7 pași către descrieri de proprietăți care te ajută să vinzi mai bine

Timp de citire: 11 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

7-pasi.jpg

Când postezi o nouă listare în online, descrierea proprietății și fotografiile realizate pentru a o promova trebuie să formeze echipa perfectă.

Fotografiile sunt extrem de importante pentru proprietățile listate, mai ales când reușești să transformi orice casă, aparatament sau grădină ca fiind parte dintr-o proprietate demnă de reviste.

Însă, alături de aceste fotografii care cuceresc privirea sunt cuvintele atent alese și folosite în crearea unei descrieri care vinde. Desigur, fotografiile îți vor aduce mai multe click-uri, însă descrierile clare, detaliate, care stârnesc interesul vor fi cele care vor convinge oamenii să te contacteze pentru a vedea casa în realitate. Află care sunt elementele cheie pentru a crea descrieri care vând.

Reține atenția prin titlu


Împreună cu imaginile, titlurile oferite listărilor sunt cele care atrag atenția potențialilor cumpărători în condițiile în care ei explorează o multitudine de oferte existente pe piață. Scopul tău e să îi faci să se oprească asupra listărilor tale prin titlu, fotografia principală, iar de acolo să își dorească să vadă mai multe fotografii și descrierea listării.

Deci trebuie să găsești acel ceva care îi va face să-și dorească să dea click pe link pentru mai multe detalii. Ai putea crede că e fontul cel care face titlul mai dramatic sau scrierea cu litere mari a întregului titlu, dar nu e așa - ceea ce vrei e să stârnești curiozitatea vizitatorilor prin cuvintele utilizate în titlu și să îi convingi că au nevoie să dea click pentru mai multe detalii.

Să incluzi detalii legate de localizare ar putea fi unul din elementele care atrag. Spre exemplu, dacă o casă e poziționată central, într-o zonă cu puține locuri de parcare, titlul ar putea suna așa: ”Casă frumoasă cu parcare privată în centrul istoric al Sibiului”.

Folosește cuvinte care vând

Există unele cuvinte care, indiferent de intențiile tale, sunt încărcate cu o anumită conotație - pozitivă sau negativă. Ca agent imobiliar, trebuie să te gândești bine cum ar putea interpreta cititorul anumite cuvinte sau expresii din listările tale.

Iată ce expresii să eviți căci ar putea suna în felul următor pentru cititor:
Vânzare urgentă = ”Proprietarul e disperat să vândă, deci e ok să ofer mult, mult sub valoarea imobilului”
Potențial = ”Casa are cu siguranță nevoie de o mulțime de muncă pentru renovări.”
Proaspăt vopsită = ”Acesta e singurul lucru bun pe care îl poți spune despre proprietate?”
Vintage = ”Încercă să o îmbrace frumos, dar casa asta e plină de vechituri”

În schimb, cuvintele pe care te încurajăm să le folosești - pentru că vor determina vizitatorul să te contacteze - sunt:
La cheie = ”Minunat, casa nu mai are nevoie de nici o lucrare de renovare”
Dormitoare / băi supradimensionate = ”Wow, casa e foarte spațioasă”
Privat = ”Perfect, vecinii nu au acces pe proprietate”
Renovat = ”Casa arată ca nouă”
Lumină naturală = ”Geamuri mari, atmosferă relaxantă”
Panoramă = ”Are cu siguranță cel puțin o încăpere cu vedere asupra orașului”

Acordă atenție detaliilor incluse în descriere

Asigură-te că aduci informații valoroase pentru potențialul cumpărător în descrierile tale, mai ales că timpul lor este limitat și, probabil, la fel e și spațiul sau numărul de caractere pe care îl ai la dispoziție pentru descrierea imobilului.

Spune oamenilor despre elementele specifice ale casei, despre caracteristicile cartierul în care este poziționat, despre cele mai apropiate puncte de interes. Poți puncta detalii ca: ”o vedere din dormitor care te va face să îți începi dimineața cu poftă de viață”, finisajele de calitate, renovările și îmbunătățirile aduse recent casei, școlile, restaurantele, parcurile, destinațiile culturale din apropierea imobilului.

Menționează nume de branduri

Dacă imobilul este dotat cu instalații, electrocasnice, mobilă sau finisaje ale unor branduri cunoscute, folosește aceste detalii în descrieri. Nu este o simplă enumerare a unor nume sonore, ci lasă vizitatorul să își creeze o imagine mai clară vis a vis de calitățile imobilului.

Cu siguranță vei primi feedback despre acele mici detalii care i-au determinat să te contacteze.
Poate fi vorba de un anumit model nou de mobilă de living pe care un cuplu tânăr și-l dorește. Casa a primit de curând un super-upgrade de casă inteligentă? Nici vorbă să-ți scape un asemenea detaliu!

Ajută oamenii să-și folosească imaginația

”Peisaj minunat” sau ”finisaje de calitate” - de câte ori n-ai văzut și folosit expresiile acestea în descrieri? Sunt prea generice, sunt uzate și nu atrag atenția de care ai nevoie.

Tu trebuie să spui o poveste, să inviți cititorul să se transpună în imobilul pe care îl ai în portofoliu, așa cum ai face în timpul unui tur. Lasă-i să își imagineze că servesc masa din living-ul cu vedere asupra unui parc liniștit. Fă-i să viseze la grătarele pe care le vor organiza împreună cu prietenii în grădina înflorită cu spațiu generos pentru o petrecere în aer liber pe timp de vară.

Conturează descrierea alături de proprietar

Cele mai bune descrieri sunt cele scrise împreună cu proprietarul. Ca agent, tu vei contura descrierile care știi că vând, bazându-te pe experiența de până acum, în timp ce proprietarul te va ajuta să punctezi acele calități unice și detalii importante pe care e posibil să le omiți. Ca proprietar, mai ales când ai locuit în imobilul pe care urmează să îl vinzi, știi ce îl face atât de special.

Verifică descrierea

E de la sine înțeles că descrierea trebuie să fie impecabilă, scrisă corect din punct de vedere gramatical, așa că poți face muncă de echipă și în revizuirea textului fie alături de proprietar, fie rugând un coleg să facă o scurtă citire. Niciodată nu strică să treacă două persoane peste un text, mai ales când ai parcurs de atât de multe ori descrierea, încât riști să nu mai observi micile greșeli.

După ce ai depus eforturi admirabile în realizarea unei descrieri de top, e momentul să începi promovarea online. Munca ta nu e nici pe jumătate gata fără un plan de promovare, căci, oricât ai vrea, o descriere perfectă nu îți va aduce vânzări dacă nu ajunge la cine trebuie - publicul tău țintă.

Avem un material care să te ajute să îți îmbunătățești abilitățile de promovare: eBook-ul gratuit ”Cum să promovezi online ofertele agenției tale imobiliare

 New Call-to-action

Află ultimele noutăți de la RE/MAX