Soluții inteligente pentru a scăpa de problemele de cash flow

28 noiembrie 2017

Informatii utile

header-articol-remax-1.png

Problemele de cash flow nu îți sunt străine căci toți agenții imobiliari se confruntă cu ele și nu doar la început de carieră, ci și ca seniori dacă nu reușesc să găsească soluții care funcționează pe termen lung.
Gândește-te la activitatea ta și a colegilor tăi - cea mai grea parte ca agent imobiliar nu e să vinzi case sau să găsești clienți noi. Una dintre cele mai mari provocări este să gestionezi cash flow-ul.

Cum scapi de problemele de cash flow?

Jobul de agent imobiliar îți poate aduce venituri nelimitate și e unul dintre cele mai puternice motive pentru care ai decis să activezi în acest domeniu. Însă, ca agent nu ai parte un salariu, o sumă fixă care reprezintă venitul tău lunar, ci totul se rezumă la comisioane.

Se poate întâmpla ca un comision să vină mai târziu decât ai estimat. Chiar dacă vânzătorul și cumpărătorul au bătut rapid palma, s-ar putea să dureze săptămâni până să intri în posesia comisionului.

Știi că dacă nu iei măsuri, cariera ta ca agent imobiliar riscă să intre pe o pantă descendentă.
Gestionând cash flow-ul eviți un asemenea scenariu - trebuie doar să fii mai proactiv și să găsești soluții inteligente. Cert e că nu există rezolvări rapide pentru veniturile fluctuante, dar există mai mulți pași pe care să îi bifezi pentru a dobândi controlul asupra intrărilor și ieșirilor de bani.

Recunoaște că ai o problemă

Unii oameni cred că să recunoști că ai o problemă e egal cu a recunoaște că ai eșuat și că ești vinovat. Dar ce rezolvi dacă ascunzi problemele sub preș sau le ignori, în așteptarea unui comision mare sau a unei... minuni?

Ești stăpânul propriei carierei, un antreprenor, iar unul bun va recunoaște întotdeauna că există o problemă și va căuta soluții pentru a o îndrepta. Veniturile fluctuante creează probleme din ce în ce mai mari când sunt ignorate. Deci, recunoaște situația problematică și ia atitudine.

Pune în balanță veniturile și cheltuielile

E un lucru pe care trebuie să îl facem fiecare dintre noi, indiferent de natura veniturilor. Ca agent, e modul în care știi cât cash ai nevoie pe lună pentru a plăti facturi, a acoperi cumpărăturile obișnuite și pentru a te și bucura de viață. Poate părea un pas evident, dar, totuși, mulți dintre noi omitem să-l bifăm.

Dincolo de acest calcul, poți descoperi pe ce se duc banii extrem de rapid, ce poate fi eliminat din costuri și ce poate fi economisit pentru micile plăceri ale vieții - o cină cu cei dragi, o escapadă de weekend sau bani pentru a investi în hobby-ul preferat.

Întocmește un mini plan de business

Calculează de câte tranzacții încheiate ai nevoie lunar pentru a acoperi nevoile financiar și pentru a îți atinge obiectivele profesionale la care aspiri. Pare un lucru elementar pentru orice agent, dar, din păcate, mulți nu știu care e targetul minim pe care îl au de atins lunar, și ideal e să nu fii unul dintre ei. Când știi care e targetul tău, e mult mai probabil să îl și atingi, căci știi exact ce acțiuni ai de îndeplinit. 

Pregătește-te și pentru ce poate fi mai rău

O altă provocare cu care se confruntă agenții imobiliari este optimismul - sună ciudat, dar e ușor să cazi în capcana potențialelor vânzări și să te gândești cu un zâmbet larg la banii pe care deal-urile pot să îi genereze.

Ce faci dacă vânzătorul se răzgândește brusc, nu-l mai lasă sufletul să vândă casa în care stă de ani de zile, chiar dacă tu i-ai obținut un preț foarte bun? Ce faci dacă primești comisionul în 90 de zile în loc de 60? Când înveți să gestionezi veniturile fluctuante, e important să ții cont că o doză de pesimism e mereu mai bună decât optimismul exagerat - vrei să fii pregătit pentru cel mai rău scenariu.

Vorbește cu un alt broker sau cu un mentor

De ce ai vrea să treci printr-o criză de unul singur? E extrem de important să ai pe cineva care să te sfătuiască, o persoană în care poți avea încredere și care îți poate da sfaturi avizate. O persoană care privește logic și obiectiv problema cu care te confrunți va găsi o soluție mult mai bună și mult mai rapid decât ai putea tu atât timp cât te simți ca pe marginea prăpastiei, riscând să faci o mișcare greșită cu consecințe pe măsură.

Vrei să afli mai multe metode de gestionare a banilor personali ca agent imobiliar?

Vezi webinarul RE/MAX în care l-am avut ca invitat pe Eusebiu Burcaș, Senior Consultant și Trainer & Financial Coach, și vei învăța cum se aplică principiile de bază ale profitabilității în antreprenoriatul imobiliar

New Call-to-action

Publicat de Kati Rosca

Kati este o persoană sinceră, corectă, organizată și creativă. Corectitudinea și sinceritatea sunt 2 valori importante pe care le apreciază la oameni. Este pasionată de cărți și călătorii. Absolventă a 2 facultăți, Litere și Drept. Îi place ceea ce face și se dedică 100 % pentru aceasta.