Îți dorești ca proprietățile din portofoliul tău să fie cât mai vizibile și să atragă interesul clienților? În ziua de astăzi, orice persoană care caută succesul în imobiliare trebuie să cunoască și tehnicile potrivite pentru promovarea online. Mediul virtual a devenit principalul loc de întâlnire între vânzători și cumpărători, însă simpla postare a proprietăților nu aduce cu sine și tranzacții reușite. Descoperă în continuare cum promovezi proprietățile și ce instrumente de marketing online e bine să folosești.
Etapele promovării online a unei proprietăți imobiliare
Planificarea este esențială când vine vorba despre o campanie de promovare. Aceasta trebuie să includă anumite aspecte esențiale: timpul pe care estimezi că îl vei investi în fiecare activitate, bugetul alocat promovării, bugetul fiecărei campanii și un obiectiv final. În tabelul de mai jos vei găsi o exemplificare a etapelor de care ar trebui să ții cont în construirea unui plan de promovare pentru o proprietate imobiliară:
Etapa 1 | Definirea ofertei (ce conține, prin ce se diferențiază, atuuri, etc) | 20 min | 0$ |
---|---|---|---|
Etapa 2 |
Stabilirea si caracterizarea publicului țintă |
20 min | 0$ |
Etapa 3 | Crearea listei de cuvinte - cheie (Keyword Planner) și analiza tendințelor de căutare din piață (Keywords Trends) | 1 h | 0$ |
Etapa 4 | Stabilirea bugetului care poate fi investit pentru promovare | 30 min | 0$ |
Etapa 5 | Selectarea instrumentelor de marketing potrivite | 30 min | 0$ |
Etapa 6 | Crearea conținutului (text și vizual) pentru fiecare acțiune de promovare | variabil | 0$ |
Etapa 7 | Setarea și publicarea campaniilor | Avg 15 minute/campanie | - |
Etapa 8 | Monitorizarea campaniilor | 15 minute/zi | 0$ |
Etapa 9 | Asigurarea feedback-ului pentru leadurile care generează engagement/conversie | 1 h | 0$ |
Etapa 10 | Analiza rezultatelor | 30 min | 0$ |
Pentru a obține rezultate cât mai bune, este important nu doar să planifici partea de promovare, ci și să setezi obiective realiste și să utilizezi instrumentele de marketing disponibile în funcție de tipul de client și contextul din piață. Nu uita, de asemenea, că fiecare tip de produs are nevoie de o promovare specifică, adaptată la caracteristicile sale.
Ce instrumente de marketing pot fi folosite cu succes în domeniul imobiliar
- Google Adwords - este un instrument important de marketing și de promovare online. Prin derularea de campanii targetate pe Google - Google Ads - obții rezultate rapide, eficiente și măsurabile. Campaniile Google Adwords te ajută să promovezi vizibil în online proprietățile imobiliare pentru un target bine definit, alegând inclusiv localizarea dorită.
- Facebook Ads - la fel ca în Google Adwords, și în Facebook Ads vei putea stabili pentru fiecare campanie o serie de elemente specifice, care să direcționeze corect oferta ta către clienții doriți. În promovarea online a proprietăților tale imobiliare poți seta criterii precum vârsta, ocupația, studiile, interesele și localizarea.
- Remarketing/Retargeting - Pe Google (Adwords, sau e-mail) și Facebook, remarketingul te va ajuta să afișezi mesaje țintite doar către cei care au realizat o anumită acțiune în raport cu ofertele tale, de pildă ți-au vizitat deja website-ul.
- Anunțuri pentru site-uri externe - în domeniul de marketing online ai la dispoziție foarte multe variante de a te promova, de la site-uri care listează anunțuri din zona de imobiliare, până la site-uri locale, ce permit postarea de anunțuri cu oferte din domeniu.
- Optimizare SEO - utilizarea acestui instrument de promovare online în domeniul imobiliar - atât pentru conținutul text, cât și pentru cel vizual - nu ar trebui să fie doar o opțiune, ci o necesitate. Cuvintele cheie și descrierile optimizate te vor ajuta să devii relevant, să te poziționezi în topul căutărilor și să obții atenția targetului tău.
- Keyword Planner - este important să creezi mesaje de marketing în jurul unor cuvinte-cheie, căutate de clienți pe Google. Acestea te vor ajuta să obții vizibilitatea dorită atât în campaniile online plătite, cât și în căutările organice.
- Video ilustrative scurte - dacă o imagine face cât 1000 de cuvinte, un video cât crezi că valorează? Cumpărătorii sunt direct interesați să vadă, dincolo de descrierile captivante, imagini concrete de “la fața locului” și să-și facă o proiecție asupra unei potențiale investiții. Folosește cu încredere acest instrument de marketing pentru proprietățile tale imobiliare și pentru a le promova eficient.
- Conținut vizual - asigură-te că ai un aparat foto suficient de bun, care să te ajute să-ți pui în valoare oferta, sau apelează la serviciile unui profesionist. Pentru a evita problema încărcării greoaie a imaginilor, care este și penalizată de Google, poți optimiza afișarea lor cu ajutorul unor instrumente online de tipul TinyPNG – Photo Optimization Tool.
- URL-uri unice - în campaniile de marketing este important să ai un tracking bun pe toate elementele utilizate. URL-urile - adresa unui site/blog - ocupă prima poziție în topul acestor elemente. Poți scurta, personaliza și genera link-uri unice pentru oferta ta cu ajutorul unor instrumente online de tipul Bitly – URL Shortener Tool. Cu ajutorul acestor instrumente vei obține, totodată, și informații de “click analytics”.
- E-mail marketing - fie că apelezi la retargeting, fie că te gândești la un newsletter prin care îți prezinți oferta către baza de date existentă, e-mailul este un instrument de marketing imobiliar care nu ar trebui să lipsească din lista ta.
- Articole de Blog - majoritatea instrumentelor de marketing te duc mai aproape de consumator. Totuși, întrebarea cea mai importantă este: unde poți fi tu găsit, atunci când clientul te va căuta? Investește într-un blog simplu, funcțional, unde să publici constant articolele și ofertele tale sub o formă atrăgătoare - îmbinând argumentele raționale cu cele emoționale.
- Testimoniale - sunt garanții de încredere extrem de valoroase. Tocmai ai încheiat cu succes o tranzacție imobiliară și clientul tău s-a arătat mulțumit de implicarea ta? Sugerează-i să posteze un testimonial despre experiența sa în online (pe blog-ul tău, pe pagina de Facebook, pe site-urile de specialitate unde ai plasate anunțurile, etc). Părerile clienților sunt un factor important de decizie pentru cei care se întreabă dacă să te aleagă.
- Mesaje text - campaniile bazate pe SMS sunt încă un instrument frecvent utilizat în campaniile de marketing. Ele pot fi totuși un dezavantaj din perspectiva bugetului și a faptului că pot fi percepute ca fiind intruzive.
- Google Analytics - este un instrument de marketing care te va ajuta atât pe parcursul campaniilor, cât și la finalul lor. Cu ajutorul său vei putea să observi impactul mesajelor promovate și să extragi concluzii cu privire la cum ar trebui să abordezi în continuare campaniile de promovare a ofertelor imobiliare.
Ce comportament au cumpărătorii de imobiliare în mediul online
Succesul tranzacțiilor imobiliare de care te ocupi depinde de măsura în care îți cunoști publicul țintă. Acest detaliu este de altfel valabil în orice domeniu ai activa: pentru a-ți vinde serviciile și produsele, este necesar în primul rând să îți înțelegi cât mai bine potențialii clienți. A reuși să îi prezinți oferta clientului potrivit, într-un moment oportun, nu este o coincidență și nici o chestiune de noroc, ci depinde de două aspecte importante:
- Să ai o imagine clară asupra așteptărilor și comportamentului consumatorilor de produse imobiliare în mediul online
- Să îți faci oferta vizibilă exact în mediul online, locul unde și clienții tăi își petrec cea mai mare parte a timpului.
În ultimii ani, mediul online a devenit pentru cumpărătorii de imobiliare principala sursă în materie de cercetare a pieței, analiză a ofertelor, preluare a datelor de contact și înregistrare a unei solicitări de vizionare a unui imobil.
Ofertele imobiliare sunt selectate în ziua de astăzi din spațiul virtual, clienții folosind site-uri specializate, liste de anunțuri și oferte, reclame sau rețele de socializare. Cu toate astea, potențialul online-ului este încă subapreciat în domeniul imobiliar, ceea ce îți poate crea un avantaj competitiv. Pentru cercetarea pieței, cei mai mulți cumpărători preferă să se documenteze cu privire la ofertele existente de pe internet. Ce înseamnă asta pentru tine? Ai oportunitatea de a livra oferta în timp util și în locul potrivit. Iată de ce factori îți recomandăm să ții cont:
- Achizițiile imobiliare implică un mix de argumente raționale/practice și emoționale. Încearcă să îți construiești mesajele de marketing pornind de la un astfel de mix.
- Oamenii cumpără locuințe în special pentru ceea ce reprezintă acestea - siguranță, mediu sănătos, confort. Include în promovarea produselor imobiliare elemente care să comunice la nivel psihologic avantajele ofertei.
- Un client poate petrece chiar și 90 de zile pentru evaluarea ofertelor când vine vorba de achiziționarea unei locuințe. Acest timp poate fi un reper important pentru tine în estimarea timpului de promovare a unui produs imobiliar.
Cum îți identifici publicul țintă
Dincolo de imaginea de ansamblu asupra pieței imobiliare și de comportamentul general al consumatorilor în mediul online, este important să faci o analiză specifică a publicului tău țintă. Odată clarificate și clar definite, datele despre clientul potențial te vor ajuta să construiești și să implementezi corect planul de promovare a proprietăților, precum și să ofertezi cât mai specific produsele tale.
Iată un set de 10 întrebări pentru care este important să îți creezi câteva răspunsuri-reper înainte de a investi bani, timp și creativitate în promovarea bunurilor imobiliare:
Timpul unui expert în imobiliare este foarte important, însă nu uita că fiecare minut pe care îl petreci studiind comportamentul consumatorului în mediul online și ocupându-te de promovarea proprietăților înseamnă de fapt un câștig pentru tine.
Ce caută clienții în Google în materie de imobiliare
Ți-ai dori ca de fiecare dată când un potențial client caută pe internet o agenție imobiliară sau o proprietate de vânzare să ajungă ușor la numele agenției tale? Pentru asta, este necesar să ai câteva noțiuni de bază despre cuvintele cheie și să le folosești în avantajul tău, astfel încât să capeți mai multă vizibilitate în rândul publicului interesat.
Când vine vorba de căutarea pe Google, există cuvinte care au mii de căutări unice în fiecare zi, în timp ce altele abia dacă ating o sută. Pe de altă parte, pentru multe dintre cuvintele cu trafic foarte mare există și o concurență puternică, rezultată din interesul specialiștilor în marketing de a se poziționa cât mai sus în căutările organice.
Pentru a realiza o listă de cuvinte-cheie în promovarea imobiliară, este important să investești timp și concentrare - nu-ți face griji, nu vei pierde zile întregi, ci cu puțină atenție la început, vei obține la final rezultate excelente.
Pentru insight-uri despre volumul de căutări, concurență și sugestii, poți folosi cu succes Google Keywords Planner, în timp ce pentru a avea o imagine de ansamblu asupra modului în care evoluează căutările pe anumite sintagme sau cuvinte, te poți ajuta de Google Trends. Ambele sunt instrumente foarte utile pentru stabilirea cuvintelor pe care le caută clienții și în funcție de care îți poți seta campaniile de promovare imobiliară.
Cuvintele cheie sunt importante pentru campania ta de promovare imobiliară din trei motive:
- Reprezintă baza oricărui conținut de marketing. Ele trebuie să fie punctul de plecare atât pentru pagini de site și bloguri, cât și pentru ad-uri, anunțuri, oferte și email-uri.
- Îi ajută pe utilizatori să înțeleagă rapid despre ce este vorba în mesajele tale de marketing.
- Ajută motoarele de căutare să înțeleagă scopul mesajelor tale.
Creează-ți o listă provizorie de aproximativ 20 cuvinte pe care le consideri relevante pentru ofertă. Orientează-te spre cuvinte specifice - evită cuvintele prea generale, cu un target mult prea larg. Alege sintagme, în loc de cuvinte singulare - acestea sunt mai ușor de poziționat și aduc trafic relevant.
Cum folosești Google Trends și Keyword Planner
Google Trends îți poate fi de ajutor pentru promovarea SEO, întrucât datele sale sunt o reprezentare statistică a informațiilor stocate de Google. Utilizarea platformei se face sub anonimat, nefiind necesară autentificarea, iar informațiile la care ai acces aici sunt structurate pe categorii - în funcție de subiectul interogării - și grupate.
Platforma îți permite să ai o imagine de ansamblu asupra interesului în căutările Google pe un anumit subiect. Poți căuta atât la nivel global, cât și de regiune, fiind posibil să vezi și informațiile pentru un anumit oraș.
Există două moduri de filtrare a datelor din Google Trends:
- Real time - extragere a datelor pentru ultimele 7 zile
- Non-real time - statistică a tuturor datelor pentru care se solicită o analiză, începând cu anul 2004 și până în prezent
Îți recomandăm să folosești datele din Google Trends în campania ta de promovare imobiliară pentru a vedea nivelul de interes pentru un subiect sau o sintagmă de căutare de-a lungul timpului, volumul de căutări și alte subiecte derivate, a-ți defini oferta în raport cu tendințele de căutări din piața online și a avea un punct de plecare în crearea listei de cuvinte-cheie.
Google Keyword Planner este o altă resursă utilă pentru crearea listelor corecte de cuvinte cheie, înainte de a începe o campanie de promovare imobiliară. Odată ce ți-ai creat o listă provizorie de sintagme de căutare, este important să le validezi în special din perspectiva volumului de căutări și competiției.
Pentru validarea sintagmelor cheie îți recomandăm să folosești Keywords Planner de la Google, care te va ajuta să afli:
- Câți utilizatori caută o anumită sintagmă pe Google
- Ce competiție există pentru respectivul cuvânt-cheie
- Ce cuvinte te vor ajuta mai mult în campaniile tale PPC
- Cuvinte-cheie sugerate
Ca să folosești Keywords Planner, loghează-te în contul tău de Google și integrează cuvintele cheie vizate de tine, pentru a obține și alte sugestii. Ulterior, vezi rezultatele obținute pe sintagma căutată de tine și analizează sintagmele sugerate de Google. Pentru aceste analize, ține cont în mod special de volumul de căutări și de competiție.
Poți modifica oricând în bara de căutare cuvintele cheie, pentru a obține noi rezultate. În campaniile de promovare imobiliare pe care le vei seta, îți recomandăm:
- Să verifici pe rând cuvintele cheie din lista temporară pe care ai creat-o inițial și să validezi în Google Keywords Planner cuvintele din lista inițială
- Să completezi lista cu sugestiile din Google Keywords Planner care se potrivesc ofertei tale
- Să selectezi aproximativ 5 cuvinte din listă
- Să creezi conținutul campaniei (ad-uri, anunțuri, postări, etc) integrând natural cele 5 cuvinte cheie.
Ce elemente te ajută să măsori rezultatele promovării online
Succesul campaniilor tale se măsoară de cele mai multe ori în conversii, adică în acțiunile întreprinse de publicul țintă, momentul în care cineva reacționează la call-to-action-ul ofertei tale. Un call to action poate fi de forma: Află mai mult, Programează o vizionare, Contactează-ne.
Pe lângă un apel din partea unui potențial client sau programarea unei vizionări, există și alte aspecte pe care merită să le analizezi în cadrul campaniilor tale. În funcție de acestea îți poți da seama dacă fiecare campanie merge în direcția potrivită, dacă reclamele sunt eficiente sau site-ul e suficient de atractiv.
Îți recomandăm să analizezi constant atât campania de promovare per ansamblu, cât și rezultatele pe care le obții pe canalele specifice de comunicare. Cum te ajută asta? Simplu: vei realiza ce funcționează cel mai bine și unde poți aduce îmbunătățiri, pentru a crește rezultatele.
Iată câteva repere care te vor ajuta să înțelegi diferența conversiilor din online:
- Număr total de vizite - Poți cuantifica numărul de vizite pe blogul tău, pe landing page-uri, pe campaniile pay-per-click. Numărul total de vizite îți va oferi o imagine asupra traficului generat de campaniile tale.
- Link-click - un tip de conversie pe care ți-l dorești, în special atunci când ai postat pe blog o prezentare a ofertei tale și vrei ca ea să aibă vizibilitate mare. În Facebook Ads, acest tip de conversie are ca efect și creșterea paginii tale din punct de vedere al numărului de like-uri și al engagementului.
- Generare de lead-uri - este un rezultat grăitor pentru campanii și pentru serviciile tale imobiliare. Practic, audiența ajunge la o conversie directă în zona de sales - de exemplu, programarea unei vizionări.
- Apeluri venite direct din ad-uri - statisticile spun că aproximativ 70% din utilizatorii mediului online au apelat la un moment dat cel puțin o dată numărul de telefon prezent într-un ad. Dacă plasezi în anunț un număr de contact sub formatul click-to-call, ai șanse semnificativ mai mari să fii apelat.
Chiar dacă nu ai deocamdată experiență în marketing, dacă parcurgi informațiile de mai sus și le studiezi cu răbdare și dorință de lucru, rezultatele nu vor întârzia să vină. Poate vei avea nevoie de puțin timp pentru a planifica o campanie de nota 10, însă pe măsură ce te ocupi de ea, vei simți că acumulezi cunoștințe și că promovarea online nu mai este un secret pentru tine.
Nu uita că succesul vine din pasiune și din ambiție - iar tu cu siguranță le ai pe ambele, altfel nu ai fi parcurs acest articol, căutând metodele perfecte de promovare! Dacă mai ai nevoie de îndrumări, nu uita că specialiștii RE/MAX sunt aici pentru tine.