Kati Roșca
#Sfaturi business
Kati Roșca / 17 august 2022

4 domenii mai puțin afectate de contextul actual în care merită să deschizi o afacere

Timp de citire: 12 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Ultimii ani nu au fost neapărat ușor de traversat pentru o bună parte dintre afacerile din țara noastră, însă au reprezentat și un test de reziliență. Astfel încât astăzi putem discuta de o serie de domenii de activitate care au un grad mai mare de rezistență în fața crizelor, indiferent de natura lor și în care merită să îți deschizi o afacere.

Iată o serie de idei de afacere în domenii pentru investiții profitabile și mai puțin expuse riscurilor:

Comerțul online

Fără doar și poate, comerțul online a fost unul dintre domeniile care nu doar că au rezistat cu brio ultimilor ani, ci chiar a înregistrat o creștere semnificativă în țara noastră. Doar în 2021 față de 2020, piața de e-commerce a crescut cu 10%, ajungând la o valoare de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, față de 5,6 miliarde de euro în anul anterior, conform unui raport GPec și ARMO(Asociația Română a Magazinelor Online). Această creștere a fost una mai temperată față de cea înregistrată în 2020 față de 2019, de 30%, bazată pe declanșarea pandemiei și pe accelerarea forțată de împrejurări a gradului de adopție al acestui tip de comportament de cumpărare.

Chiar dacă discutăm acum de creșteri anuale poate mai ponderate, domeniul acesta este, cu siguranță, unul de viitor, pentru că mai există încă un procent mare din populație care va urma să adopte acest stil de a-și face cumpărăturile, iar cei care deja s-au familiarizat cu achizițiile online vor câștiga tot mai multă încredere în acest mediu și, cel mai probabil, vor începe să diversifice tipul de produse pe care le procură de pe internet.

Este, așadar, o idee bună să îți deschizi un magazin online, însă va trebui să studiezi în detaliu piața de profil, dar și comportamentul cumpărătorilor de produse de pe internet. Sunt deja studii realizate în ultimii ani din care reiese clar care sunt tipurile de produse pe care românii preferă să le comande online, deci vei putea decide ce vei vinde online pornind de la aceste informații.

Ca în orice alt tip de comerț, calitatea produselor și a experienței de cumpărare va face diferența dintre o afacere care va avea succes și una care, în timp, nu va mai fi atractivă pentru public. Dincolo de a-ți crea o platformă online unde să îți listezi produsele sau să alegi un marketplace pe care să le vinzi, va fi nevoie să analizezi cu atenție toate etapele prin care trece un cumpărător atunci când achiziționează produsele tale și să te asiguri că, de la primul contact cu brandul tău, până în momentul în care deschide coletul, lucrurile vor funcționa în cele mai bune condiții.

Domeniul imobiliar

Imobiliarele se află și ele în topul domeniilor pentru investiții, deoarece au dovedit că sunt stabile și în continuă dezvoltare. Doar în 2021, piaţa rezidenţială a marcat un nou record după ce peste 183.000 de apartamente au fost tranzacţionate, cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani, chiar dacă 2021 a fost al doilea an de pandemie. Din cele 183.032 de apartamente care s-au vândut anul trecut, 52.004, adică circa 30%, au vizat doar Bucureştiul, potrivit datelor colectate de la Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI).

În ultimii ani, românii, petrecând mai mult timp acasă, au început fie să își dorească un apartament mai mare, cu balcoane sau chiar terase generoase, fie chiar să facă saltul spre o casă, în oraș, la periferia marilor orașe sau chiar la sat. Totul din nevoia de mai mult spațiu pentru ei și familiile lor. Acest lucru s-a reflectat în volumul de muncă și rezultatele financiare generate de agențiile imobiliare.

De exemplu, birourile RE/MAX România au intermediat în 2021 aproximativ 10.000 de tranzacții imobiliare, cu o valoare cumulată de circa 300 milioane euro și cu o valoare cumulată a comisioanelor înregistrate de 10,5 milioane euro, o creștere de 92%, comparativ cu anul precedent. Cele mai multe tranzacții intermediate au fost pe segmentul rezidențial, într-un procent de 83%, urmat de terenuri (9%), comercial (4%), office (2%) și industrial (2%).

Rezultatele așteptate pentru 2022 sunt și ele optimiste. RE/MAX România estimează o valoare a comisioanelor de 15 milioane euro în 2022.

Astfel încât, a-ți deschide o agenție imobiliară este acum mai mult decât oricând o idee bună. Este tipul de afacere care nu necesită investiții în stoc și în care ai șanse de câștiguri cu mult peste media altor tipuri de business-uri. Iar dacă faci acest pas intrând din start într-o rețea deja cunoscută internațional, cum este RE/MAX, pornești la drum cu câteva avantaje competitive semnificative care vor contribui la succesul afacerii tale.

Atunci când îți deschizi o franciză RE/MAX primești un model de business care a generat deja rezultate în nenumărate rânduri, acces la traininguri de specialitate care vor asigura calitatea serviciilor pe care echipa ta le va oferi clienților tăi, un brand puternic care deja a câștigat încrederea potențialilor clienți, suport pe parcursul deschiderii agenției și al dezvoltării ei și instrumente de marketing eficiente. Practic, cam tot ceea ce ai putea avea nevoie pentru un start bun în acest domeniu în plină dezvoltare.

Agențiile de marketing online

Online-ul este locul în care tot mai mulți români își petrec o bună parte din timp, fie pentru informare, fie pentru divertisment, dar și pentru cumpărături. Astfel, acest mediu a devenit locul în care orice brand care vrea să aibă succes și să își crească vânzările trebuie să fie prezent. Și nu este nevoie de orice fel de prezență, ci de o comunicare strategică gândită de specialiști.

În acest context, o idee de afacere într-un domeniu în care merită să investești chiar și tu este deschiderea unei agenții de marketing online. Dacă ai experiență în domeniu sau măcar o afinitate cu acesta, începutul îți va fi și mai simplu. În caz contrar, va fi nevoie să investești energie și resurse pentru a-ți atrage specialiști care să își dorească să lucreze pentru tine. Dacă vei reuși să îți formezi o echipă solidă, ai cele mai mari șanse să faci profituri serioase din acest tip de afacere.

În contextul actual, în care majoritatea celor care sunt specializați în acest domeniu preferă munca de acasă, ai marele avantaj de a scapă de un cost semnificativ, cel de a avea un sediu generos care să îi găzduiască.

Amenajările interioare și serviciile de design interior

Așa cum am amintit și mai devreme, ultima perioadă i-a determinat pe majoritatea oamenilor să petreacă mai mult timp acasă, așa că au început să facă investiții în reamenajarea spațiilor, pentru a le oferi un confort mai ridicat, dar și pentru a le răspunde noilor nevoi, cum este cea de a munci de acasă.

Astfel, cererea pentru serviciile de amenajări interioare a crescut și ea. În plus, o parte dintre români au început să aprecieze plusvaloarea adusă de ideile și implicarea unui designer de interior în proiectele de reamenajare. Ochiul unui specialist va aduce întotdeauna idei noi și o viziune clară asupra modului în care spațiul ar trebui să arate pentru a scoate tot ceea ce este mai bun din el, de a-i accentua punctele forte și de a-i ascunde micile imperfecțiuni. Confortul și funcționalitatea ajung să fie posibile inclusiv în locuințe care pentru proprietar păreau poate insuficient de spațioase.

Dacă îți place acest domeniu de activitate, această idee de afacere poate fi exact ceea ce căuta-i. De asemenea, pe piață sunt o sumedenie de cursuri în care te poți familiariza cu domeniul și unde, de ce nu, vei putea întâlni oameni ca și tine, pasionați de design interior, cu care poate chiar îți vei forma echipa de start. Dacă nu ai afinitate cu domeniul, însă crezi că are potențial, ai putea începe să recrutezi designeri de interior care au talentul și pregătirea necesară, dar care, din considerente financiare, nu își pot deschide propriul birou.

Acestea sunt cele patru domenii de investiții în care credem că merită să analizezi ideile de afaceri pe care ți le-am propus. Nu îți mai rămâne decât să îl alegi pe cel care ți se potrivește cel mai bine și pe care îl consideri cu potențialul cel mai ridicat de a-ți genera profitul dorit.

Află ultimele noutăți de la RE/MAX