Contractul de exclusivitate imobiliară

Timp de citire: 7 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Când lucrezi în industria imobiliarelor, nu ai timp și motive să te plictisești. Ești mereu mânat de ambiția de a vinde proprietăți, îți pui la lucru creativitatea, aptitudinile de vânzare și trebuie să fii la curent cu toate formalitățile din birocrație. Pentru a fi sigur că urmezi cea mai bună cale către succes, pune-ți clienții la curent în legătură cu posibilitatea încheierii unui contract de exclusivitate imobiliară.

Contractul de exclusivitate imobiliară

Prezintă-le avantajele pe care le oferă acest contract de reprezentare exclusivă, precum și dezavantajele pe care le pot avea în lipsa lui, cum ar fi timpul extins al procesului de vânzare și resursele investite în acest demers. Și totuși, tu, în calitate de agent, de ce ar trebui să ai un contract de reprezentare exclusivă cu clientul tău și cu ce avantaje vine acesta? Află în continuare.

Ce avantaje are un contract de reprezentare exclusivă

Exclusivitatea te duce cu gândul la încredere, la o relație pe care agenția o stabilește cu clientul. Practic, atunci când stabilești că vei colabora în sistem de reprezentare exclusivă, ai posibilitatea să oferi mai multe avantaje clientului și să lucrezi sub mai puțină presiune.

Totodată, persoana care îți cere ajutorul are certitudinea că primește tratament personalizat și toată atenția ta. Iată care sunt avantajele exclusivității:

1. Denumirea de contract de exclusivitate vorbește de la sine. Atât tu, cât și clientul tău, aveți exclusivitate. Cu alte cuvinte, odată ce un client semnează cu tine acest contract, își lasă grija de a vinde proprietatea doar în mâna ta, ceea ce înseamnă că alte agenții nu pot prelua această sarcină și, din start, elimini competiția. În acest fel, demersurile tale în promovarea unui imobil nu vor fi în zadar, pentru că mai devreme sau mai târziu îl vei vinde.

2. Un contract de exclusivitate al unei agenții imobiliare o pune într-o lumină bună pe aceasta, deoarece va inspira mai multă încredere potențialilor clienți. Imaginează-ți scenariul și pune-te în locul clienților tăi: Ai un apartament pe care vrei să-l vinzi și apelezi la serviciile unei agenții imobiliare iar ei îți vor propune să semnezi un astfel de contract, prin care te asigură că vor prelua toate sarcinile pe care le implică procesul de vânzare. Nu-i așa că, din start, ai mai multă încredere în agenție și te simți ușurat că ei își vor da tot interesul să îți vândă apartamentul, în baza contractului?

3. O reprezentare exclusivă  va fi o sursă de motivație pentru tine, cât și una de a-ți extinde și actualiza cunoștințele pe mai multe domenii aferente. Atunci când ești singurul agent de pe piață care reprezintă o proprietate, îți vei pune la contribuție toate cunoștințele și resursele pentru a-ți îndeplini principalul obiectiv: vânzarea. Prin urmare, vei fi permanent la curent cu cele mai noi strategii de promovare și le vei pune în aplicare, îți vei exersa aptitudinile de vânzare și vei face tot posibilul să-ți atingi scopul. Ceea ce înseamnă că fiecare astfel de contract va fi o motivație pentru tine în a deveni și un și mai bun profesionist.

4. Posibilitatea oferirii clienților unui contract de exclusivitate este o cale prin care te vei promova. Fiind implicate atât de multe responsabilități pe baza acestui contract, de la reprezentarea clientului în fața celeilalte părți, autorităților, asistarea și consilierea clientului, o misiune dusă cu succes la bun sfârșit va fi un motiv bun pentru a fi recomandat mai departe pentru serviciile tale. Cu alte cuvinte, implicarea în toate demersurile tranzacționării unei proprietăți imobiliare și seriozitatea vor fi motive pentru care îți vei face reclamă proprie, prin recomandarea word-of-mouth. 

5. Dacă lucrezi în reprezentare exclusivă, clientul tău va colabora doar cu tine iar tu poți solicita susținerea colegilor tăi din agenție sau chiar și din alte agenții, cu condiția să le oferi un procent din câștig celor care te ajută să închei tranzacția. Astfel, într-un mod absolut controlat și eficient, vei crește expunerea proprietății pe piață, fără să te confrunți cu un posibil competitor.

Cum le promovezi cu succes clienților conceptul de exclusivitate

Ca agent sau agenție imobiliară de succes, este în avantajul tău să-ți încurajezi clienții în încheierea unui astfel de contract de exclusivitate, pentru că nu va fi decât o cale prin care crești din punct de vedere profesional, dar și ca număr de tranzacții realizate.

Cum îi convingi însă pe clienți să colaboreze cu tine în exclusivitate, dacă aceștia sunt reticenți și ar vrea să încerce serviciile mai multor agenții? Simplu: explică-le că un astfel de contract îți permite să te implici mai mult și să oferi timp, sfaturi și garanția faptului că le vei fi alături din punctul zero până la finalizarea tranzacției. Îți este mai simplu să oferi încredere clienților dacă agenția ta este deja una cunoscută pe piață, cu un renume bun și o bază impresionantă de tranzacții realizate.

De exemplu, dacă alegi să faci parte din rețeaua de francize imobiliare RE/MAX , te bucuri din start de umbrela unui brand cunoscut și apreciat în toată țara, dar și la nivel internațional. Fiind parte a brandului RE/MAX, vei avea acces la un număr mai mare de potențiali clienți și vei crește vizibilitatea agenției tale.

Participarea la traininguri specializate, unde poți învăța cum să întocmești și cum să deservești un contract de exclusivitate.

Dacă vrei să te alături unui brand recunoscut la nivel global și să pui bazele unei afaceri de succes, alătură-te poveștii RE/MAX, deschizându-ți propria franciză imobiliară.

 

Click me

 

Află ultimele noutăți de la RE/MAX