Kati Roșca
#Sfaturi business
Kati Roșca / 21 iulie 2022

Cum să îți promovezi proprietățile online. Ce să faci și ce să eviți.

Timp de citire: 10 min
Share this Share on email Share on twitter Share on linkedin Share on facebook

Lucrezi în domeniul imobiliar și vrei să vinzi mai mult? Soluția este să înveți să îți promovezi mai eficient proprietățile pe care le ai în portofoliu. De la modul în care formulezi anunțul, la tipul de fotografii sau videouri pe care le încarci, la rețelele sau platformele pe care decizi să le promovezi, toate aceste aspecte joacă un rol important în vânzarea unui imobil. 

Înainte de a discuta despre ce tipuri de postări vei face și unde le vei promova, îți propunem să ne concentrăm pe ce ar trebui să conțină un anunț imobiliar online. Acest prim pas este esențial, cu atât mai mult cu cât profesezi pe o piață extrem de dinamică și competitivă.


De ce să ții cont când scrii un anunț imobiliar

anunt imobiliar

Știați că 93% dintre cumpărătorii de imobile se informează online despre proprietăți, conform Realtor? Acest lucru înseamnă că descrierea listării imobiliare contează mai mult ca oricând. Un anunț bine scris pune proprietatea în cea mai bună lumină, făcându-te, în același timp, să arăți profesionist atât pentru clientul tău, proprietarul imobilului, cât și pentru potențialii cumpărători.

Iată câteva recomandări în acest sens: 

  • Descrie proprietatea în detaliu, oferă informațiile exacte cu privire la detaliile tehnice, suprafața clădirii și a terenului aferent, dacă este cazul, etc.
  • Alege cu grijă adjectivele pe care le folosești pentru a descrie proprietatea, astfel încât să fie cât mai aproape de realitate
  • Scoate în evidență punctele forte ale proprietății, elementele care îi conferă unicitate 
  • Evită exagerările de orice fel
  • Nu uita faptul că încrederea se câștigă prin transparență
  • Asigură-te că anunțul este scris corect gramatical și recitește-l la final. 

Desigur, mai există și alte aspecte de luat în calcul, pe care am considerat că este necesar să le abordăm individual.

Utilizează fotografii și videoclipuri de înaltă calitate

fotografii imobiliare de calitate

Casele promovate folosind 20 de fotografii sau mai multe se vând de două ori mai repede, deoarece le oferă potențialilor cumpărători o mai bună înțelegere a modului în care arată proprietatea, potrivit unei cercetări realizate de un site internațional specializat în fotografii pentru real estate. 

Iată și alte cifre oferite de aceeași sursă care dovedesc importanța folosirii de fotografii de bună calitate: 

  • 72,2% dintre agenții imobiliari sunt de acord că fotografia imobiliară de înaltă calitate îi ajută să câștige mai multe listări;
  • Proprietățile cu imagini aeriene și fotografii de înaltă calitate se vând cu 68% mai repede decât cele fără imagini sau cu unele de calitate mai slabă. 

În acest sens, ai putea fie să începi să colaborezi cu fotografi care s-au specializat pe acest domeniu, fie să te documentezi, să citește materiale despre cum se realizează aceste imagini și să îți folosești telefonul la capacitate maximă. 

Nu doar fotografiile bune dau rezultate, ci conversia cu videoclipuri este chiar mai mare. Dacă, de exemplu, reușești să ai în portofoliu proprietăți extrem de frumoase, care au un potențial mare, merită să îți investești timpul în realizarea unui video de prezentare cu tine ca personaj central. Poți înregistra un video în care nu doar să prezinți proprietatea, ci și să argumentezi de ce este o investiție care merită făcută, oferind informații despre randamentul financiar pe care cumpărătorul îl va putea obține în timp etc. 

Evită așadar, chiar dacă ești în criză de timp, să listezi online o proprietate cu care ai la dispoziție doar imagini de proastă calitate.

Tururile virtuale, mai mult decât un trend, o necesitate

remax tur virtual

Chiar dacă nu mai suntem în situația în care clienții, din motive sanitare, să evite deplasările pentru a viziona proprietățile, există, în continuare, un public țintă pe care ar trebui să îl ai în vedere: persoanele care locuiesc în alte orașe sau chiar în alte țări.

În cazul acesta, dacă în anunțul de promovare al unei proprietăți vei include și un tur virtual, ei își vor putea face din start o idee despre cum arată proprietatea, având acces la mai multe detalii decât dacă ar avea la dispoziție doar câteva fotografii. În astfel de situații, diminuezi numărul clienților care vor ajunge să fie nemulțumiți când ajung la fața locului, deoarece o anumită proprietate nu corespunde cerințelor lor. În plus, tu vei economisi acest timp și îți vei putea investi resursele fie în identificarea de noi proprietăți listate pe piață, fie în realizarea de alte vizionări. 

Permite tehnologiei să îți simplifice munca și fii deschis spre a adopta rapid noile trenduri. Dincolo de a avea un stil de muncă mai eficient, vei putea atrage și un public diferit, cei din noile generații, digitale prin definiție, care preferă acest tip de interacțiune inițială cu ofertele imobiliare.

Cum alegi unde să promovezi anunțurile

Odată ce vei avea anunțul gata, te afli în etapa în care trebuie să decizi unde îl vei promova. Această hotărâre depinde de tipul de proprietate pe care o ai de vânzare sau de închiriat. 

Gândește-te care este profilul cumpărătorului pentru locuința pe care ai listat-o. Este vorba, de exemplu, despre o casă care trece cu mult peste puterea medie de cumpărare? Atunci ai putea, de exemplu, să îți selectezi cu mai multă grijă platforma pe care investești în promovarea ei. Întreabă-te cine ar putea avea puterea financiară și unde își petrece timpul online acest tip de persoană? Folosește, de exemplu, Facebook sau Instagram sau, din contră, este mai mult interesat de platformele profesionale cum este LinkedIn sau chiar Twitter. Având răspunsul la aceste întrebări, vei putea să investești eficient bugetul de promovare online pe care îl ai la dispoziție. 

De asemenea, mulți agenți imobiliari folosesc grupurile de Facebook pentru a-și promova proprietățile. Acestea trebuie luate în considerare, pentru că, teoretic, pe aceste grupuri activează oameni cu adevărat interesați de o achiziție sau de închirierea unui imobil, însă, de multe ori, acolo se lansează și o serie de reacții sau dispute între participanți cu privire la prețul sau la calitățile imobilelor. Fii atent la modul în care le alegi, cu atât mai mult cu cât, având în minte profilul cumpărătorului ideal pentru proprietatea respectivă, uneori s-ar putea să nu te ajute o postare de acest gen. Desigur, vor fi și cazuri în care îți poți găsi cumpărătorul dintr-un astfel de mediu. Adaptează mediul cu profilul cumpărătorului și ar trebui să nu fi pus în vreo situație mai dificil de gestionat. 


Încearcă să implementezi aceste recomandări și vei vedea că rezultatele nu vor întârzia să apară, mai mult, îți vei construi și tu, pas cu pas, un brand personal puternic care te va ajuta să câștigi mai ușor încrederea clienților și, implicit, să închei mai multe contracte. În timp, îți vei putea deschide propria agenție și te vei putea alătura, de exemplu, unui grup internațional cum este RE/MAX, în care vei avea acces la numeroase instrumente de marketing care și-au dovedit eficiența de-a lungul timpului.

 
bnr-btm-new-2

Află ultimele noutăți de la RE/MAX