Kati Roșca
#Sfaturi business
Kati Roșca / 24 noiembrie 2017

Cum definești strategia de recrutare a agenților imobiliari

Timp de citire: 9 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

header-articol-remax.png

Fiind broker owner al unei agenții imobiliare, ai de atins obiective ca îmbunătățirea serviciilor oferite, a rezultatelor obținute în urma tranzacțiilor încheiate, a culturii organizaționale.

Știai că existența unei strategii de recrutare a agenților noi lipsește în cadrul multor agenții? Dacă faci parte din categoria broker ownerilor care nu au conturată o astfel de strategie, îți propunem să răspunzi la o serie de întrebări critice pentru succesul eforturilor tale de recrutare.

Beneficiile de a face parte din agenția ta imobiliară sunt clar exprimate?

Recrutarea de resursă umană nouă este similară cu atragerea publicului țintă și procesul de transformare a acestora în clienți: trebuie să scoți în evidență ceea ce e unic la agenția ta în comparație cu celelalte de pe piață și să explici de ce reprezentați cea mai potrivită alegere pentru nevoile unui agent.

Recrutarea de noi agenți poate fi un proces de durată, ce trebuie să aibă la bază misiunea, obiectivele și cultura agenției.

Există câteva moduri în care poți contura o declarație clară privind beneficiile de a face parte din agenția ta:

  • Definește clar valorile tale - modul în care vrei să fie perceput brandul agenției tale pe piață. Asigură-te că această imagine este creată și menținută de către agenții tăi;
  • Pregătirea unei strategii de marketing eficient prin care echipa ta adoptă tactici moderne pentru creșterea numărului de proprietăți tranzacționate, creșterea prezenței digitale și atingerea obiectivelor proprii;
  • Educarea constantă a membrilor echipei atât prin eforturi interne, cât și prin participarea la evenimente educaționale externe;
  • Existența activităților de team-building care să îmbunătățească relațiile din cadrul agenției

În ce fel oferă tehnologia suport pentru business-ul tău și cum e integrată în sarcinile zilnice?

Dacă recunoști că în agenția ta, tehnologia nu e folosită activ, e un lucru care va ridica semne de întrebare candidaților tineri, și nu numai. Domeniul imobiliar a devenit puternic digitalizat și dacă nu folosești tool-uri actuale pentru a-ți îmbunătăți marketingul și vânzările, sunt șanse mari ca și totalul de tranzacții să aibă de suferit.

Agenții imobiliari profesioniști se așteaptă ca agenția lor să ofere cea mai bună tehnologie pentru a converti prospecții în noi tranzacții. Dacă nu te poți lauda la capitolul tech, ar trebui să fie una dintre prioritățile tale.

Înțelegi și promovezi eficient cultura agenției tale pentru a atrage candidații ideali?

Cultura organizațională este o componentă extrem de importantă în atragerea și retenția de noi agenți. Studiile din diferite industrii arată că un mediu de lucru populat de oameni fericiți, care oferă suport colegilor, contribuie la satisfacția și productivitatea angajaților, aducând rezultate mult mai bune decât un mediu solicitant.

Desigur, nu spunem că trebuie să încurajezi delăsarea, dar ai nevoie să conturezi aspecte atrăgătoare în cadrul culturii agenției tale, cum ar fi sărbătorirea reușitelor individuale și colective, promovarea comunicării deschise sau susținerea de team building-uri regulate. Orice mod de recunoaștere a eforturilor va crește proactivitatea, acțiunea și loialitatea agenților.

Tu și echipa ta sunteți capabili să oferiți suportul necesar pentru ca agenții noi să crească?

Un mic test de sinceritate: care e stilul tău de conducere ca broker owner? Ești mai rigid sau deschis ideilor noi și aplicării acestora?

Agenții noi și mai ales cei tineri vor să aibă alături un superior care nu este un dictator, ci mai degrabă cel care le pune la dispoziție sistemele necesare pentru reușită. În rândul tinerilor agenți este extrem de apreciat mediul de lucru bazat pe colaborare și sentimentul că încurajați să vină cu idei și energie pentru o cauză comună.

Dar, indiferent de vârstă, toți agenții noi vor avea nevoie de mai mult timp pentru a învăța mersul lucrurilor în agenție, iar dacă sunt chiar la început de carieră, mersul lucrurilor în domeniul imobiliar. Tu ești cel care setează modul în care agenția se implică în creșterea noilor agenți.

Oferi educație continuă și mentorat pentru agenții noi?

Educația, programele de training, de mentorship, sunt ceea ce au nevoie agenții noi și cei debutanți, pe lângă suportul tău ca broker owner. De fapt, educația continuă este un element vital pentru toți agenții imobiliari, care își doresc menținerea calității serviciilor la un nivel înalt.

Probabil a trecut mult timp de când ai debutat în imobiliare, dar sigur îți amintești cum a început totul și, trebuie să recunoști, n-a fost ușor, așa că dă dovadă de empatie: împărtășește din cunoștințele tale, din experiența de lucru, înconjoară agenții tăi cu energie pozitivă, chiar și atunci când există multe provocări. Rolul tău de mentor este unul important nu doar pentru agenți, ci și pentru tine, căci ai ocazia de a te înconjura de agenții pe care ți-i dorești.

Investiția în strategia de recrutare e importantă atât pentru calitatea forței de muncă din cadrul agenției tale imobiliare, dar și pentru menținerea la cele mai înalte standarde a serviciilor pe care le oferi.



Vrei să faci parte din rețeaua RE/MAX?

Află mai multe despre ce beneficii îți aduce franciza RE/MAX!

VEZI DETALII

Află de ce avantaje te bucuri ca agent RE/MAX!

VEZI DETALII

Află ultimele noutăți de la RE/MAX