Costurile înființării unei agenții imobiliare

Timp de citire: 10 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Îți dorești propria agenție imobiliară, însă nu știi la ce să te aștepți din punct de vedere al costurilor? Atunci când realizezi planul de afaceri, este important să iei în calcul și acest aspect: ce cheltuieli vor exista și în cât timp îți propui să le amortizezi. Astfel, te vei putea organiza cât mai bine, pentru a recupera investiția inițială și a putea obține profit.

Chiar dacă sumele pot să difere în funcție de anumite aspecte, cum ar fi zona în care deschizi afacerea sau promovarea agenției, este bine să știi pe ce vei cheltui banii și unde poți face economii. Iată, prin urmare, care sunt factorii care au impact asupra costurilor înființării unei agenții imobiliare.

Înregistrarea legală și taxele de înființare

Atunci când îți deschizi o afacere este necesar să te ocupi în primul rând de înregistrarea  legală a firmei. Acest lucru implică costuri pentru înregistrarea la Oficiul Registrului Comerțului, obținerea codului unic de identificare fiscală (CUI) și taxele de înființare a societății. 

Termenul în care rezolvi aspectele legale este în general destul de rapid: în câteva zile ai putea avea actele finalizate, astfel încât să îți poți începe activitatea. Iar cum o agenție imobiliară nu presupune existența stocurilor, precum în cazul celor mai multe afaceri, nu ai de ce să te gândești la cheltuielile ce țin de aprovizionare și furnizori.

Sediul agenției imobiliare

Orice agenție imobiliară necesită un spațiu adecvat pentru a desfășura activitățile zilnice, pentru a întâlni clienții și pentru a păstra documentele relevante. Ține cont de faptul că poziția biroului și aspectul acestuia pot fi elemente esențiale în atragerea potențialilor clienți. Cu siguranță ți s-a întâmplat și ție să judeci o afacere după prima impresie: un birou elegant și luminos îți transmite încredere și un plus de profesionalism.

Cheltuielile pentru spațiul de birou pot varia în funcție de locație, dimensiune și facilitățile oferite. Un spațiu office poate ajunge de la câteva sute la câteva mii de euro, mai ales dacă este vorba despre un oraș cu potențial, cum ar fi Cluj Napoca, Timișoara, Iași sau București. Totul ține de suma pe care ai disponibilitatea să o investești în chiria lunară. Bineînțeles, ai și posibilitatea de a cumpăra spațiul, însă dacă ești la început de drum și nu știi cum vor evolua lucrurile, poți începe prin a închiria. Astfel, dacă la un moment dat vei dori să extinzi agenția sau să o muți în altă zonă, va fi mai simplu să te reorientezi.

Va fi de asemenea necesar să achiziționezi elementele de bază pentru orice sediu: mobilier, adică birouri, scaune și canapele, echipamente electronice - laptopuri sau PC-uri, imprimante, telefoane și orice alt dispozitiv de care poți avea nevoie în activitatea zilnică.

Costurile lunare ce țin de înființarea unei agenții imobiliare

Este bine să îți faci o listă a posibilelor cheltuieli lunare, care vor include gazele, curentul, internetul, telefonia fixă, consumabilele, curățenia și asigurările. Nu uita să iei în considerare și benzina consumată pentru deplasări, precum și costurile asociate cu contabilitatea. Pune-ți lunar deoparte și o sumă pentru cheltuielile neașteptate. Astfel, în cazul în care vor fi necesare reparații în cadrul biroului sau vei avea nevoie de echipamente noi, vei avea mereu la îndemână o rezervă.

Așa cum spuneam, un mare avantaj ce ține de costurile înființării unei agenții imobiliare, spre deosebire de cele ale altui tip de afacere, constă în faptul că aici nu vei avea cheltuieli ce țin de stocuri. Nu va fi necesar să comanzi lunar produse, pe care să fie nevoie să le vinzi pentru a obține profit. Câștigurile depind pur și simplu de serviciile prestate.

Traininguri și resurse de dezvoltare profesională

Pentru a-ți crește șansele de succes, este recomandat ca atât tu, cât și agenții pe care îi recrutezi să fiți întotdeauna bine pregătiți din punct de vedere profesional. În afară de a fi la curent cu tendințele imobiliare și aspectele legislative, e bine să te perfecționezi cu cursuri de soft skills, precum comunicare, negociere sau time management.

Dacă alegi să deschizi o agenție în sistem de franciză RE/MAX, totul va decurge mai simplu în ceea ce privește educația. Te vei bucura de programe de training și mentorat și vei avea acces la o multitudine de cursuri care, în alte circumstanțe, ți-ar fi adus costuri considerabile.

Cheltuielile de marketing și promovare

Promovarea afacerii este esențială pentru a atrage clienți și pentru a-ți face brandul cunoscut, în special dacă pornești o afacere de la zero. Potențialii clienți încă nu te cunosc și, pentru a-și dori să lucreze cu tine, trebuie ca agenția să fie vizibilă și să se bucure de o bună reputație. În ziua de astăzi, acest lucru se rezolvă în mediul online, prin strategii de marketing bine puse la punct.

Investiția în marketing și publicitate poate implica costuri ridicate, de la crearea și promovarea website-ului, până la realizarea materialelor de marketing și sumele investite în campaniile online. Va fi necesar fie să angajezi una sau mai multe persoane care să preia activitățile de promovare, fie să colaborezi cu o agenție de marketing.

În cazul în care deschizi o franciză imobiliară RE/MAX, acest aspect se va rezolva cu cheltuieli reduse. Datorită asistenței în realizarea strategiei de promovare, a uneltelor și sfaturilor pentru a atrage și a păstra clienții, nu mai trebuie să îți faci griji pentru costurile solicitate de o agenție de marketing. În plus, agenția ta imobiliară va activa sub umbrela unui brand puternic, care atrage vânzătorii și cumpărătorii aflați în căutarea unor parteneri de încredere.

 

Deschiderea unei afaceri este un pas important, pe care nu vei regreta că l-ai făcut, atâta timp cât pornești la drum cu ambiție, dorință de reușită și o foarte bună organizare. Planificarea și gestionarea atentă a cheltuielilor, alături de un plan de afaceri solid și o abordare realistă, te pot ajuta să pui bazele unei agenții imobiliare de succes, capabilă să ofere servicii de calitate și să se dezvolte într-o piață competitivă.

Dacă dorești să afli mai multe despre costurile înființării unei agenții imobiliare în sistem de franciză și vrei să descoperi toate beneficiile pe care le ai când ești parte din rețeaua RE/MAX, te invităm să ne contactezi. 

Vrei să afli mai multe despre costurile înființării unei agenții imobiliare în sistem de franciză și să descoperi beneficiile pe care le ai când ești parte din rețeaua RE/MAX?

Discută cu un consultant RE/MAX

 

Află ultimele noutăți de la RE/MAX