Nu există secrete magice sau trucuri care să îți aducă rezultatele dorite din email marketing, dar există bune practici pe care dorim să ți le facem cunoscute. I-am întrebat pe colegii noștri ce îi ajută să obțină ceea ce își doresc de la email-urile pe care le trimit către lista lor de contacte.
Ne-au confirmat ce ne spun și cărțile de marketing: felul în care formulezi subiectul email-ului, textul care alcătuiește corpul email-ului și valoroasele butoane sau formulări de tip ”call-to-action” sunt decisive pentru rezultatele obținute.
Într-un articol publicat în urmă cu ceva timp pe blogul RE/MAX România, îți prezentam câteva sfaturi pentru a aplica eficient email marketing-ul. Îți spuneam atunci ce te ajută să construiești relații de lungă durată, cum poți să crești retenția prospecților și clienților și să folosești email marketing-ul pentru a obține recomandări.
De data aceasta ne îndreptăm atenția către acele elemente care motivează oamenii să deschidă
email-urile pe care tu le trimiți, să citească conținutul pe care l-ai pregătit în acel email și să urmeze acțiunea pe care le-o propui ca pas următor.
Ai probabil doar trei sau patru secunde ca să atragi privirea cititorului. Atât îi va lua să se hotărască dacă merită sau nu să deschidă email-ul de la tine. De aceea, un element de importanță majoră este subiectul pe care îl compui și îl văd contactele tale. Ca să te asiguri că e unul eficient:
- Informează și rămâi scurt și la obiect ca oamenii targetați să citească ușor mesajul tău când scanează inbox-ul;
- Transmite ceva important, valoros sau de oportunitate pentru a determina audiența să deschidă;
- Construiește încrederea prin conținut potrivit cu subiectul ales;
- Încearcă să nu depășești 50-60 de caractere ca să te asiguri că întreg subiectul este afișat;
- Cele mai bune subiecte sunt specifice, scurte și convingătoare;
- Evită cuvintele care atrag după sine încadrarea ta ca ”spam”, dar experimentează cu precauție cuvintele care crezi că ar putea funcționa.
Oricum ai pune în practică sfaturile de mai sus, ai curaj și fii creativ în scrierea subiectelor tale și urmărește care stiluri sau cuvinte îți aduc o rată de deschidere mai mare.
Corpul email-ului
Acum, când contactele au deschis mesajul, trebuie să vadă conținut care să le rețină atenția în continuare. Corpul email-ului trebuie să fie strict legat de ceea ce ai scris în subiect și să fie scurt, consistent, ușor de parcurs și procesat.
Conținutul de calitate se concentrează asupra clienților tăi actuali sau potențiali. Află ce probleme au și scrie despre rezolvarea lor. Învață-le obiceiurile și pasiunile și îmbină-le cu expertiza ta pentru a obține conținut care atinge coarda sensibilă. Fii sigur că textul pe care îl incluzi în email servește intereselor publicului tău țintă, nu intereselor tale.
- Împărtășește informație care nu e despre afacerea ta, dar e adiacentă domeniului în care ești expert. Spre exemplu, poți să scrii despre finisajele sau renovările care oferă plus-valoare unui imobil;
- Evită să vinzi sau să faci un pitch prin email-urile tale. Mai degrabă poți să îți dovedești expertiza prin subiecte interesante și să creezi astfel imaginea unui profesionist;
- Menține o frecvență constantă pentru email-urile tale. Să trimiți șase pe săptămână nu va face decât să crească rata de dezabonare.
Butoane și mesaje de tip ”call-to-action”
Email-urile pe care le trimiți au două scopuri:
- Să te mențină pe primul loc în mintea consumatorului cu ajutorul unui conținut interesant,
- Să te ajute să generezi mai mult business.
Butoanele sau mesajele ”call-to-action” trebuie să exprime pasul următor pe care dorești ca publicul țintă să îl realizeze, cum ar fi ”Descarcă broșura”, ”Înscrie-te” sau ”Programează o întâlnire”.
Când scrii un email, trebuie să ai mereu în minte și care e următorul pas pe care vrei să îl facă un contact, așa că pentru fiecare email trebuie să îți setezi un obiectiv. Spre exemplu, email-ul tău poate să includă primul paragraf dintr-un articol pe care l-ai scris pe blogul tău, iar butonul call-to-action poate fi ”Citește mai mult” sau ”Citește continuarea”. Dacă organizezi un concurs, pasul următor poate fi să îi inviți pe contul tău de Facebook sau pe site pentru a se înscrie.
Oricare ar fi scopul email-ului tău, asigură-te că are call-to-action și ține minte că email-ul nu generează vânzări imediate, ci menține un dialog între tine și contactele tale.
Dacă vrei să afli mai multe despre promovarea proprietăților în mediul online, te invităm să descarci gratuit un ghid creat în jurul acestui subiect.