3 reguli de bază pentru email marketing eficient

Timp de citire: 11 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

email-marketing.png

Email marketing-ul rămâne un instrument puternic de a livra mesaje personalizate direct către publicul tău țintă. Chiar dacă rețelele de Social Media sunt tot mai mult în lumina reflectoarelor, locul email marketingul nu poate fi luat nici de Facebook, nici de Instagram, căci el continuă să cel mai important canal de marketing care te ajută să comunici cu actualii sau foștii clienți și prospecți.  
Pentru un plan de email marketing care generează cu adevărat business, orice ai pune în practică trebuie să aibă la bază 3 reguli esențiale pentru ca tu să îți atingi obiectivele setate.

Construiește relații de lungă durată

În domeniul imobiliar, achiziția sau vânzarea unei case implică un proces de durată. Acest lucru înseamnă că de la conștientizarea nevoii până la achiziția propriu zisă, nevoia de informare a publicului tău țintă evoluează. 

Deci, să îți bombardezi toate contactele direct cu email-uri în care prezinți proprietățile pe care le ai spre vânzare nu va face decât să îi enerveze pe toți cei care fie nu sunt interesați de achiziție, fie nu sunt pregătiți pentru achiziție, și vei vedea cum rata de dezabonare crește considerabil.

Acest a motivul pentru care trebuie să folosești email marketingul pentru a oferi informații utile, pentru a ține legătura cu contactele tale și pentru a le fi alături în toți pași ce duc către tranzacție, dar și după ce vânzătorul și cumpărătorul au bătut palma, pentru a te asigura că șansele ca tranzacția să se încheie sunt de 100%. 

Iată câteva sfaturi care te ajută să crești relații de durată via email:

Personalizarea 
Nu degeaba i se mai spune și direct marketing - e canalul în care poți include subiectul de email și forme de introducere personalizate, numele contactului și chiar informații pe care le-ai aflat până în prezent despre persoanele cu care vrei să creezi relații de durată.

Comunicare, nu monolog
Doar pentru că trimiți email-ul către o listă mare nu înseamnă că nu poți scrie email-ul ca și cum ar fi adresat unei singure persoane. Folosește un ton conversațional, prin care contactele să simtă că li te adresezi direct, nu că le ții un discurs.

Scurt și la obiect
De ce să trimiți un newsletter lung când câteva paragrafe scurte sunt suficiente? Unele mail-uri s-ar putea să fie mai lungi, dar asigură-te că lungimea e în concordanță cu mesajul trimis. Dacă forma e lungă, asigură-te că e ușor pentru contactele tale să înțeleagă concluzia la care vrei să ajungi.

Valoarea email-urilor
Când cineva se abonează la email-urile tale, se așteaptă ca tu să le comunici ceva valoros prin informația livrată. Acesta trebuie să fie scopul mesajelor tale, nu simplă auto-promovare.

Amintește-ți că tu construiești relații, deci faptul că trimiți email-uri nu generează imediat business, ceea ce e perfect normal. Aceste bune practici te ajută să consolidezi relațiile în timp, să dobândești loialitatea clienților și să crești relațiile cu prospecții pentru a deveni mai valoroși peste timp. Și, cel mai important, vor deveni marketeri sau ambasadori în mod voluntar, recomandându-te către cunoștințele și prietenii lor.

2/3 din clienții potențiali vin direct sau indirect de la clienții existenți / cei cu care s-a finalizat deja o tranzacție.

New Call-to-action

Crește retenția prospecților și clienților

Prospecții și clienții tăi sunt cea mai valoroasă resursă, dar mulți agenți nu reușesc să crească retenția acestora, mai ales prin eforturi de email marketing. Nu te baza doar pe apelurile telefonice pentru a menține active contactele - aici te ajută acțiunile de email marketing.

Iată trei moduri în care email marketing-ul poate crește retenția clienților și prospecților:

Rămâi primul în mintea lor
Trimiterea de email-uri în mod constant este cheia pentru a te poziționa primul în mintea clienților și prospecților tăi. Cu prima ocazie când vor avea nevoie de un agent imobiliar, șansele să apeleze la serviciile tale sunt mai mari dacă de-a lungul timpului le-ai fost alături cu informații utile.

Menținerea unei conversații deschise
Email marketing-ul poate fi aplicat oricând și poți profita de o mulțime de subiecte fierbinți. Spre exemplu, când vine vara poți face o listă cu cele mai bune terase din orașul tău sau orice alt topic care știi că e util. Ține minte că nu afacerea ta este în focus, ci modul în care îi poți ajuta. Cu cât încurajezi mai mult dialogul, cu atât vor fi mai deschiși să afle vești de la tine.

Atitudine prietenoasă
Ca agent imobiliar, sunt șanse mari ca un client să te contacteze din nou peste un timp fie pentru propriile nevoi, fie pentru că dorește să te recomande. Până să apeleze la tine, dovedește-ți profesionalismul și abordează o atitudine prietenoasă, iar clienții vor știi că ești o persoană și o sursă de încredere când vine vorba de domeniul imobiliar.

Folosește email marketing-ul pentru a obține recomandări

Email marketing-ul este utilizat pentru a obține recomandări mai rar decât ar trebui, însă nu trebuie să fie și cazul tău. Spre exemplu, în loc să petreci timp și să investești în promovare plătită, ai putea să trimiți email-uri celor pe care i-ai ajutat să încheie o tranzacție și au fost mulțumiți de serviciile tale - clienții sunt o mină de aur.

Nu toate contactele tale sunt pregătite să cumpere în acest moment, dar când se întâmplă acest lucru, tu vei fi acolo pentru ei, iar ei vor veni direct la tine pentru că în tot acest timp i-ai ajutat cu informații utile. Aplică regula 80/20: petrece 80% din timp ajutând și 20% cerând recomandări sau realizând alte acțiuni care sunt în folosul tău.

O metodă prin care poți atrage recomandări este să oferi un premiu celor care se oferă. Ai putea organiza un concurs cu un premiu unic care știi că este suficient de atractiv pentru ca oamenii să intre în cursă - să recomande pe cineva, iar tu să îi înscrii automat în tragerea la sorți pentru câștigarea premiului.

Dacă ții cont de aceste trei reguli, email marketingul devine un instrument de promovare extrem de util, eficient, ce implică costuri minime. Ajutând clienții înainte de a deschide o conversație despre vânzare, vei câștiga încrederea celor pe care vrei să îi atragi către serviciile tale și îți vei consolida imaginea de agent imobiliar profesionist.

Ține minte să îți măsori performanța - altfel nu vei putea să știi ce funcționează și ce poți îmbunătăți. Dacă vrei să afli mai multe despre promovarea proprietăților în mediul online, te invităm să descarci gratuit un ghid creat în jurul acestui subiect.

New Call-to-action 

Află ultimele noutăți de la RE/MAX