Cele mai comune greșeli din cauza cărora nu îți poți vinde locuința

Timp de citire: 11 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Ai o proprietate pe care dorești să o scoți spre vânzare sau este deja listată de ceva vreme însă încă nu ai găsit cumpărător? Ți-am pregătit o listă de posibile erori pe care ar trebui să le eviți pentru a reuși să realizezi o tranzacție de succes.


Aspecte care pot împiedica vânzarea unui imobil

Iată care sunt cele mai des întâlnite greșeli care pot duce la o vânzare mai anevoioasă a unei proprietăți: 

 

  • Documentele incomplete

Înainte de a face orice alt demers, este esențial să te asiguri că toate documentele imobilului sunt corecte, că situația lui juridică este clară, astfel încât, atunci când vei avea un client interesat, să puteți ajunge în cel mai scurt timp în fața notarului pentru a încheia tranzacția. 

Pentru că majoritatea cumpărătorilor recurg la obținerea unui credit ipotecar pentru a face o astfel de achiziție, claritatea documentelor este extrem de importantă pentru că va trebui să treacă inclusiv filtrul specialiștilor bancari care vor decide dacă vor oferi sau nu finanțarea. 

Dacă, de exemplu, este vorba despre o casă, va fi nevoie să fie extrem de clare și documentele care fac trimitere la drumul de acces. De asemenea, casa trebuie să fi fost construită conform autorizației de construcție, fără niciun rabat. 



  • Prețul neadaptat la tipul de proprietate și starea acesteia 

Stabilirea unui prețul corect, adaptat la piață, este unul dintre cele mai importante aspecte care determină dacă proprietatea ta se va vinde rapid sau, din contră, va rămâne listată pentru mult timp fără să fii contactat de potențiali cumpărători. 

Un prim pas pe care îl poți face atunci când te afli în etapa de stabilire a prețului este să afli dacă în zona în care se află proprietatea au mai fost vândute recent locuințe asemănătoare. Acesta ar fi cel mai bun indicator care îți va da prețul, deoarece discutăm despre o sumă cu care vânzătorul a fost mulțumit, iar cumpărătorul a fost de acord să o plătească, deci a considerat că aceea era valoarea reală a proprietății. 

În cazul în care nu ai cum să obții astfel de informații, poți începe să te documentezi de pe portalurile imobiliare, unde să găsești locuințe asemănătoare cu cea pe care o ai de vânzare, în aceeași zonă a orașului și finisate la o calitate similară cu proprietatea ta. În acest caz, va trebui să urmărești și data la care anunțurile respective au fost postate. Astfel, îți vei putea da seama dacă prețul cerut a fost unul realist, adică proprietatea a fost de interes pentru cumpărători și a fost deja marcată ca și favorită de unii utilizatori ai platformei respective. De asemenea, ai putea chiar să îi contactezi pe proprietarii respectivi și să discuți cu ei despre numărul de vizionări pe care le-au avut și despre feedback-ul potențialilor cumpărători. Astfel, dacă, de exemplu, vei afla că imobilul a fost deja vândut, poate chiar vei descoperi valoarea tranzacției. 

Un mod mai simplu de a avea acces la toate aceste informații pentru a stabili prețul pe care să îl ceri pentru proprietatea ta ar fi să începi o colaborare cu o agenție imobiliară. Specialiștii din cadrul agenției lucrează zilnic cu aceste date, știu care este prețul la care proprietățile se vând, dar și, de cele mai multe ori, cât timp a fost listat imobilul înainte de încheierea tranzacției. 

 

  • Promovarea ineficientă 

Odată stabilit prețul, vei fi în etapa în care să decizi unde să îți promovezi proprietatea. În mediul online există numeroase platforme de listare a imobilelor scoase spre vânzare sau închiriere. Te-ai familiarizat deja cu ele atunci când te-ai documentat pentru stabilirea prețului proprietății, așa că acum va fi nevoie să îți creezi un cont și să listezi anunțul. 

Acordă multă atenție modului în care scrii anunțul, oferă detaliile exacte despre proprietate, dar pune și accentul pe punctele ei forte. Gândește-te care ar putea fi cumpărătorul ideal, tipul de persoană care ar avea bugetul necesar pentru o astfel de achiziție și pentru care proprietatea ta ar putea fi locuința de care are nevoie. Este o persoană singură? Este o familie, poate chiar cu copii? În funcție de aceste detalii, vei putea pune accentul pe diferite caracteristici ale imobilului și a zonei în care se află pentru a le trezi interesul. Poate fi vorba despre apropierea de mijloacele de transport în comun, de instituții de învățământ, de locuri de joacă pentru copii sau, din contră, de clădiri de birouri sau centre comerciale. 

De asemenea, va fi nevoie să realizezi o serie de fotografii relevante sau chiar un video de prezentare, în care să pui proprietatea într-o lumină bună. Gândește-te la ce informații ți-ar plăcea ție însuți să găsești într-un anunț de acest gen astfel încât să te determine să contactezi proprietarul și chiar să mergi să vezi imobilul. 

Listarea anunțului nu este suficientă, cu atât mai mult cu cât poate locuiești într-un oraș mare. Oferta va fi mare, deci șansele ca anunțul tău să se piardă în mulțimea de alte listări sunt mari. Ai putea lua în considerare achiziționarea unui pachet de promovare pentru anunțul respectiv, astfel încât, atunci când un potențial cumpărător caută pe platforma respectivă o locuință cu caracteristicile celei pe care tu o vinzi, anunțul tău să fie printre primele care îi vor fi afișate. 

Și din această perspectivă, pentru ca locuința ta să aibă parte de o promovare eficientă care se va încheia printr-o tranzacție, ai putea lua în calcul colaborarea cu o agenție imobiliară. Pe lângă listarea proprietății tale pe portalurile imobiliare, agenția are la îndemână și propriile comunități online unde se află deja persoane interesate de achiziții de proprietăți, dar și o bază de date proprie către care o poate promova. În plus, bugetele de promovare online ale agențiilor sunt semnificativ mai mari, dar și strategiile folosite sunt mai diverse. 

Ține cont de faptul că o promovare ineficientă înseamnă timp și bani pentru tine. Poate fi vorba de luni sau chiar mai mult, perioadă în care piața poate trece prin anumite schimbări care să ducă poate chiar la situația în care să fii nevoit să îți vinzi proprietatea mai ieftin. 

Dacă vei ține cont de aceste aspecte, ai șanse mari ca proprietatea ta să se vândă în intervalul de timp pe care ți l-ai propus, cu atât mai mult cu cât piața imobiliară este extrem de dinamică, existând cerere și ofertă.

Scurtă radiografie a pieței imobiliare actuale

piata-imobiliara-actuala

Te întrebi dacă este o perioadă bună pentru a-ți scoate proprietatea la vânzare? Iată câteva date care te vor ajuta să îți faci o imagine de ansamblu asupra ce se întâmplă pe piață. 

Potrivit datelor ANCPI, doar în luna iunie 2022, au fost tranzacționate la nivel național aproape 53.000 de imobile, dintre care 10.616 erau din București, 3495 din județul Ilfov, 2714 din județul Brașov, 2460 din județul Constanța și 2090 din județul Cluj. 

Piața imobiliară este, așadar, în continuare dinamică. După ce, în 2021, doar agențiile imobiliare din grupul RE/MAX au intermediat aproximativ 10.000 de tranzacții imobiliare în România, care au însumat peste 300 milioane de euro. Cele mai multe tranzacții intermediate au fost pe segmentul rezidențial (83%), urmat de terenuri (9%), comercial (4%), office (2%) și industrial (2%). 

Îți dorim succes în vânzarea proprietății tale, iar dacă decizi să apelezi la serviciile unei agenții imobiliare, suntem aici pentru a te ajuta. Rețeaua RE/MAX România are o acoperire foarte largă în întreaga țară. La nivelul național, avem peste 60 de birouri francizate, urmând ca până la finele acestui an, să crească numărul de francize la 90 de unități, cu focus în Iași, Timișoara, Craiova și multe alte reședințe de județ. Astfel încât, indiferent de zona în care se află proprietatea pe care o vinzi, vei reuși să găsești un birou RE/MAX.

 
bnr-btm-new-2

 

 

Află ultimele noutăți de la RE/MAX