Kati Roșca
#CX Corner
Kati Roșca / 12 mai 2022

Uită de reclamele pe autobuze. Lead-urile online sunt vitale.

Timp de citire: 15 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

christian-wiediger-70ku6P7kgmc-unsplash-61f0040bc7607

La ce ne referim când vorbim despre generarea de lead-uri online? Este vorba despre un proces de atragere de noi clienți prin canale online precum rețelele sociale, reclamele plătite pe rețelele sociale, reclamele pe motoarele de căutare, campaniile pe e-mail și multe altele.

Presupune deplasarea consecventă a potențialilor clienți prin pâlnia de generare de lead-uri până când aceștia ajung să facă ei reclamă serviciilor tale excelente.

Nu se poate sublinia destul importanța generării de lead-uri online. Este un lucru absolut necesar pentru orice afacere imobiliară care dorește să supraviețuiască în următorii 5 ani.

În acest articol ne vom concentra specific pe rețelele sociale, reclamele plătite pe acestea și pe materiale video. Dacă vrei să afli mai multe despre generarea de lead-uri online prin canale precum Google My Business, urmărește materialul video de mai jos.

Înainte să ajungem la importanța fiecărei componente a generării de lead-uri pe rețelele sociale, e important să definim cele patru etape principale ale unei pâlnii obișnuite de generare de lead-uri. Clienții se vor mișca dintr-o secțiune în alta, devenind tot mai prinși de oferta și serviciile tale.

Lead Gen Funnel Blog Image 1

CONȘTIENTIZARE – Aici potențialii clienți devin conștienți de brandul tău personal online. Când creezi conținut pentru nivelul de conștientizare, gândește-te la subiecte de interes precum evaluarea gratuită a locuinței, oferte interesante și materiale video prin care îți prezinți afacerea. Asigură-te că folosești reclame plătite optimizate pentru recunoașterea brandului.

CONSIDERARE – În această fază, potențialii clienți știu cine ești și te au în vedere pentru viitoare tranzacții. E important să rămâi prezent oferind în mod regulat materiale noi care le trezesc interesul. Ar putea fi tururi ale zonei, recenzii la afaceri locale, noutăți de pe piață sau noi proprietăți în cartier. Plasează reclame plătite optimizate pentru generarea de lead-uri.

DECIZIE – Acum posibilii clienți au văzut oferta și serviciile tale de mai multe ori. Acum este momentul potrivit pentru a face afaceri cu tine. Asigură-te că ești gata să gestionezi cererile setând un răspuns automat la mesajele primite pe rețelele sociale, răspunzând în termen de 24 de ore și stabilind întâlniri cu ajutorul unui calendar online.

RECOMANDARE – Dacă oferi cele mai bune servicii posibile și beneficii neașteptate clienților tăi, vei fi în postura excelentă de a le cere recenzii online, sau chiar să apară într-un mic testimonial video. Ia în calcul utilizarea acestor testimoniale în următoarea ta campanie de generare de lead-uri prin publicitate plătită. Ține minte, e mereu nevoie de acceptul explicit și în scris de la clienți.

Să ne uităm mai în detaliu la importanța rețelelor sociale, reclamelor plătite și a materialelor video pentru generarea de lead-uri online.

IMPORTANȚA DE A FI PE REȚELELE SOCIALE

Importanța de a te afla pe rețelele sociale este mai clară ca oricând, având în vedere că mai mult de jumătate din populația globului se află pe rețele sociale. Indiferent care este publicul tău țintă sau care este nișa ta, pe rețelele sociale există și mai mulți clienți asemănători cu cei cu care lucrezi deja. 

Pandemia COVID-19 a forțat toți profesioniștii în imobiliare să îmbrățișeze latura digitală și să își pună ofertele online. Un studiu recent a dezvăluit că 44% din agenții imobiliari au câștigat cel puțin un client nou din 2020 încoace datorită prezenței lor pe rețelele sociale. Rețineți, rețelele sociale sunt una din cele mai ieftine forme de publicitate, iar acest client poate deveni o sursă de tranzacții multiple sau recomandări.

Nu doar asta, dar din ce în ce mai mulți oameni iau decizii în funcție de experiența lor pe rețelele sociale. De îndată ce un potențial client începe să se gândească serios să cumpere sau să vândă în zona ta, primul lucru pe care îl va face va fi să caute pe Google și pe rețelele sociale pentru a găsi un agent. Iar prima persoană pe care ar trebui să o vadă ești tu!

IMPORTANȚA DE A FACE PROMOVARE PLĂTITĂ PE REȚELELE SOCIALE

În primul rând, sunt mult mai ieftine decât publicitatea clasică. Costul de a ajunge la 1000 de persoane, de exemplu, este mult mai scăzut decât dacă ai cumpăra reclame la TV sau radio. Acele forme de publicitate își au locul lor, însă mesajul în acele cazuri va fi la o scară mult mai largă și va fi concentrat pe vizibilitatea brandului. 

Reclamele plătite pe rețelele sociale pot fi setate rapid, țintite spre un public specific, optimizate din mers și construite pentru niște scopuri foarte specifice.

În al doilea rând, pot fi țintite. Datorită cantității de date disponibile pe internet, este mult mai simplu să ajungi la publicul dorit. Vârsta, locația, interesele sunt toate acolo pentru a te ajuta să-ți identifici publicul. Poți viza oameni în funcție de evenimentele din viața lor precum o carieră nouă, o mutare recentă, o slujbă nouă, o căsătorie recentă, copii și multe altele.

În al treilea rând, sunt măsurabile. Dacă sunt configurate corect, poți vedea suma cheltuită de campania ta plus rata de succes de a ajunge la oameni, de click-uri, precum și costul per lead, toate în același dashboard. Nu va mai trebui să te întrebi vreodată dacă reclamele tale au succes.

O altă calitate a reclamelor plătite pe rețelele sociale este că poți monitoriza anunțul în timp real.

Poți vedea cine dă click pe anunț, ce categorii de vârstă reacționează bine la tipul tău de conținut și poți optimiza cheltuiala din mers. Acest proces se numește optimizarea reclamelor și este ceva de care nu ai parte cu reclamele la TV sau la radio.

În cele din urmă, algoritmii rețelelor sociale se schimbă și noi operăm într-o perioadă în care trebuie să plătim pentru a juca. Facebook si platformele deținute de ei, precum Instagram, se concentrează acum pe promovarea de conținut produs de persoane și pe a susține creșterea organică a interacțiunii de la persoană la persoană. Asta înseamnă că orice conținut de la branduri trebuie sponsorizat sau nu va apărea în feed-ul oamenilor.

Deci, ce se întâmplă dacă tu crezi că reclamele plătite nu sunt potrivite pentru afacerea ta? Pe scurt  -sunt potrivite. Doar Facebook are 2 miliarde de utilizatori, iar categoria demografică cheie se aliniază cu cei care cel mai probabil caută să cumpere sau să vândă o locuință.

Ideea publicității este să îți faci afacerea cunoscută în locurile în care se adună oamenii, iar în majoritatea orașelor europene poți vedea deja reclame RE/MAX în transportul în comun, în spații publice, șa televizor sau radio. Deci nu există scuze pentru a nu face reclamă și pe rețelele sociale. 

IMPORTANȚA UTILIZĂRII DE MATERIALE VIDEO

Materialele video nu mai sunt viitorul. Sunt prezentul. Potențialii clienți se așteaptă să poată afla mai multe despre tine și serviciile tale prin conținut video. 

După cum spuneam mai devreme, majoritatea oamenilor încep căutările de locuințe online, deci trebuie să fii în față când încep să caute.

Cu ajutorul materialelor video, poți crea mult mai rapid conexiuni cu oamenii. De ce? Pentru că foarte mult din modul în care comunicăm unii cu ceilalți și din modul în care hotărâm dacă cineva e de încredere sau nu este prin expresiile faciale, limbajul corporal și tonul vocii. Toate acestea se pierd imediat atunci când comunicăm doar prin cuvinte sau doar postări cu imagini. 

Iată niște statistici pentru a-ți face o idee despre importanța materialelor video pentru afacerea ta:

  • 68% din oameni spun că ar prefera să se informeze cu privire la un produs sau serviciu prin materiale video.

  • 79% din oameni spun că materialul video al unui brand i-a convins să facă o achiziție.

  • 96% din oameni spun că se uită la materiale video pentru a afla mai multe despre un produs sau un serviciu.

Trebuie să fii în prim plan în locurile în care oamenii își petrec timpul liber. Majoritatea petrec cel puțin o parte din acest timp urmărind conținut video, în fiecare zi.

Pentru a ieși în evidență pentru posibilii tăi clienți, a rămâne în prim planul minții lor și pentru a te poziționa ca expert local, trebuie să publici și să promovezi activ materiale video pe rețelele sociale.

IMPORTANȚA DE A FACE FOLLOW-UP

Eforturile de a deveni prima persoană care vine în mintea unui posibil client și acțiunile de follow-up sunt obiceiuri esențiale pe care trebuie să le deprinzi pentru a avea success la generarea de lead-uri online. Etapa critică pentru care trebuie să fii pregătit este momentul în care lead-urile din faza de considerare trec la faza de decizie. Asigură-te că ai sisteme puse la punct pentru a le gestiona așteptările, pentru a face follow-up eficient și pentru a stabili rapid o întâlnire.

Asigură-te că ai configurate răspunsuri automate pe fiecare din canalele tale sociale pentru ca potențialii clienți să știe când le vei răspunde. Respectă acea promisiune și contactează-i în termen de 24 de ore. Apoi stabilește o întâlnire fie online, fie față în față folosind un calendar online sau o altă unealtă asemănătoare.

Sper că această introducere la importanța generării de lead-uri online a fost utilă și vă doresc succes în eforturile voastre în acest sens. Țineți minte, generarea de lead-uri prin rețelele sociale și prin anunțuri plătite pe acestea sunt activități cu bătaie lungă. Cu toate acestea, rezultatele sunt substanțiale și cumulative. Începe prin utilizarea rețelelor sociale pentru a porni noi conversații despre imobiliare săptămâna aceasta și continuă conversațiile pentru a le transforma în lead-uri.



Click me

 

Află ultimele noutăți de la RE/MAX