Lorand Soares despre cum să îți asiguri un business pentru o viață întreagă

28 septembrie 2018

webinar

header-art-webinar-1Lorand Soares Szasz, unul dintre cei mai apreciați experți în creșterea accelerată a firmelor din România, ne-a oferit în cadrul webinarului din luna septembrie mai multe idei valoroase pentru antreprenorii care vor să afle cum să își asigure un business pentru o viață întreagă.


Împreună cu gazda webinarului, Răzvan Cuc, Președinte RE/MAX România, Lorand Soares ne-a prezentat pe rând ideile sale privind subiectele de discuție alese pentru acest webinar:

  • Dezvoltarea și comunicarea viziunii
  • Inovația în domeniul ales
  • Importanța educației continue
  • Crearea unui mediu de colaborare
  • Transformarea obstacolelor în oportunități
  • Refolosirea rețetelor de succes de la cei mai buni

Te invităm să descoperi câteva dintre ideile culese de noi din înregistrarea audio a webinarului sau, dacă îți dorești să asculți integral evenimentul, să dai click mai jos:

cta-acces-webinar

Dezvoltarea și comunicarea viziunii

Lorand Soares Szasz consideră că dacă dorești un business pe viață, trebuie să ai o viziune pe 150-200 de ani, să gândești dincolo de viața ta.

Ce ai răspunde dacă cineva te întrebă care e viziunea companiei?

  • Trebuie să plătesc facturile luna aceasta” sau
  • ”Am un plan pentru anul acesta” sau
  • Am un plan pe 5-10 ani” sau
  • După ce eu n-o să mai fiu, firma mea o să fie așa și așa”.

Invitatul nostru a accentuat faptul că nu poți să te gândești la instrumente prin care să transmiți viziunea companiei până când pentru tine, ca antreprenor, nu este clară această viziune.

Deci, cei patru pași esențiali sunt:

1. Clarificarea viziuni

Pe cât de simplu pare, pe atât de greu este în realitate. De ce ai deschis firma? Mulți oamenii nu vor ști să răspundă.

2. Să te asiguri că tu crezi / trăiesti viziunea aceea, că e motivația ta interioară.

3. În toate acțiunile și deciziile firmei să fie realizate în concordanță cu viziunea ta

Să nu faci lucruri care te distrag de la viziunea ta doar pentru că alții le practică, doar pentru că sunt în trend.

4. Să comunici mai departe echipei

La ședinte, afișând viziunea în birou, în chatul companiei, în semnatură, în team building cu echipa, transmiterea viziunii încă de la angajare. Apoi, dacă toate deciziile de business sunt luate în jurul viziunii, toate ședințele operaționale în care se iau decizii se reamintește viziunea.

Inovația în domeniul ales

Cum o să fie schimbată zona din imobiliare? Oare peste câțiva ani experiența mea ca și cumpărător se va schimba? Voi intra într-o casă și în loc de agent mă va întâmpina o hologramă? Voi fi ghidat prin cască de o persoană care se află la birou? Va putea agentul imobiliar să facă mai multe vizionări astfel?”, acesta este scenariul imaginat de Lorand Soares, scenarii pe care și tu ar trebui să ți le imaginezi în domeniul tău de interes.

Mai devreme sau mai târziu, în toate industriile se va produce o schimbare mai mare sau mai mică, în principal sub influența tehnologiei.

Avem multiple exemple de antreprenori care au identificat probleme legate de calitatea produselor și serviciilor sau de experiența consumatorilor și au venit cu soluții care au schimbat radical industria / domeniul din care făceau parte.

E important să anticipezi cum se va schimba domeniul tău și te adaptezi pentru a nu dispărea de pe piață datorită serviciilor sau produselor tale care nu mai răspund nevoilor în continuă evoluție. Citește articole din zona de interes, află cum va evolua industria, află previziunile din diferite arii care vor influența succesul afacerii tale.

Importanța educației continue 

Am dorit să aflăm cum poate antreprenorul să creeze o cultură a învățării continue în cadrul afacerii sale. Lorand Soares crede că dacă tu, ca proprietar al afacerii, nu ești interesat de dezvoltarea ta continuă, nu poți pretinde acest lucru de la colaboratorii sau angajații tăi.

Există metode prin care în mod legal poți să ești obligat să urmezi un proces continuu de educație. Totodată asigură un buget pentru educație - training-uri, cărți. Ca antreprenor, ești obligat să creezi contextul necesar învățării și e ușor de creat dacă tu ești obișnuit să înveți constant.

Invitatul nostru a punctat faptul că unul din marile avantaje de care ai parte când intri într-un sistem de franciză, precum cel dezvoltat de RE/MAX, este faptul că ai asigurat un sistem educațional și poți urma un plan de dezvoltare pe termen lung.

Crearea unui mediu de colaborare

Oamenii din compania ta ar trebui să înțeleagă că prin colaborare, fiecare câștigă mai mult decât prin muncă individuală”, spune Lorand Soares

Întâi, trebuie să îi înțelegi pe cei care doresc să lucreze pe cont propriu. Individualismul pleacă din dorința de a-ți urmări interesul. Apoi, ca antreprenor, trebuie să descoperi ”de ce”-ul din spatele individualismului și să demonstrezi că prin colaborare va avea mai mult de câștigat.

Colaborarea are rost atunci când fiecare de câștigat. E nevoie de reeducare în modul de abordare a activităților de business. Antreprenorul are cel mai mare rol în a ghida colaboratorii sau angajații în direcția în care se așteaptă ca aceștia să se dezvolte”, a subliniat Lorand Soares.

Transformarea obstacolelor în oportunități

Când vine vorba de ceea ce are de făcut un antreprenor pentru a transforma obstacolele în oportunități, Lorand oferă antreprenorilor următoarele sfaturi:

  • Nu intra în antreprenoriat cu mentalitatea de angajat - ai mereu în minte cât vrei să câștigi și în cât timp vrei să obții acel câștig;
  • Să îți menții optimismul și să nu uiți viziunea;
  • Dacă ochii tăi sunt pe obiectivul final, piedicile din drum nu te vor opri;
  • Orice blocaj apare te scoate de pe drumul drept, dar obiectivul te ajută să reconfigurezi traseul;
  • Mindsetul de antreprenor e ceea ce îți rămâne pentru totdeauna, indiferent de câștiguri și te va scoate întotdeauna la suprafață.

Refolosirea rețetelor de succes de la cei mai bun

Lorand Soares arată că rețetele de succes sunt de fapt un set de principii de bază în business care nu se schimbă. De exemplu, să identifici clientul ideal reprezintă o regulă care se aplică dintotdeauna și de care ai nevoie în orice domeniu.

În cadrul unui sistem de franciză înveți tocmai principiile de bază. Ideea de a prelua de la alții este să nu mai treci tu prin toate greșelile lor. Vezi ce fac alți antreprenori bine și aplică, testează și, dacă funcționează, adoptă. Nu reinventa roata, învață de la cei care au deja succes”, sunt sfaturile pe care le-a dat invitatul nostru participanților la webinar.

 

 

 

Publicat de Kati Rosca

Kati este o persoană sinceră, corectă, organizată și creativă. Corectitudinea și sinceritatea sunt 2 valori importante pe care le apreciază la oameni. Este pasionată de cărți și călătorii. Absolventă a 2 facultăți, Litere și Drept. Îi place ceea ce face și se dedică 100 % pentru aceasta.