Eusebiu Burcaș: ”Un fond de siguranță este tubul tău de oxigen când ai venituri fluctuante”

Timp de citire: 8 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

header-art-webinar.png

Eusebiu Burcaș, Senior Consultant și Trainer & Financial Coach, ne-a explicat în webinarul lunii octombrie cum se aplică principiile de bază ale profitabilității în antreprenoriatul imobiliar.

Împreună cu gazda emisiunii, Răzvan Cuc, Președinte RE/MAX România, Eusebiu Burcaș ne-au prezentat pe rând:

  • Elementele cheie în gestionarea banilor personali pentru agenți
  • Rolul de consultant financiar al agentului de vânzări
  • Recomandări pentru cei care dețin o agenție imobiliară

Te invităm să descoperi câteva dintre ideile culese de noi din înregistrarea video a webinarului sau, dacă îți dorești să (re)vezi integral evenimentul, să dai click mai jos:

obtineacces.png

 

Elementele cheie în gestionarea banilor personali pentru agenți

În cazul agenților imobiliari, veniturile sunt condiționate doar de succesul tranzacției, deoarece, spre deosebire de alți prestatori de servicii, timpul investit pentru intermedierea unei tranzacții nu este remunerat.

Aceasta este una și din cele mai mari provocări ale agenților imobiliari - fluctuația veniturilor. De aici decurg și alte probleme - demotivarea, nevoia de a depăși temeri, de împrumuturi. În condițiile unor cheltuieli lunare fixe și a unor venituri variabile, trebuie găsit un echilibru.

Eusebiu Burcaș sfătuiește agenții imobiliari să strângă banii într-un fond de siguranță sau de urgență care să reprezinte un tub de oxigen pentru o perioadă de 6 luni. Trainerul sfătuiește să ai o listă cu toate cheltuielile fixe pe baza căreia să întocmești un buget. 

”Economisind ai un tub de exigen, ai bani pentru a cumpăra bunuri de valori mai mari și ai fonduri pentru a investi, a-ți diversifica activitatea în arii conectate cu domeniul imobiliar.” - Eusebiu Burcaș

Rolul de consultant financiar al agentului de vânzări

Ca și agent imobiliar ai de răspuns mai mult decât întrebărilor legate de imobil în sine căci acționezi și ca un consultant financiar pentru cele trei tipuri de cumpărători de imobile: cei aflați la prima achiziție, cei care doresc un upgrade și cei care doresc să facă o investiție.

Pentru cei aflați la prima investiție poți realiza o listă de documente și acte de care știi că vor avea nevoie pentru achiziția primului imobil sau pentru a obține un credit ”Prima Casă”. Un tool foarte util pentru a face sugestii clienților care nu știu ce metodă de finanțare să aleagă este să folosești agregatoarele de oferte bancare.

La fel se poate face și în cazul celor care doresc să schimbe imobilul actual cu unul mai mare. Cum la vânzarea unei proprietăți pentru achiziția uneia mai mari va fi nevoie de bani în plus pentru a trece la următorul nivel, tu vei putea fi cel care îl ajută să aleagă între creditul de nevoi personale și cel ipotecar.

Cumpărătorii interesați de investiție reprezintă cel mai sofisticat segment, fiind oamenii care știu cum se fac banii, vor randament din investițiile lor și sunt nemulțumiți de depozitele bancare. Ca să oferi consultanță financiară, trebuie să fii foarte bine pregătit, să știi nivelul chiriilor, cum se amortizează investiția și care sunt cei mai importanți indicatori ai unei investiții financiare.

obtineacces.png

Recomandări pentru cei care dețin o agenție imobiliară

 

Riscul cel mai mare este faptul că nu există abonamente ale clienților, iar cash flow-ul este fluctuant. Însă există câteva tooluri care te ajută să monitorizezi propriul business și pe care nu le vei lăsa niciodată în grija altora.

În primul rând sunt cele care urmăresc cash flow-ul afacerii, care îți spun când se termină banii considerând costurile fixe care trebuie acoperite. E crucial să știi câți bani ai și când îi vei epuiza.

Un alt indicator important este P&L, care se referă la tot ce ține de profitabilitatea afacerii, urmărind costurile și intrările pe anumite perioade. Practic, îți spune dacă ești într-un business sau trebuie să aduci bani de acasă.

”În P&L se vede dacă ești în break even când marja ta este egală cu costurile fixe. În general, în servicii se ajunge la break even între lunile 3 și 6, iar când există bani investiți, se ajunge în acest punct în 12 luni sau mai mult, în funcție de caracteristicile business-ului.” - Eusebiu Burcaș

 

Află ultimele noutăți de la RE/MAX