Kati Roșca
#Agenti
Kati Roșca / 30 ianuarie 2023

O zi din viața unui agent imobiliar

Timp de citire: 12 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Te gândești că ți-ar plăcea să începi o carieră în imobiliare, însă nu îți este foarte clar ce presupune munca într-o agenție? Ei bine, în primul rând te vei bucura să afli că un job de agent imobiliar nu presupune foarte multă rutină, pentru că fiecare zi aduce interacțiuni cu oameni noi, vizite la proprietăți sau identificarea celor mai bune soluții pentru clienți.

Pentru că în rețeaua RE/MAX avem o mulțime de colegi care activează ca agenți imobiliari în toată țara, suntem în măsură să îți oferim o perspectivă realistă asupra jobului. 

Prin urmare, dacă vrei să îți faci o idee asupra meseriei pe care ți-o dorești, hai să vedem cum arată o zi din viața unui agent imobiliar.


Atribuțiile administrative - primul punct pe agenda zilnică

Un agent imobiliar poate avea mai multe atribuții și responsabilități, care au toate același scop final: identificarea clienților potențiali și generarea tranzacțiilor de succes. Unii agenți sunt specializați pe proprietăți de lux sau pe spații de birouri, alții lucrează preponderent cu persoane fizice, pe parte de vânzare-cumpărare sau închiriere.

Ca agent imobiliar, ziua ta cuprinde o serie de activități administrative, de care e recomandat să te ocupi imediat ce ajungi la birou, pentru a te organiza cât mai bine:

  • Răspuns la mesajele și apelurile zilelor anterioare
  • Procesarea documentelor
  • Coordonarea întâlnirilor, programărilor sau prezentărilor
  • Notarea informațiilor în CRM 
  • Întocmirea planurilor de marketing pentru promovarea portofoliului
  • Actualizarea bazelor de clienți
  • Documentarea asupra pieței imobiliare, a trendurilor și a locațiilor disponibile
  • Actualizarea website-ului sau a profilelor de social media.

Uneori, aceste task-uri administrative pot consuma timp și unii agenți din agențiile mai mari preferă să angajeze asistenți pentru a elibera timp pentru atribuțiile mai importante. Dacă, însă, ești un agent la început de drum, sau lucrezi într-o agenție imobiliară mai mică, de doar câteva persoane, cel mai probabil te vei ocupa tu de toate aceste atribuții administrativ.

De exemplu, în RE/MAX, te poți baza pe sprijinul rețelei și pentru partea administrativă, care te ține la curent cu trendurile, te ajută cu promovarea și îți oferă modele eficiente de lucru.

Identificarea potențialilor clienți

Pentru a avea succes ca agent imobiliar, identificarea clienților potriviți este o prioritate. Fără vânzători și cumpărători, nu ar exista tranzacții, deci, nici comisioane.

Astfel, după terminarea atribuțiilor administrative, vei începe să cauți clienți. Acest lucru se poate face prin discuții cu apropiații, căutări online, sau accesarea grupurilor de profil pe rețelele sociale.

Networking-ul trebuie să fie una dintre cele mai importante arme din arsenalul tău. Munca necesită contact direct și des cu o mulțime de persoane - vei oferi cărți de vizită, vei răspunde la telefon și la mesaje și vei participa la evenimente sau open houses. Iar pentru a rămâne fresh în mintea potențialilor clienți, vei reveni constant cu apeluri, e-mail-uri sau mesaje.

Întâlniri cu clienții care vând sau închiriază proprietăți

O bună parte din ziua unui agent imobiliar presupune să colaborezi cu persoanele care doresc să vândă sau să închirieze apartamente, case, birouri sau terenuri. Uneori o vei face telefonic sau online, însă vei avea de multe ori și întâlniri fizice  Discuțiile vor include de obicei:

  • Setarea prețurilor de listare
  • Pregătirea prezentărilor pentru fiecare listare în parte
  • Fotografierea proprietăților
  • Actualizarea site-ului cu proprietățile noi și promovarea proprietăților pe diferite site-uri de profil.
  • Pregătirea spațiilor pentru vizionări și sfătuirea clienților cu privire la prețul potrivit pentru proprietatea lor sau modalitățile prin care pot crește interesul cumpărătorilor.

Discuțiile cu persoanele interesate să cumpere sau să închirieze

Într-o zi obișnuită, probabil vei interacționa și cu clienți care vor să achiziționeze sau să închirieze proprietăți. Dacă te abordează ei, te vei ocupa de activități precum:

  • Cauți proprietăți potrivite pentru cumpărători
  • Vizitezi proprietățile care sunt pe placul cumpărătorilor și să aduni cât mai multă informație despre ele
  • Oferi informații cumpărătorilor legate de piața locală
  • Faci oferte și negociezi
  • Ajuți clienții cu contracte și alte documente
  • Însoțești clienții la vizionări, negocieri sau alte activități unde prezența ta poate aduce un plus de valoare.


Participi la întâlniri și evenimente

De obicei, agenții imobiliari lucrează într-o birou, alături de alți agenți. Deseori vei participa la ședinte, sesiuni de brainstorming sau cursuri în echipă, în cadrul cărora poți să împărtășești idei sau să înveți tehnici de promovare. Mai mult, agenții pot discuta nevoile cumpărătorilor, noile proprietăți sau schimbări de preț, acest lucru fiind foarte benefic pentru agenții aflați la început de drum.

Deși cursurile sau conferințele în domeniu nu sunt ceva la ordinea zilei, ele au loc constant, mai ales dacă faci parte dintr-o rețea profesionistă ca RE/MAX. Participând la astfel de întâlniri, vei reuși să cunoști alți agenți imobiliari, să înveți o mulțime de strategii și lucruri noi și să te dezvolți, atât personal, cât și profesional.

Care sunt competențele necesare pentru a activa cu succes în domeniul imobiliar

Dacă vrei să devii un agent imobiliar de succes, acestea sunt competențele pe care trebuie să le ai și la care trebuie să lucrezi:

  • Contabilitate - agenții imobiliari efectuează evaluări, negocieri, rapoarte și tranzacții, care necesită o contabilitate detaliată.
  • Comunicare - pentru a avea o bază de clienți consistentă și pentru a negocia cele mai bune prețuri, comunicarea este un skill care nu trebuie să îți lipsească, deoarece vei fi în contact direct cu clienții tăi pe toată durata procesului de vânzare sau cumpărare.
  • Marketing - pentru a avea clienți fericiți și pentru a tranzacționa cât mai multe proprietăți eficient, vei avea nevoie să știi cum să le promovezi.
  • Negociere - vei fi nevoit să reprezinți un cumpărător sau un vânzător, iar abilitățile tale de negociere pot face diferența atunci când vine vorba de suma finală.
  • Research - ca agent imobiliar, este important să știi cum să faci research pe competiție, clienți, proprietăți sau prețuri.
  • Tehnologie - folosită atât pentru gestionarea proprietăților și a informațiilor clienților, cât și pentru prezentarea locațiilor, tehnologia îți poate oferi avantajul de care ai nevoie. Fie că automatizezi anumite task-uri sau ușurezi procesul de vânzare sau cumpărare, tehnologia îți poate optimiza munca și te poate ajuta să fii mai organizat.

În RE/MAX beneficiezi de training și materiale gratuite, din care înveți multe din lucrurile de mai sus. Ai sprijin constant din partea colegilor, înveți mereu și rămâi la curent cu cele mai noi tendințe din imobiliare, și primești ajutor pe partea de promovare.

Acum că știi cum arată o zi din viața unui agent imobiliar, ce mai aștepți? Dacă vrei să faci parte din familia RE/MAX, te așteptăm. Povestea ta de succes începe alături de noi!

Ai toate motivele să devii Agent Imobiliar RE/MAX! Vezi care sunt avantajele!

 

New call-to-action

Află ultimele noutăți de la RE/MAX