Marius Melniciuc, Sales Associate la RE/MAX Family în Oradea, vorbește despre modul de lucru între client și agent atunci când optează pentru reprezentarea exclusivă a proprietății, avantajele colaborării și rezultatele obținute.
Ce presupune semnarea unui contract de reprezentare exclusivă între agent și client?
Reprezentarea imobiliară exclusivă presupune existența unui contract de reprezentare încheiat între proprietar și agentul imobiliar în cadrul procesului de tranzacționare, prin care agentul se angajează să reprezinte interesele proprietarului, asigurând tranzacția în cei mai buni termeni și punând în valoare proprietatea printr-un plan de marketing profesionist. De asemenea, aceasta asigură o expunere cât mai largă în piață printr-o abordare unică și o transparență totală pentru a obține în cel mai scurt timp prețul cel mai bun dorit de proprietar și cu cel mai mic efort din partea sa.
Pentru ce tip de tranzacții recomanzi reprezentarea exclusivă?
Recomand reprezentarea exclusivă pentru toate tipurile de tranzacții.
Ce rețineri au clienții când le propui colaborarea în reprezentare exclusivă?
Majoritatea clienților au reținerea de a semna un contract de reprezentare exclusivă, deoarece consideră că rămân blocați, crezând că este o limitare dacă lucrează cu un singur agent. Astfel, unii clienți cred ca e mai bine să colaboreze cu mai multe agenții pentru a avea o deschidere mult mai mare către potențialii cumpărători.
Însă dacă explici corect clienților ce înseamnă reprezentarea exclusivă versus intermedierea imobiliară, 99% dintre aceștia vor alege reprezentarea exclusivă. Dar numai dacă informaţiile prezentate sunt corecte. Pentru că la reprezentarea exclusivă, interesul clientului este singurul care contează, spre deosebire de intermediere, unde există trei interese: cel al vânzătorului, cel al cumpărătorului şi cel al agentului.
De ce să vinzi și să cumperi prin reprezentare exclusivă?
Avantajele pentru care clienții aleg reprezentarea exclusivă sunt:
1. Agentul va fi plătit doar pentru rezultate și doar în perioada contractuală.
În acest fel, vei fi sigur că agentul ales de tine va face tot posibilul pentru a-ți reprezenta interesele în cel mai profesionist mod.
2. Stabilirea prețului corect de listare, marja de negociere și prețul final de vânzare.
Fără să fie implicat emoțional, agentul îți va propune un preț de vânzare real al proprietății, pe baza unei analize comparative a imobilului și un studiu de piață cu ofertele actuale cu care ”concurezi” și ultimele proprietăți vândute.
3. Realizarea unei ședințe foto și video de către un profesionist.
Trebuie să știți că înainte de realizarea ședinței foto și video există un proces de pregătire a proprietății din punct de vedere estetic și armonie vizuală ce va ajuta cumpărătorul să se regăsească mai ușor în acea proprietate. Pozele și filmările sunt realizate de obicei de o echipă specializată care deține echipamente profesionale care reușesc să scoată în evidență calitățile proprietății. Acest proces este esențial și vital pentru următoarea etapă, marketingul proprietății.
4. Planul de marketing și promovarea proprietății.
Suntem în era digitală și a mediului online, unde este esențial să știi să faci un marketing bun pentru a avea succes pe piață. Agentul profesionist știe să facă bine acest lucru și are în spate o întreagă echipă care îl ajută să-și îndeplinească obiectivul. Deci când alegi să lucrezi cu un agent profesionist, vei lucra cu o echipă dedicată proiectului tău. Promovarea va avea loc atât online (portaluri imobiliare, website agenție, canale social media, email marketing etc.), cât și offline (bannere, flyere, cataloage, ziare locale, open-house, târguri etc).
5. Comision 0% pentru cumpărător.
Comisionul zero reprezintă un impuls major pentru potențialii cumpărători care au un interes asupra proprietății.
6. Trierea cumpărătorilor și procesul de vizitare a proprietății.
Din acest punct de vedere, proprietarul poate fi liniștit că nu va avea de-a face cu persoane aparent interesate, zeci de agenți care doar vizionează proprietatea, persoane care transmit neîncredere sau clienți nepregătiți financiar. Agentul reprezentant va selecta doar clienții potriviți care primesc o serie de întrebări esențiale în procesul de precalificare. În plus, orice vizită a proprietății va fi doar în prezența agentului după identificarea clientului.
7. Colaborare deschisă cu agențiile imobiliare partenere.
Reprezentarea exclusivă are avantajul colaborării cu agențiile și agenții imobiliari care pot avea cumpărătorul potrivit pentru proprietatea reprezentată. În acest fel, proprietarul are doar de câștigat.
8. Suport tehnic, juridic și direcționarea procesului de vânzare către succes.
O tranzacție imobiliară poate fi foarte complexă, cu obstacole ce pot îngreuna procesul tranzacționării. Datoria agentului este să rezolve situațiile neprevăzute și să finalizeze cu succes tranzacția.
9. Informare cu statistici asupra campaniilor și feedback-ul clienților.
Agentul ales va pune la dispoziția clientului rapoarte cu date despre promovarea proprietății, despre vizualizări și click-uri din campaniile de promovare și despre feedback-ul clienților care au vizitat proprietatea, rapoarte și analize periodice despre evoluția pieței la nivel teritorial și național.
Ce rezultate obțin clienții care optează pentru reprezentarea exclusivă?
Preț mai bun, proces de tranzacționare mai scurt, transparența comunicării, promovarea proprietății, implicarea totală a agentului.
Care este nivelul de satisfacție a clienților care au acceptat reprezentarea exclusivă?
Nivelul de satisfacție a clienților care au acceptat reprezentarea exclusivă este mult peste așteptări. Am avut clienți extrem de mulțumiți în urma serviciilor oferite prin contractul de reprezentare exclusivă.