Potențialii clienți, fie că vând sau achiziționează o locuință, se întreabă deseori dacă este necesar să apeleze la o agenție imobiliară pentru tranzacția lor.
Persoanele care au beneficiat de servicii de intermediere profesioniste însă, vor aprecia aportul unui agent imobiliar în realizarea unei tranzacții și nu vor ezita să îl recomande cunoștințelor.
Cum organizezi însă vizionările în mod profesionist, în așa fel încât eforturile tale în cadrul tranzacției să dea rezultate?
Cum faci să ajungi unul dintre acei agenți imobiliari apreciați, pe care mulți dintre noi și-ar dori să îi contacteze atunci când vând sau cumpără o casă?
1. Interesează-te din timp de caracteristicile proprietății tranzacționate
Un agent imobiliar informat va fi mereu apreciat de către clienții săi. E important ca aceștia să simtă că au economisit timp și efort când au în față o persoană care are răspuns la întrebările lor – sau revine cu un răspuns în cel mai scurt timp.
De la anul în care a fost construit imobilul și până la tipul de compartimentare și facilitățile oferite de locuință sau existente în zonă, e important să cunoști toate detaliile proprietății tranzacționate. Cunoscând bine locuința și zona în care se află, agentul real estate poate să pună în evidență avantajele proprietății.
2. Organizează-te pentru a ajunge cu câteva minute mai devreme
Timpul tuturor este prețios, iar punctualitatea este o dovadă că tu îl respecți pe cel al clientului tău. Ai timp să arunci o privire în zonă, să pregătești contractul de vizionare, să verifici încă o dată detaliile apartamentului sau să te asiguri că toate documentele sunt în ordine.
3. Explică din start cum va decurge vizionarea și care este documentația ce va trebui semnată în avans
Nimănui nu îi place să fie pus în fața faptului împlinit, așa că e important să fii deschis cu potențialul client. Explică-i pe parcursul discuției telefonice cum va decurge vizionarea.
Aceasta va fi, cel mai probabil, precedată de semnarea unui contract de vizionare, care va stabili exact termenii și obligațiile părților. Nu este deloc rău să aduci în avans la cunoștință clientului acești termeni.
Pentru a te alinia normelor GRPR în vigoare, va trebui să ai o procedură și cu privire la colectarea și managementul datelor personale ale clientului.
Atunci când va ști care este documentația pe care va trebui să o semneze, clientul se va putea concentra pe vizionare. Tot în avans îi poți comunica diverse detalii ale apartamentului ce urmează a fi vizionat și orice ale informații care consideri că îi vor fi de folos.
4. Pune în valoare proprietatea, rămânând atent la dorințele potențialului client
E important să cunoști cât mai multe detalii despre proprietate și să poți răspunde întrebărilor clientului. La fel de important însă este ca, pe parcursul vizionării și în convorbirea telefonică ce o precedă, să asculți cu atenție dorințele clientului și informațiile pe care ți le oferă.
În acest fel vei înțelege cel mai bine care sunt avantajele pe care să le pui în evidență. Un client cu copii, de exemplu, va aprecia o locație liniștită, cu școli, parcuri și chiar piețe în apropiere. Un client care se interesează de o bucătărie mare, va fi probabil încântat și de existența unor spații de depozitare generoase. Un potențial cumpărător care își dorește o locuință luminoasă, poziționată către E-SE, va aprecia cu siguranță și un balcon de dimensiuni generoase.E important să fii așadar informat, dar nu uita să asculți. Micile detalii pot face diferența atunci când cineva optează pentru o locuință sau alta.
5. Răspunde deschis întrebărilor clienților
Sinceritatea este mereu cea mai potrivită atitudine. Agentul imobiliar are obligația să transmită toate informațiile primite și să răspundă, cu sinceritate, oricărei întrebări.
O atitudine onestă, deschisă, va fi mereu apreciată. În momentul în care nu cunoști răspunsul la o anumită întrebare, este indicat să recunoști acest lucru. Poți reveni în cel mai scurt timp posibil cu un telefon în care să clarifici situația, odată ce ai informațiile necesare.
6. Documentează-te cu privire la proceduri și legislație
O tranzacție imobiliară presupune mai mulți actori: cele două părți implicate și agentul imobiliar, dar și, după caz, notarul, banca, persoana care eliberează certificatul energetic, evaluatorul...
Tu vei fi însă prima interfață cu clientul și impresia lui va fi una pozitivă atunci când vei avea un răspuns la întrebările sale.
Organizarea vizionărilor în mod profesionist te va ajuta, cu siguranță, în cariera ta de agent imobiliar. Iar atunci când ești agent real estate al unei agenții în franciză, așa cum sunt agențiile imobiliare RE/MAX, ai un mare avantaj. Vei afla mai multe despre acest subiect la trainingurile specializate pe care le vei primi sau la evenimentele la care vei participa alături de colegii noștri.
Citește și: 7 abilități profesionale pe care le obții dacă devii agent imobiliar