[Interviu Femei de Succes 2023] Livia Pîrvulescu, Team Leader RE/MAX Properties, București

Timp de citire: 17 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

livia pirvulescu blog-post

”Plec de la ideea de bază după care mă ghidez și în care cred cu mare tărie: nu poți face de unul singur, ceea ce poți face în echipă.” - Livia Pîrvulescu, Team Leader RE/MAX Properties, București

 

Ce te-a determinat să intri în domeniul imobiliar?

Dorința de schimbare. Atunci când am intrat în domeniul imobiliar, aveam o experiență de antreprenoriat de 10 ani, făceam recrutare, formam echipe și îmi plăcea să lucrez cu oamenii, să îi ajut sa își atingă potențialul maxim și împreună să atingem succesul.

Orientarea mea către lucrul cu oamenii, împreună cu formarea academică în domeniul Dreptului, au fost ingredientele cheie pentru intrarea într-un domeniu atât de complex precum cel imobiliar. Și cum știm cu toții că toate se întâmplă la momentul potrivit, așa s-a întâmplat și în cazul meu. După 10 ani intenși în antreprenoriat, am decis să fac o schimbare a modelului de business, în care să nu existe ideea de angajat, ci colaboratori, unde să pot oferi servicii de foarte bună calitate în continuare și cu posibilitate de creștere și dezvoltare continuă. Și cum știm foarte bine, atunci când pregătirea întâlnește oportunitatea, nu ai cum să ratezi momentul! Am povestit despre business la o cafea cu o cunoștință care tocmai intra în domeniu, își deschisese o franciză RE/MAX.

Am căutat să înțeleg cum funcționează, care sunt beneficiile asocierii cu un astfel de brand, cum pot ajunge printre cei mai buni și am înțeles destul de rapid că are sens să mă investesc în acest nou business și că se leagă cu tot ceea ce am făcut și proiectat până la acel moment.

Trecusem recent și prin cateva procese de tranzacționare, ca și consumator de servicii imobiliare. A fost necesar să mă ocup și de renovare, amenajare a locațiilor, calcule, randamente, a devenit clar că acesta este domeniul cu care rezonez și experiența din prisma clientului mă ajuta să vizualizez și mai bine business-ul.

M-am afiliat biroului RE/MAX Properties, unul din cele mai puternice birouri, având-o ca broker owner pe Mădălina Angheloiu, un adevărat profesionist în domeniu și un mentor excelent, având o experiență de piață imobiliară de peste 15 ani.

 

Ce înseamnă să fii agent imobiliar în România?

Din perspectiva mea, să fii agent imobiliar profesionist în România este o provocare care te face să-ți dorești sa fii în fiecare zi și mai bun și mai determinat, mereu focusat și deschis la noutate, la dezvoltare personală și educațională, astfel încât să fii printre cei mai buni și să aduci servicii cu adevărat de calitate.

Dat fiind faptul că nu suntem încă țara cu reglementări legislative specifice pentru acest domeniu de activitate, avem mult de lucru în acest sens, și noi cei care dorim cu adevărat schimbarea în bine, se cade să fim responsabili în tot ceea ce oferim, respectiv cum ne prezentăm, cum livrăm serviciile către clienții noștri și de ceea ce lăsăm în urma noastră.

Consider că atunci când investești continuu în tine, respecți munca pe care o faci, respecți oamenii și ești cu adevărat un profesionist, te poți bucura la finalul zilei de rezultate frumoase alături de partenerii tăi. Succesul și satisfacția clienților mei îmi aduc multă satisfacție și încrederea ca fac bine ceea ce fac și că sunt în locul cel mai potrivit!

 

Cum te responsabilizează acest rol? 

Nu știu să spun dacă rolul de agent imobiliar mă responsabilizează într-un mod aparte. Mă consider în general o persoana responsabilă și în orice mă investesc să fac, mă dedic în totalitate și fac tot posibilul să aduc maximul. Mă folosesc de toate uneltele necesare: educație, programe, echipă, și încerc să îmbunătățeasc continuu tot ce se poate. Tot timpul se poate și mai bine!

 

Prin ce simți că tu contribui la imaginea industriei noastre?

Fiecare este dator să contribuie și să facă "mai bun" fie un loc, fie o persoana, fie o organizație. Așa găsesc eu firesc să fie. Cred că ne bucurăm mai mult la final de ceea ce dăruim, decât de ceea ce primim.

În calitate de agent imobiliar, o zi nu seamănă niciodată cu alta. Sunt foarte multe activități de făcut, iar uneori și ritmul devine alert. Întotdeauna încerc să îmi păstrez focusul, să fiu atentă la ceea ce fac, cum fac. Fiecare client primește exact ce și-a dorit de la mine: siguranță, încredere, informații de calitate, și îmi fac bine treaba în calitate de reprezentant al agenției sau în tranzacția imobiliară.

 

Cât de mult te implici în educarea/transmiterea cunoștințelor tale din imobiliare către noii colegi și către clienți?

Sunt o persoană care găsește multă bucurie și mă încarc cu energie bună atunci când pot fi de ajutor și dau mai departe cu entuziasm din ceea ce am învățat. Se întâmplă ca după ceva vreme de studiu în domeniu, de activitate încununată cu succes, în prezent să coordonez propria echipa de agenți imobiliari în cadrul biroului RE/MAX Properties, în calitate de Team Leader. Plec de la ideea de bază după care mă ghidez și în care cred cu mare tărie: nu poți face de unul singur, ceea ce poți face în echipă.

Echipa înseamnă putere, mai mult potențial și șanse considerabil mai mari pentru reușita. Evident, contează cu cine te asociezi și pe cine ai în preajma ta. De aceea, aleg întotdeauna oamenii care înțeleg noțiunea de reciprocitate, respect și dorința de a evolua.

Din prisma activității de agent imobiliar, întâlnim și interacționăm zi de zi cu multe persoane și, de fiecare data, expertiza și experiența noastră este pusă la dispoziția tuturor celor care au nevoie de consultanță imobiliară.

Consider că fiecare persoana care dorește să facă o tranzacție imobiliara, fie de închiriere, vânzare sau cumpărare, pentru a putea face să fie una cu adevărat de succes, unul din pașii esențiali este să se consulte cu un agent imobiliar profesionist, care să îl îndrume corect pentru îndeplinirea obiectivului său.

 

Cum simți că se dezvoltă domeniul imobiliar datorită implicării tale și a noastre ca brand în educația pe această temă?

Indiferent de domeniu, schimbările în bine se fac cu efort susținut, implicare, dorința de evoluție, plan și strategie bine pusă la punct. Domeniul imobiliar mereu a fost în schimbare, pentru că este un domeniu foarte dinamic, se pun în mișcare multe domenii și servicii conexe și este nevoie de multă competență și pricepere.

Ce se vede astăzi este, mai mult ca oricând, cât de importanți sunt profesionistii din domeniu și aportul lor într-o tranzacție este major. Un client care solicită serviciile unui agent imobiliar profesionist va avea întotdeauna: informații de calitate, siguranță, încredere, transparență, având toate uneltele necesare unei vânzări de succes!

RE/MAX contribuie considerabil la formarea și educarea agenților imobiliari prin Academia RE/MAX, prin multiplele cursuri de formare și specializare, bootcampuri, conexiuni și acces la cursurile celor mai buni traineri internaționali din domeniu, toate puse la dispoziție continuu, an de an.

Cei care doresc să îmbrățișeze acest domeniu astăzi au foarte multe posibilități, însă, cu siguranță ajung să facă un business de succes doar cei care își doresc cu adevărat asta, care au abilitățile necesare, care devin pasionați de ceea ce fac și care investesc neîncetat în creșterea lor.

 

Oferă-ne, te rugăm, un exemplu de realizare profesională obținută cu ajutorul colaborării și a împărțirii responsabilității cu colegii de birou sau din rețea.

Am încheiat multe tranzacții în colaborare cu colegii mei, reprezentând profesionist fiecare  interesul clientului pentru care lucra.

Îmi aduc aminte de niște clienți dragi mie, care în urma întâlnirii de calificare, am ajuns împreună la concluzia ca cea mai potrivită și bună soluție pentru ei era o tranzactie dubla: vânzarea casei în care locuiau și, în același timp, cumpărarea alteia potrivită nevoilor lor noi.

Trebuia să sincronizam cele 2 tranzacții, să facem cele mai bune alegeri, la cel mai bun preț și cât mai puțin stres pentru ei, desprinderea de locuința de o viață fiind deja un proces emoțional pe care îl resimțeau.

Am realizat și am agreat planul de tranzacționare atat pentru vânzare, cât și pentru cumpărare. Am reușit să identific cumpăratorul perfect pentru casa în care locuiau în mai puțin de o lună, și în același timp, am identificat noua casă ideală pentru ei, în portofoliul colegului meu de echipa Eduard Tomescu.

Eu eram agent de cumpărator, Eduard reprezenta vânzătorii, care și ei se relocau. Am sincronizat relocarea perfectă a 3 familii în 2 tranzacții. Am trecut destul de lin și cu minim de stres pentru părți prin toate etapele: prezentare, vizionare, analiză ofertă, negociere, accept ofertă, verificare documente și semnare notariat.

Datorită comunicării, a bunei pregătiri și formării, împreună cu Eduard, am reușit să colaborăm eficient și să încheiem tranzacția în cele mai bune condiții pentru clienții noștri.

Nu pot descrie satisfacția de la final, în care fiecare și-a adus la îndeplinire obiectivul clientului său. Acesta este idealul de business pe care îl putem face noi ca agenți imobiliari: coerent, onest și care ne aduce cele mai mari satisfacții, știind că fiecare client primește cele mai bune servicii imobiliare.

 

Ce faci pentru a te dezvolta ca persoană și ca profesionist? Te rugăm să ne recomanzi 3 cărți/mentori/podcasturi care te inspiră și te motivează.

Sunt o persoană destul de competitivă, dar competiția este cu mine însămi. Îmi place să mă dezvolt continuu, să învăț și să descopăr lucruri noi, atât în mine cât și în cei de lângă mine. Totul poate fi o inspirație dacă știi unde și cum să te uiți. Nu fac lucruri ieșite din comun: citesc cărți, urmăresc poveștile oamenilor de succes și a oamenilor simpli, urmăresc documentare, creez timp și pentru liniște, fac sport, mănânc cât pot de sănătos, îmi stabilesc obiective clare la fiecare început de an. Astfel, de vreo 10 ani știu în permanență ce am de făcut.

Sunt mai multe cărți care mi-au stârnit interes cât să revin la ele. O carte inspirațională pentru mine este cartea "În căutarea sensului vieții" a lui Viktor Frankl. Despre echilibrul dintre viața personală și cea de business m-am inspirat din cartea "Slefuitorul de diamante" de Michael Roach. O carte foarte bună, poate cea mai bună și apreciata dintre cărțile din domeniul negocierii, este "Arta Negocierii" a lui Chris Voss, pe care o recomand cu încredere tuturor, nu doar agenților imobiliari.

 

Cum reușești să obții echilibru între a fi #SHErealtor și viața personală ?

Cred că echilibrul îl găsești atunci când ai satisfacție și bucurie pe toate planurile, când faci ceea ce îți place, când ai o zi cu succes și știi să te bucuri de ea, când ai familia alături, când ești susținut, când ești sănătos.

Nu reușesc să ajung în totalitate la acest echilibru perfect, însă mă bucur că am șansa să am lângă mine cu adevărat oameni frumoși și de calitate, lângă care pot fi eu, lângă care pot crește și lângă care mă pot bucura de tot ceea ce fac.

 

Cât de mult contează împărțirea responsabilităților pentru a reuși să atingi acest echilibru?

Este important să reușești să împarți responsabilitățile pentru atingerea echilibrului pe toate planurile. Să știi să delegi este o abilitate pe care o deprinzi și dezvolți în timp. Ne îmbunătățim cu toții, ne ajutăm și ne susținem în orice moment, doar așa poți reuși atât în plan personal cât și profesional.


Descoperă și alte povești inspiraționale
în eBook-ul ”Femei de succes în imobiliare - ediția 2023

bnr-fi-2023-wd

 

Află ultimele noutăți de la RE/MAX