Kati Roșca
#Agenti
Kati Roșca / 15 decembrie 2022

Cum să recrutezi cei mai buni agenți pentru biroul tău, în contextul planurilor pentru 2023

Timp de citire: 15 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

 

Domeniul imobiliar poate fi unul extrem de competitiv, chiar și atunci când vine vorba de recrutare. Mulți agenți se află pe radarul mai multor birouri, iar brokerii trebuie să iasă în evidență pentru a atrage cele mai bune talente.

Pentru a fi cu un pas în fața competiției este crucial să știi cum să recrutezi agenți imobiliari care să se integreze rapid în echipa ta. Fie că ai deja un birou imobiliar de mai mult timp sau ești la început de drum, acest articol te va ajuta să desfășori un proces de recrutare de succes, prin care să atragi și să reții cei mai buni agenți.

 

1. Folosește-te de imaginea biroului tău și ajută-ți agenții să își creeze propriul brand

img-1

Unul dintre principalele motive pentru care un agent poate să aleagă un birou imobiliar este brandul din spatele acestuia. Dacă ai o imagine solidă, ușor de recunoscut și cu o reputație bună, atunci îți va fi mult mai ușor să atragi talente. În schimb, dacă ești la început de drum, s-ar putea să fie nevoie de mai multă muncă pentru a atrage oamenii potriviți în echipa ta.

Creează un brand solid care să atragă atât clienți, cât și potențiali angajați prin:

  • strategii de marketing;
  • comunicări pe social media și pe site;
  • participări la evenimente;
  • conectare permanentă la ultimele noutăți din marketing și domeniul imobiliar

Comunică prin articole, conținut video sau imagini, iar cu timpul vei deveni o autoritate în domeniu.

Prin Franciza RE/MAX, agenția ta imobiliară va avea în spate un brand care atrage vânzătorii, cumpărătorii și agenții.

Chiar dacă ai deja un birou imobiliar cunoscut sau faci parte dintr-o franciză, este extrem de important ca și agenții tăi imobiliari să își creeze o imagine publică pozitivă. 

Ca parte a procesului de recrutare, prezintă planurile tale pentru crearea unui brand personal, cum poți să îi ajuți în acest sens, ce au de câștigat și cum este benefic acest lucru, atât pentru agent, cât și pentru birou.

 

2. Oferă un proces facil de tranziție

img-2

Agenții de top vor să lucreze cu tehnologie de ultimă generație și să facă un impact pozitiv încă din primele zile, iar pentru a le facilita acest lucru ai nevoie de un proces facil de tranziție.

Asigură-te că biroul tău imobiliar dispune de software precum: sistem intranet, CRM, tool-uri prin care să creeze formulare, un sistem de promovare eficient, dar și traininguri specializate și suport pentru agenții începători.

Cu cât procesul de tranziție este mai ușor și agenții noi se integrează mai repede în echipă, cu atât succesul va veni mai rapid.

Dacă îți este dificil să acoperi toate sugestiile software de mai sus, alătură-te oricând rețelei RE/MAX și îți oferim acces la toată infrastructura ca să facilitezi nu doar munca echipei tale, ci și recrutarea de noi persoane potrivite.

 

3. Participă la evenimente și nu uita de networking

img-1

Participă la evenimentele locale și naționale din sfera imobiliarelor și încearcă să creezi cât mai multe conexiuni cu ceilalți participanți. Cu cât vei cunoaște mai multe persoane, cu atât șansele de a găsi un agent imobiliar perfect pentru echipa ta sunt mai mari.

Mai mult, ca un owner de business în domeniul imobiliarelor, trebuie să fii mereu vigilent și în căutare de noi talente, chiar și atunci când nu ai nevoie. Dacă aștepți momentul perfect de recrutare, s-ar putea ca persoana potrivită pentru echipa ta să lucreze deja în altă parte (posibil chiar și la competitorii direcți).

BONUS: Ia în considerare să creezi propriile evenimente. Astfel, numele tău și al biroului tău vor fi din ce în ce mai folosite, brandul companiei tale va avea de câștigat și vei atrage profesioniști din domeniu mai aproape de tine.

 

4. Oferă programe de training și mentorship și recrutează talente cu diferite grade de experiență

img-4

Nu întotdeauna cei mai valoroși oameni sunt cei care au ani întregi de experiență. Există mereu tineri care de abia așteaptă să fie descoperiți și să își spună cuvântul în acest domeniu.

Atunci când recrutezi persoane cu diferite niveluri de experiență, trebuie să poți manageria seturi variate de așteptări. Agenții cu experiență pot dori tehnologie și un mediu de lucru de ultimă oră, în timp ce agenții noi vor să își dezvolte skill-urile, să își creeze un brand personal sau să învețe de la un mentor.

Programele de training și mentorship sunt foarte importante pentru agenții noi deoarece vor să își dezvolte o carieră în domeniul imobiliar, iar primind ajutorul de care au nevoie, șansele de a alege birou tău cresc considerabil.

Prin aceste programe compania ta va fi competitivă și chiar și agenții cu experiență vor putea beneficia de pe urma trainingurilor, mediul imobiliar fiind într-o continuă schimbare.

De exemplu, francizele RE/MAX se bucură de traininguri specializate și suport. Membrii francizelor au acces la o multitudine de cursuri care, în alte circumstanțe, ar aduce costuri mari oricărei agenții.

 

5. Investește în tehnologie de ultimă oră

img-5

Tehnologia este o componentă esențială pentru orice birou imobiliar. De la căutarea proprietăților, evaluare, vânzări, cumpărări, comunicare și multe altele, tehnologia ușurează munca oricărui agent.

Mai mult, tehnologia poate ajuta un birou să clădească, să mențină și să crească echipele de agenți. Înainte de a-i impresiona pe clienți, trebuie să impresionezi echipele pe care le gestionezi.

Investiția în tehnologie de ultimă oră ar trebui să fie o prioritate pentru biroul tău, iar cele mai importante asset-uri sunt:

  • Software pentru gestionarea documentelor: cu cât ai mai mulți clienți, cu atât ai de gestionat mai multe documente, așa că vei avea nevoie de un software care să te ajute cu stocarea, gestionarea și catalogarea.
  • Instrumente de video marketing: pentru a atrage atenția, ai nevoie de video. Clipurile video și tururile virtuale pot face diferența atunci când ești în căutare de cumpărători.
  • Soluție CRM: similar cu software-ul pentru gestionarea documentelor, un CRM te ajută să gestionezi contactele și dorințele clienților tăi. Prin automatizarea unor task-uri, un time management bine pus la punct și informații la câteva click-uri distanță, o soluție CRM poate atrage agenți de top pentru biroul tău.
  • Soluții de contabilitate: având în vedere sumele mari de bani pe care le vei gestiona, ai nevoie de o tehnologie precisă care să îți protejeze compania de eventuale greșeli. O soluție de contabilitate performantă îți ajută compania prin corectitudine, consistență și scalabilitate.

 

Sugestii bonus

Uite alte câteva idei care să te ajute să recrutezi cei mai buni agenți pentru biroul tău, în contextul planurilor pentru 2023:

  • Creează o listă de e-mailuri cu potențiali viitori agenți și rămâi în contact direct cu ei.
  • Folosește reclame plătite pentru a atrage talente de top.
  • Recunoaște public succesul agenților tăi.
  • Creează o cultură puternică în biroul tău și evidențiază valorile echipei.
  • Construiește o prezență puternică în online (website, social media etc.).

 

Recrutarea celor mai buni agenți pentru biroul tău poate fi mai ușoară dacă faci parte din RE/MAX, franciza numărul 1 în imobiliare.

Franciza RE/MAX este un sistem care îți arată în detaliu cum să conduci o afacere în real estate, apoi îți oferă instrumentele necesare în derularea optimă a acesteia:

  • Model de business de succes
  • Brand puternic recunoscut național și internațional
  • Traininguri specializate și suport
  • Sisteme de promovare eficiente
  • Asistență în dezvoltarea agenției

Discută cu un consultant

 

Află ultimele noutăți de la RE/MAX