Interviu Camelia Șucu - CEO ClassIN, despre amenajarea proprietătilor

Timp de citire: 8 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

cameliasucu

Românii au dezvoltat în ultimii ani un apetit puternic pentru obiecte de lux și elemente de decor deosebite din punct de vedere estetic. Nevoia este poate una inconștientă de a acoperi sau compensa deceniile de gri, sau de a readuce exuberanța și entuziasmul pentru frumos din perioada interbelică.

În cadrul unui interviu, Camelia Șucu - CEO ClassIN, împărtășește echipei RE/MAX tendințele din design-ul interior de lux din România și cum acestea pot contribui la creșterea valorii unei proprietăți imobiliare prin conceptul de house staging.

Putem vorbi despre servicii de calitate pe piața de design interior în România orientate către client?

Serviciile de lux de calitate reprezintă o condiție clară de supraviețuire și nu de departajare, iar în segmentul premium, acestea sunt orientate către client. Cerințele pentru frumos ale consumatorului român au crescut după 2008, când acesta a început să își dorească un stil de viață așa cum a văzut în călătoriile făcute în străinătate sau în revistele de specialitate.

Au românii un apetit crescut pentru produsele de lux în ceea ce privește designul interior și proprietățile premium?

Apetitul românilor pentru lux a existat dintotdeauna, s-a manifestat clar în perioada interbelică, apoi a revenit după 1990. Nevoia este poate de a acoperi culorile gri cu care au fost obișnuiți mai multe decenii, de a transforma spațiul locuit în acasă, iar tendința este una în creștere mai ales pentru că există o clasă socială cu potențial financiar.

Care sunt tendințele în amenajarea proprietăților de lux în 2019?

Se poate vorbi despre tendințe la nivel estetic, o reîntoarcere la art-nouveau, la anii 1960, poate mai puțin minimaliste, cu mai multă culoare și mai extravagant. Există și tendințe de consum, pentru obiecte de design semnate de nume mari din designul internațional.

Cum s-a schimbat clientul român de-a lungul timpului?

Românul are o capacitate de schimbare, o adaptabilitate extraordinară și un apetit foarte crescut către frumos. S-a schimbat tendința de la a cumpăra numai obiecte, la a cumpăra obiecte într-un proiect integrat.

 

Click me

Care sunt avantajele pentru clienți atunci când colaborează cu un specialist în amenajarea locuințelor?

Este nevoie de profesioniști în design interior pentru a ține bugetul disponibil în frâu. Avantajul constă într-o economie de timp, de bani și o reușită din punct de vedere estetic. Este ca atunci când vezi o piesă vestimentară într-un magazin și o cumperi pentru că îți place, dar când ajungi acasă realizezi că nu se potrivește cu alte haine. Atunci revii în magazin și mai cumperi alte obiecte vestimentare ca să faci o ținută completă. Similar cu obiectele de mobilier. Și în loc să cumperi singur o piesă de mobilier care ar putea să nu se potrivească acasă, dacă apelezi la un designer, va știi fie să o pună în contextul deja existent, fie să îti recomande altceva în același stil care se potriveste cu spațiul tău. De aici și economia de bani. Cumperi o singură dată acele piese de mobilier care definesc un stil.

Ce reprezintă conceptul de house staging în tranzacționarea proprietăților imobiliare?

House staging-ul este urmarea firească a clientului care a început să apeleze la un profesionist, de aceea amenajarea proprietății pentru o viitoare vânzare este esențială. Și pe piața imobiliară există tendința ca brokerul sau clientul care vinde o proprietate să își dorească să lucreze cu profesioniști deoarece amenajarea unei proprietăți îi poate crește valoarea acesteia cu până la 20%. Clientul nu va vedea un spațiu gol, pereți, parchet și gresie, ci va vedea un camin, se va putea vedea locuind acolo.

Puteți să ne oferiți câteva exemple de proiecte interesante de design interior marca ClassIN?

Proiecte interesante sunt tot timpul. Fiecare proiect este unic, iar fiecare client este unic atunci când îți cere să-i transformi dorințele unice în Acasă. Echipa de la ClassIN se transpune mereu în poziția clientului.

Cum vi s-a părut colaborarea cu RE/MAX din postura de client care a vândut o proprietate imobiliară.

Cei de la RE/MAX sunt profesioniști și m-au ajutat să vând o proprietate imobiliară. Agenții RE/MAX s-au ocupat de proiect ca și cum ei ar fi fost clienții.

Cum caracterizați evoluția pieței imobiliare din România?

Un antreprenor are un simț propriu după care se ghidează. Piața imobiliară s-a restartat acum trei ani de zile, a început cu proprietăți mici, iar anul trecut au început să apară și proiectele premium. Eu văd o creștere, iar cât timp este cerere, și oferta trebuie să se alinieze.

Ce sfaturi ați oferi unei persoane care dorește să vândă o proprietate imobiliară?

Atunci când a fost nevoie să cumpăr și când a fost nevoie să vând am preferat să apelez la serviciile unui profesionist pentru economia de timp și pentru informațiile pe care acesta le deține. Am făcut greșeala de a mă întâlni personal cu potențiali cumpărători și am pierdut foarte mult timp. Românii au crescut mult în educație și au început să apeleze la specialiști din orice domeniu.

Află ultimele noutăți de la RE/MAX