Eu încerc să îmi “educ” clienții. În toți anii de experiență am învățat că fiecare dintre noi interacționează altfel, dar până la urmă principiile ar trebui să fie la fel. Mi-am stabilit modul de lucru și îl respect. Lucrez doar exclusiv și pot să confirm că după rezultatele avute, acest mod funcționează pentru mine și pentru clienții mei.
Când vine vorba de colegi, încerc să le insuflu modul de abordare și faptul că trebuie să aibă o relație frumoasă atât cu clientul, cât și cu proprietatea acestuia - practic o simbioză - degeaba proprietatea este faină, daca ceva în relația interumană nu merge și vice-versa.
- Sorana Kremer, Broker/Owner RE/MAX Anteea
Ce înseamnă să fii realtor în România?
Să fii realtor înseamnă mai mult decât un cod etic, înseamnă să fii expert în domeniul tău, înseamnă să îndeplinești sarcini specifice față de clienți, agenți, colaboratori sau față de orice altă persoană direct sau indirect implicată în tranzacția imobiliară. Să fii transparent și onest, să nu denaturezi realitatea, să prezinți corect proprietatea fără a modifica caracteristicile sale.
Cum te responsabilizează acest rol?
Cred că totul a pornit de la faptul că îmi place să fac lucrurile bine. De fiecare dată îmi pun limite pe care îmi place să le depășesc – este la fel ca la un antrenament – acum că mă uit în urmă este posibil ca sportul de performanță pe care l-am practicat să mă ghideze cumva în viață în continuare. Responsabilizarea vine din 2 direcții: responsabilitatea față de clienții mei, pe care îi reprezint, precum și responsabilitatea față de mine și față de colegii mei.
În prima situație am descoperit, așa cum am mai spus-o, că “succesul apare atunci când te implici și începi să înțelegi nevoile altora, iar dacă îți place ceea ce faci, atunci succesul nu va înceta să apară.”. Încerc să înțeleg nevoile clientiilor și să evaluez situația cât mai obiectiv și de cele mai multe ori ajung să le spun ceea ce nu doresc să audă, dar sunt sinceră și probabil că asta mă ajută. De fiecare dată când fac o recomandare, o fac ca și cum aș face-o pentru mine, și nu de puține ori am recomandat clientului să nu cumpere o proprietate în ciuda faptului că urma să nu mai închid tranzacția și nu aș fi încasat comisionul. Parte din clienții mei investesc cu mine, cumpără proprietăți ce le aduc un randament anual, și nu aș putea să mă gândesc că i-am adus în situația unei afaceri păguboase.
Cu timpul, am devenit un model de rol. Nu a fost ceea ce mi-am dorit, mai ales că nu îmi doresc să ies în față, dar am vrut să demonstrez că pot să realizez ceea ce mi-am propus. Unii pot avea o dorință interioară de a fi un model reprezentativ, hrănitor și înțelept pentru restul colegilor – dar nu eu. Eu mă bucur în primul rând atunci când clienții mei sunt fericiți, când revin cu recomandări sau mesaje de mulțumire este o satisfacție majoră.
Oferă-ne, te rugăm, un exemplu de realizare profesională obținută cu ajutorul colaborării și a împărțirii responsabilității cu colegii de birou sau din rețea.
Ar fi multe de povestit, dar am o tranzacție pe care nu o pot uita - se întâmpla acum vreo 2-3 ani, când un client pe care îl reprezentam avea o proprietate exclusivă la vânzare și închiriere. Proprietatea în sine era spectaculoasă, o casa smart în zona Băneasa, cu arhitectură mediteraneană și finisaje ultra lux, cu piscină interioară și multe, multe facilitați pe care nu o să le enumăr acum. Îmi doream din tot sufletul că eu să fiu agentul care o vinde sau o închiriază. Am avut 2 clienți care au făcut oferte de vânzare, dar care nu s-au finalizat.
La un moment dat deja îmi perdusem speranța, dat fiind faptul că clientul mă anunțase că a primit o ofertă și urmează să vândă casa. La acea dată am activat o campanie de marketing și am trimis un mesaj de colaborare către toți colegii din rețea și din alte grupuri de imobiliare, sperând ca totuși minunea să apară - și a apărut, de la un coleg din alt birou, care avea un client dispus să închirieze prioprietatea pentru o perioadă de 2 ani cu condiții financiare mai mult decât excelente pentru clientul meu.
Negocierea a fost acerbă, dat fiind faptul că totuși concuram cu o vânzare - dar cunoștințele, din domeniul juridic, financiar și fiscal, tehnic, dar nu în ultimul rând psihologic, cât și intervenția colegului meu m-au ajutat să duc la bun sfârșit tranzacția. Atunci mi-am confirmat că perseverența este mama succesului.
Vrei să afli mai multe despre povestea de succes a Soranei? Aceasta a acordat un interviu în exclusivitate echipei RE/MAX ROMÂNIA pe care îl poți citi integral dacă descarci gratuit eBook-ul ”Femei de succes în imobiliare - ediția 2022”.
Vei afla care este cuvântul cheie de succes al unui job în imobiliare pentru Sorana și cum reușește ea să gestioneze provocările profesionale și să-și creeze propriul noroc. De asemenea vei descoperi și alte povești inspiraționale ale femeilor de succes din rețeaua RE/MAX România.