Cum planifici promovarea online a unei proprietăți imobiliare

30 iulie 2020

Informatii utile

promovare online proprietate imobiliara - remax

Odată ce știi ce tipuri de instrumente ar trebui să folosești pentru a-ți promova online agenția imobiliară, este important să te asiguri că ai pus la punct și un plan clar de promovare, la care să te raportezi. 

În această planificare, este necesar să incluzi anumite aspecte esențiale: timpul pe care estimezi că îl vei investi în fiecare activitate, bugetul alocat promovării, bugetul fiecărei campanii și un obiectiv final. Descoperă în continuare cum planifici campaniile, astfel încât să te bucuri de rezultate vizibile.

Etapele promovării online a unei proprietăți imobiliare

În tabelul de mai jos vei găsi o exemplificare a etapelor de care ar trebui să ții cont în construirea unui plan de promovare pentru o proprietate imobiliară:

Etapa 1 Definirea ofertei (ce conține, prin ce se diferențiază, atuuri, etc) 20 min 0$
Etapa 2

Stabilirea si caracterizarea target-ului (vezi 10 întrebări-reper pentru definirea target-ului)

 
20 min 0$
Etapa 3  Crearea listei de cuvinte - cheie (Keyword Planner) și analiza tendințelor de căutare din piață (Keywords Trends) 1 h 0$
Etapa 4 Stabilirea bugetului care poate fi investit pentru promovare 30 min  0$  
Etapa 5  Selectarea instrumentelor de marketing potrivite  30 min 0$   
Etapa 6  Crearea conținutului (text și vizual) pentru fiecare acțiune de promovare variabil  0$
Etapa 7  Setarea și publicarea campaniilor Avg 15 minute/campanie   -
Etapa 8  Monitorizarea campaniilor 15 minute/zi 0$
Etapa 9 Asigurarea feedback-ului pentru leadurile care generează engagement/conversie   1 h  0$ 
  Etapa 10  Analiza rezultatelor    30 min 0$ 

Ce tip de conversii vei avea din zona online

Conversia reprezintă momentul în care cineva reacționează la call-to-action-ul ofertei tale (un call to action poate fi de forma: Află mai mult, Programează o vizionare, Contactează-ne).

plan de promovare online proprietate imobiliara - remax

Există mai multe elemente pe care le poți urmări, odată ce ai lansat o campanie de promovare online pentru o proprietate imobiliară. Îți recomandăm să analizezi constant atât campania de promovare per ansamblu, cât și rezultatele pe care le obții pe canalele specifice de comunicare. Cum te ajută asta? Simplu: vei realiza ce funcționează cel mai bine și unde poți aduce îmbunătățiri, pentru a crește rezultatele.

Iată câteva repere care te vor ajuta să înțelegi diferența conversiilor din online:

Număr total de vizite - Poți cuantifica numărul de vizite pe blogul tău, pe landing page-uri, pe campaniile pay-per-click. Numărul total de vizite îți va oferi o imagine asupra traficului generat de campaniile tale.

Link-click - un tip de conversie pe care ți-l dorești în special atunci când ai postat pe blog o prezentare a ofertei tale și vrei ca ea să aibă vizibilitate mare. În Facebook Ads acest tip de conversie are ca efect și creșterea paginii tale, din punct de vedere al numărului de like-uri și al engagementului.

Generare de lead-uri - este un rezultat grăitor pentru campanii și pentru serviciile tale imobiliare. Practic, audiența ajunge la o conversie directă în zona de sales - de exemplu, programarea unei vizionări.

Apeluri venite direct din ad-uri - statisticile spun că aproximativ 70% din utilizatorii mediului online au apelat la un moment dat cel puțin o dată numărul de telefon prezent într-un ad. Dacă plasezi în anunț un număr de contact sub formatul click-to-call, ai șanse semnificativ mai mari să fii apelat.

Citește și: Ce instrumente de marketing folosești pentru promovarea proprietăților imobiliare și atragerea clienților

Cum transformi un lead din online în client final

Pentru a face trecerea de la lead la client, este foarte important să înțelegi, înainte de toate, în ce fază se află audiența ta. Iată care sunt principalele etape pe care le parcurge un cumpărător în interacțiunile sale cu un brand:

Awareness - clientul abia resimte nevoia serviciului sau produsului respectiv și analizează piața, pentru a se informa

Consideration - clientul începe să cântărească ofertele pe care le are la dispoziție, luând în calcul beneficiile

Decision - se realizează tranzacția, în funcție de beneficiile pe care clientul le-a observat în oferta ta

Marketing-ul îți oferă o serie de oportunități la nivel de vânzare, de care vei fi conștient pe tot parcursul campaniilor, odată cu apariția primelor conversii.

Ce vei face mai departe cu aceste conversii depinde în cea mai mare măsură de tine, cu atât mai mult cu cât scopul tău este să le transformi în potențiali clienți, cu interes crescut pentru oferta ta.

Îți prezentăm în continuare cele mai comune situații cu care te vei întâlni pe parcursul derulării unei campanii și recomandările noastre cu privire la cum trebuie abordate aceste situații:

SITUAȚIA 1

Utilizatorul a întreprins o acțiune în urma mesajelor de marketing lansate de tine - în special la nivel informativ.

Recomandare: poți face retargeting/remarketing pentru cei care se încadrează în această categorie, folosind mesaje ultra-targetate, care să-i ducă spre un call-to-action. Asta înseamnă că următoarele anunțuri se vor îndrepta direct către interesele lor, punând accent pe beneficiile oferite de serviciile tale.

Tot în această situație, poți apela la nurturing prin e-mail, pentru un plus de personalizare a mesajului.

Citește și: 4 recomandări utile cum să te promovezi pe social media

SITUAȚIA 2

Utilizatorul este interesat de informații specifice cu privire la oferta ta și a întreprins acțiuni concrete (a completat un formular, de exemplu).

 

proprietate imobiliara - plan promovare online remax

Recomandare: întrucât interesul este mare și imediat, este importantă o interacțiune punctuală între tine și client. Îl poți invita prin telefon sau prin e-mail la o vizionare sau la o prezentare directă a proprietății.

Citește și: Cum să folosești YouTube-ul pentru promovarea serviciilor și proprietăților

SITUAȚIA 3

Utilizatorul a programat o vizionare sau a apelat numărul de contact prezent în ad-uri.

Recomandare: Lead-ul a ajuns deja în zona de vânzare. Experiența ta în domeniul imobiliar își va spune din acest punct cuvântul, independent de mesajele de marketing care l-au adus în această fază.

 



Vezi lista completă
pentru

Cursurile Online de marketing imobiliar RE/MAX


 

Publicat de Kati Rosca

Kati este o persoană sinceră, corectă, organizată și creativă. Corectitudinea și sinceritatea sunt 2 valori importante pe care le apreciază la oameni. Este pasionată de cărți și călătorii. Absolventă a 2 facultăți, Litere și Drept. Îi place ceea ce face și se dedică 100 % pentru aceasta.