajamentul de a posta de câteva ori pe săptămână pe toate canalele. Dacă Facebook este cel mai mare canal pentru zona ta și publicul țintă, concentrează-te pe crearea de diverse materiale video scurte, grafice informative și link-uri către postări pe blogul sau pe site-ul tău.

Dacă te axezi în special pe Instagram, atunci toate materialele trebuie să fie vizuale, punctuale și ușor de consumat. Nu posta de mai mult de trei ori pe săptămână la început și asigură-te că publici doar dacă ai ceva de calitate de împărtășit. E în regulă să aștepți până ai un material bun de postat decât să faci asta din inerție.

4 | Pune-ți în valoare personalitatea

Una dintre cele mai mari provocări pentru agenți când vine vorba de rețelele sociale este că nu se simt în largul lor să se filmeze. Adevărul e că nimănui nu îi este comod în primă fază. Fiecare are propria personalitate, iar menținând un program de postare de conținut timp de câteva săptămâni, îți vei găsi propriul glas. Acest lucru este important deoarece în felul acesta începi să atragi tot mai mulți clienți care se simt conectați cu tine. Conținutul livrat de tine ajută la o primă filtrare a clienților și va aduce cu sine o relație de lucru mai ușoară.

5 | Adu un plus de valoare și împărtășește informații esențiale din domeniu

Agenții RE/MAX sunt recunoscuți în industria imobiliară mondială ca lideri și experți locali în comunitățile lor. E important să promovăm aceste aspecte prin toată strategia noastră de generare de lead-uri pe rețelele sociale. Ce rost are să fii numărul unu în materie de expertiză în zona ta dacă nu comunici asta oamenilor din când în când?

Dedică una sau două postări săptămânale pentru a te prezenta ca un lider în domeniu. Utilizează eficient statisticile trimestriale excelente și noutățile de pe piață primite prin intermediul brokerului RE/MAX. Fă un tur lunar al zonei tale alături de urmăritorii tăi de pe Instagram sau informează-i lunar despre noutățile despre piața imobiliară în general sau din zona ta.

6 | Combină brand-ul tău personal cu tendințele actuale

Succesul pe rețelele sociale se găsește între brand-ul tău personal și tendințele actuale. Asta nu înseamnă că trebuie să urmezi toate tendințele care se ivesc, ci să le alegi pe acelea care se potrivesc cu tine și la care poți avea o reală contribuție. Ca și atunci când faci surf – e în regulă să lași unele valuri să treacă.

Pentru a face viața mai ușoară, RE/MAX oferă agenților săi imagini și materiale video pentru rețelele sociale pentru a profita de anumite tendințe și zile speciale. Acest lucru îi ajută pe agenți să economisească timp și să fie relevanți, să țină legătura cu potențialii clienți și să fie primii la care se gândesc clienții când vine vorba de imobiliare.

7 | Fii autentic și transparent

Este important să îți arăți personalitatea și să ai anumite comportamente care îți fac brand-ul unic. În același timp, trebuie menținut echilibrul pentru a nu prezenta clienților o versiune a ta care nu poate fi egalată față în față. Autenticitatea și transparența sunt cuvintele cheie. Agenții RE/MAX sunt cunoscuți pentru transparența lor în afaceri și listări, așa că asigură-te că brand-ul tău personal online este cât se poate de apropiat de cum ești tu în realitate.

8 | Fii ușor de contactat

Odată ce ai atras potențiali noi clienți prin conținutul publicat și i-ai reținut prin personalitatea ta, precum și postând în mod consecvent, este esențial să poată lua ușor legătura cu tine. Orice invitație la acțiune trebuie să fie clară și simplă. Utilizează toate funcționalitățile rețelelor sociale precum butoanele de contact, zonele în care se poate include adresa de e-mail și mai ales funcția de răspuns automat la mesaje.

Dacă nu ești disponibil între anumite intervale, asigură-te că cei care te contactează prin intermediul rețelelor sociale știu când se pot aștepta la un răspuns. Folosind unelte de conectare precum Zapier, poți să îți integrezi conturile de rețele sociale cu unelte de programare de întâlniri precum Calendly.

9 | Fă follow up cu promptitudine

Odată ce potențialii clienți încep să te contacteze, fă follow-up la timp. Acesta este ultimul obstacol. După ce ai creat atâtea materiale și ai cultivat propriul brand, ar fi păcat să îți scape clienții acum. Dacă ești în timpul programului, răspunde-le în termen de o oră. Dacă nu, ia legătura cu ei la prima oră în următoarea zi lucrătoare. După cum scriam anterior, asigură-te că oamenii știu când se pot aștepta la un răspuns și gestionează așteptările.

10 | Promovează-ți conținutul

Generarea de noi lead-uri se rezumă la conectarea cu oameni noi. Rețelele sociale ne-au îngreunat sarcina de a ajunge la oameni în mod natural, dar totuși ele sunt o unealtă excelentă de a ajunge la oameni prin intermediul publicității plătite. Nu vom avea rezultate dacă ne bazăm doar pe conexiunile ce apar în mod natural. Poți începe prin a promova fiecare postare timp de trei zile cu un budget de €50-€75. 

Dacă nu ești sigur care ar trebui să fie publicul țintă, poți recrea caracteristicile clienților pe care îi ai deja. Poți de asemenea să îți selectezi publicul țintă pe baza celor ce îți apreciază deja pagina.

Personalizează publicul țintă și adaugă postarea promovată la categoria de anunțuri speciale de imobiliare (Special Ad Category - ‘Housing’), altfel e posibil să nu fie publicată, iar anunțurile tale pe Facebook ar putea fi blocate.

Ai nevoie de training direct sau de consultanță? Contactează-ne!

Află ultimele noutăți de la RE/MAX